[PHP] Firefox toont white screen bij te lange POST waarde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:23
Ik probeer een merkwaardig probleem op te lossen dat voorkomt in het adminpanel van één van onze websites. Dit probleem treedt tot nu toe op op één computer van onze gebruikers, en alleen in Firefox. De constatering: na het verzenden van een HTML formulier met POST krijgt de gebruiker consequent een white screen te zien.

Dit heb ik middels remote desktop en stapsgewijze debugging in het script terug weten te brengen tot het volgende. Het komt alleen voor op die computer en in die browser, wanneer de gezamelijke POST waarde groter is dan 245 characters. Als dit gebeurt doet de browser er een kleine minuut over om te laden, en toont dan uiteindelijk een white screen. Het script waarnaar moest worden gepost is dan nog helemaal niet geladen. Als ik de formuliergegevens met één karakter terugbreng wordt alles wel netjes verstuurd en de gewenste pagina wel direct zoals verwacht getoond.

Ik heb Firefox al volledig verwijderd en geherinstalleerd, nieuwste versie. Ik heb gecheckt of er vreemde applicaties meedraaien (virusscanners oid), en heb enkele verdachte applicaties uitgeschakeld, zonder verschil. Het systeem draait WinXP SP3. Ik had eerst het idee dat dit een PHP of Apache probleem was, maar neig nu steeds meer naar Firefox als oorzaak.

Waar kan dit door worden veroorzaakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
Heb je het dan al in een andere browser geprobeerd?

Ik heb zelf nog nooit last gehad met grote formulieren, dus ik zou ook gewoon het script nog een keer debuggen en ervoor zorgen dat error_reporting aanstaat

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toevallig suhosin patch draaien op die server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wireshark verschaft inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosymuis
wackmaniac schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:11:
Heb je het dan al in een andere browser geprobeerd?
Ja, in IE werkt het gewoon. Het lijkt alleen voor te komen in FF zoals ik al suggereerde in de OP.
Ik heb zelf nog nooit last gehad met grote formulieren, dus ik zou ook gewoon het script nog een keer debuggen en ervoor zorgen dat error_reporting aanstaat
Dat is het 'm nu juist; ik ben erachter gekomen dat het script niet geladen wordt; daarvóór stopt de browser al met laden en toont dan het witte scherm. Er wordt schijnbaar geen response meer ontvangen van de webserver.
Cartman! schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:31:
Toevallig suhosin patch draaien op die server?
Ik denk het niet, maar ga het morgen navragen. Ik weet zelf weinig van de server configuratie. Kan dit er verantwoordelijk voor zijn dat dit probleem bij deze specifieke computer optreedt en verder (nog) nergens?
Wat wil ik hiermee precies te weten komen? Met de Firefox addons Tamper Data en Firebug ben ik al in staat de requests en POST data te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
Dan zou ik zeggen: post eens wat relevante code en requests :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een gewoon scriptje maken met een var_dump van je post array en een simpel formuliertje en ga gewoon eens proberen.

Ik verwacht eigenlijk dat het probleem in firefox zit, als andere browsers gewoon werken. Zal in dat geval wel ergens een instelling zijn.

Als andere browsers het ook niet doen, kan het eventueel een php.ini instelling zijn:
code:
1
2
; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 8M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:30:
Doe eens een gewoon scriptje maken met een var_dump van je post array en een simpel formuliertje en ga gewoon eens proberen.

Ik verwacht eigenlijk dat het probleem in firefox zit, als andere browsers gewoon werken. Zal in dat geval wel ergens een instelling zijn.

Als andere browsers het ook niet doen, kan het eventueel een php.ini instelling zijn:
code:
1
2
; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 8M
Dan zou IE ook niet werken...

Werkt FF wel op andere sites?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

mosymuis schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:50:
Wat wil ik hiermee precies te weten komen? Met de Firefox addons Tamper Data en Firebug ben ik al in staat de requests en POST data te volgen.
Kom maar door met die play-by-play dan.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Heb je ook een header redirect erin staan, dus na het verwerken van de POST of komt hij daar niet aan toe?

Had dat probleem zelf eerst ook, alleen in IE of FF, dat ie na een post de ene keer niet verder ging, wit scherm, en de andere keer wel netjes terecht kwam waar hij moest komen. Vergeten om na een header redirect, exit(); te doen... daarna erbij gezet en toen werkte het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb in het verleden weleens raar gedrag gezien in Firefox met instellingen die de performance kunnen beïnvloeden (en die door plugins zoals FasterFox (als die nog bestaat) worden aangepast).

Denk daarbij aan settings als network.http.pipelining (en andere settings in network.http.*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosymuis
Remus schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:12:
Ik heb in het verleden weleens raar gedrag gezien in Firefox met instellingen die de performance kunnen beïnvloeden (en die door plugins zoals FasterFox (als die nog bestaat) worden aangepast).
Ik had FF schoon geinstalleerd (na volledig verwijderd), dus daar kon het hem niet in zitten.
anthonycd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:33:
Heb je ook een header redirect erin staan, dus na het verwerken van de POST of komt hij daar niet aan toe?
Hij kwam daar dus niet, niets van het script werd uitgevoerd.
LuCarD schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:44:
[...]

Werkt FF wel op andere sites?
Ja, had enkele andere sites getest met het posten van grote stukken tekst, en dat lukte.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:30:
Dat heb ik gedaan; juist daardoor kwam ik erachter bij hoeveel bytes het mis ging, en dat dit ook alleen van toepassing was op Firefox.
djc schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:26:
[...]
Kom maar door met die play-by-play dan.
We hebben inmiddels hier op het bedrijf besloten dat het de moeite van die ene computer niet waard is. Die gebruiker hebben laten weten dat hiervoor nu beter een andere browser gebruikt kon worden. Was pijnlijk. :(

Inmiddels hebben zijn we het (nog) niet tegengekomen op andere locaties dus we laten het hier voorlopig bij; ik heb er al enkele uren aan gezeten en we hebben de luxe niet dit tot op de bodem uit te kunnen zoeken (tijdsdruk).

Toch bedankt voor de geboden hulp!
Pagina: 1