Toon posts:

systeem upgraden voor 4500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik mag over een grote maand op mijn werk een nieuwe computer kopen of mijn huidige upgraden. Ik heb voor dit laatste gekozen.
Ik zou nu aan jullie willen vragen wat de beste aanpassingen aan mijn systeem zijn. Ik heb 4500 te besteden.

Mijn huidige systeem is als volgt:
PIII733
ASUS P3V4X moederbord (weet ik niet zeker)
256 Mb
10x40xDVD pioneer +Hollywood+
4x4x24x HP cd-rw
Diamond Viper II
30 Gb HD Seagate Barrachuda
Miro DC 10+
Soundblaster live player
17 inch monitor

Ik ben sowieso van plan een beter grafische kaart te nemen Geforce3 (?hercules?). Is een betere monitor dan ook een must?

Ik weet echter verder niet of het bijv. slim is om een PIV te nemen of een dual PIII. Ik doe namelijk grafisch niet echt zware applicaties die multitasking ondersteunen. Ik weet dat de PIV nog niet echt optimaal is, maar dit kan veranderen en ik zal na deze upgrade toch ongeveer 3 jaar er mee vooruit moeten. Ik wil ook dat mijn systeem wat OC mogelijkheden heeft.

Alvast bedankt voor de suggesties.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geforce 3 Hercules fl. 1500
19" iiyama A902MT fl. 1400
AMD Athlon 1.2 Ghz fl. 750
AMD 760 Chipset Mobo fl. 400
1x 128 mb DDR fl. 450

En dan ben je er weer doorheen >:)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou die videokaart vervangen door een ATI Radeon of een Geforce2 GTS. 19 inch monitor d'r bij, hoppa.

Moederbord/processor zou ik vervangen door een Asus CUSL2 met daarbovenop een P3-1 Ghz. Past volgens mij prima binnen jouw budget. Als je nog iets overhoud zou je misschien die brander naar 12-speed kunnen zetten, maar dat is een persoonlijke keuze.

Geheugen zit wel goed, DVD is ook nog ok, geluidskaart ook en harddisk kan er nog wel mee door, hoewel het niet de allersnelste is.

Virussen? Scan ze hier!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Wacht heel ff tot de GF3 in de schappen ligt. Sla dan je slag met een goedkopere maar nog steeds retesnelle GF2 Ultra.

Haal er dan ook nog een extra PCI videokaart bij. Een goeie. Knikker daar je 17" achter en zet een 21" achter je GeForce.

Gooi er verder als het nog uit kan een burn-proof brander in, of beter, nog 256MB PC133 geheugen. Kun je de SWAP uitzetten, dat werkt ook lekker.

DDR geheugen en een GeForce3 maakt je compu wel wat sneller, maar dat weegt niet op tegen de luxe van dual monitor.

Dual monitor is echt :7 (tenzij je weinig bureauruimte hebt :'( maar desnoods verbouw je bureau iets om wel 2 monitoren erop te passen ) trust me, het is echt superhandig. Ook al is het alleen maar bijvoorbeeld om links te GoTTen en rechts te t.netten :+

Dingen waarmee ik de meeste computers het eerst op de koffie zie komen zijn te weinig RAM en een HD die steeds vol zit.

Processor/mobo kunnen nog echt wel 3 jaar mee.

ieeeepppppp :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Steek dat geld toch in je zak, die pc kan nog wel een jaartje mee! :)

Gooi er anders een G-Force 2 GTS in en extra veel geheugen.

En een 1.2 Gig T-Bird + Asus A7V133 >:)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het geld in eigenzak steken geen optie. Ze moeten namelijk een rekening zien wil ik geld zien.

Ik zie echter aan de berichtjes hierboven dat een andere monitor toch wel slim is. Ik denk dat het dat in combinatie met een betere grafische kaart wordt. Dan moet ik echter nog kijken of ik een AMD of intel neem. Mijn voorkeur gaat voorlopig echter toch nog uit naar een PIII 1GHz. Is het misschien slim om toch al een Dual bord te kopen Abit VP6 zodat dit altijd nog mogelijk is en is dit een beetje een goed dual bord

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Een Abit VP6 met 1x P3 1ghz, een Geforce3 en een 19"monitor. dan verkoop je je huidige moederbord+proc+videokaart en koop je een 2e P3 1ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer andere ideeen:?:?:?:?:?:?:?

