DDR 3 Geheugen voor game pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

Ik ben een enorme noob qua computergebruik, dus houdt daar aub een beetje rekening mee.

Ik wil graag een game-pc bouwen. Met een budget zo rond de 1300 euro (exclusief randapparatuur).

Ik heb al een processor en moederbord geselecteerd namelijk:

- DX858O Smackover Core i7 - Socket 1366 - ATX (moederbord)
- Core i7 920 2.66Ghz 4.8GT/s 8MB S1366 Box (processor)

Nu moet daar natuurlijk nog ram bij, DDR3 om precies te zijn en minimaal 6 gig.
Maar er zijn allemaal verschillende merken en qua specs zie ik geen verschil en daardoor raak ik een beetje het overzicht kwijt.

Ik zie onder andere waardes van Timing CL9 9-9-24 Wat houdt dit in? Ik kon dit niet terugvinden in de grote FAQ.
Heel veel geheugen (geil, buffalo, Corsair) hebben dezelfde timing en dezelfde capaciteit, maar verschillen wel sterk in prijsklasse variërend van €89,- tot €149,-

Welke moet ik nou nemen en wat raden jullie aan als de pc vooral voor games gebruikt wordt (gta4 beste settings moet wel haalbaar zijn).

Bij voorbaat dank :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)

Welke hardware je moet kopen is iets waarvan we verwachten dat je dit zelf uit kunt zoeken en een topic zoals deze voldoet dan ook niet aan het Abbadon in "PMG Beleid". Om je toch op weg te helpen kun je eens een kijkje nemen bij de BBGs; [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht.

Voor je geheugen is het raadzaam de QVLs er eens op na te slaan, dan weet je wat werkt op het door jou gekozen mobo.

In elk geval gaat dit topic op slot, omdat we van een tweaker verwachten dat deze op basis van specs, reviews en gevonden ervaringen zelf een keuze kan maken.

Dit topic is gesloten.