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 08:32 schreef fredkroket het volgende:
1x 128 mb DDR fl. 450

Ik sluit mij hier geheel bij aan :9

Verwijderd

ik zou gewoon kijken voor een Geforce 2 GTS of hoger, een 1Ghz P3 en nog 256 MB ram erbij prikken, > 19" monitor, en een grotere HD. Wat ik wel zonde vind is om zolas een voorganger zei 128MB DDR te kopen terwijl je al 256MB hebt, waarschijnlijk geen DDR dus niet doen, en om nou een ander moederbord erin te zetten voor AMD, Het is tenslotte een upgrade, dus blijf bij INTEL!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om dan toch ook maar een 19 inch monitor te nemen. Ik denk dat het dan deyyhana Vision Master Pro 453 wordt en dan een goede grafische kaart en een PIII 1GHz. de rest die ik dan nog over heb kan ik eventueel besteden aan een extra HD

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1x 128 mb DDR fl. 450

En dan verkoop je die _oude_ onderdelen en kun je weer fijn verder gaan met uitbreiden >:) :9

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel zal ik dan ongeveer kunnen vragen voor mijn moederbord+processor+viper II en standaard 17 inch monitor?

• Pollewob
  • Niet online
Ik denk dat rond de 500 gulden (= 226,89 euro, ja ja, je moet met je tijd meegaan ;) )een mooie prijs is, en dan kun jij bv extra DDR geheugen ofzo kopen.

ok, missed monitor, +300 --> 800 piekies

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 15:16 schreef Pollewob het volgende:
Ik denk dat rond de 500 gulden (= 226,89 euro, ja ja, je moet met je tijd meegaan ;) )een mooie prijs is, en dan kun jij bv extra DDR geheugen ofzo kopen.
dank je wel , Nu heb ik ongeveer een idee hoeveel ik er voor kan vragen.

Verwijderd

Ik zou gaan voor:

IIyama A902MT 19 inch monitor 1500,-
Intel PIII 1GHz FCPGA 133MHz 815,-
ASUS A7V VIA KT133 Socket A 435,-
ASUS V7700 Geforce2 Pro 955,-
Plextor 16/10/40 IDE Rewriter 660,-

Dan verkoop je je "ouwe" spul en u heeft weer wat centjes om wat spulletjes te kopen.. :9~

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Intel PIII 1GHz FCPGA 133MHz 815,-
ASUS A7V VIA KT133 Socket A 435,-
LOL :D

een P3 op een socket-A mobo :D :D

Virussen? Scan ze hier!

• Pollewob
  • Niet online
newbie!! :+

h4|\/|3r = goed gereedschap :o

Verwijderd

Oeps foutje...........

ASUS CUV4X-D DUAL FCPGA

P:rllew:rb.... u heeft ook al errug veel gepost!

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Op vrijdag 02 maart 2001 14:50 schreef -JamaRoLi- het volgende:
En hoeveel zal ik dan ongeveer kunnen vragen voor mijn moederbord+processor+viper II en standaard 17 inch monitor?
die is gek, voor processor en mb kun je al 500 piek vragen volgens mij en zo'n monitor toch ook al minstens 350,- viper2, tja 150,- ?? en das misschien aan de hoge kant maar 500 gulden voor de hele boel is echt gekkewerk verkoop het anders maar aan mij voor f500,- :)

...

Verwijderd

1x 128 mb DDR fl. 450

Dit zou ook mijn voorkeur zijn

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 09:27 schreef -JamaRoLi- het volgende:
Helaas is het geld in eigenzak steken geen optie. Ze moeten namelijk een rekening zien wil ik geld zien.

Ik zie echter aan de berichtjes hierboven dat een andere monitor toch wel slim is. Ik denk dat het dat in combinatie met een betere grafische kaart wordt. Dan moet ik echter nog kijken of ik een AMD of intel neem. Mijn voorkeur gaat voorlopig echter toch nog uit naar een PIII 1GHz. Is het misschien slim om toch al een Dual bord te kopen Abit VP6 zodat dit altijd nog mogelijk is en is dit een beetje een goed dual bord
BV'tje oprichten, nepfactuur, niet leveren -> toch geld

Zoiets een oplossing :Y)

Verwijderd

Gewoon nog ff wachten en dan over 1 of 2 jaartjes update.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 16:44 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Gewoon nog ff wachten en dan over 1 of 2 jaartjes update.
Ik krijg nu dat geld en over 3 jaar is dat dan toch weer afgeschreven en kan ik het weer verder upgraden. Dus wachten is gewoon zonde.

Verwijderd

voor 500,- piek ben ik je man voor die *ouwe* shit :)...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Spaar nog 2 jaartje, en kkop dan een super systeem :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Waarom heeft iedereen het over een int:rl p3, een thunderbird is sneller en goedkoper!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Elsa GeForce2 Ultra: 1050,-
Iiyama VM Pro510 22" 2100,-
PIII1000 800,-

Ben je voor ca 4 mille voorzien van top-notch stuff, en heb je 500 piek over als je coûte que coûte een GeForce3 wil.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1