Ervaringen LCD's & Dualscreen

Pagina: 1
Acties:

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Goedemorgen mede-Tweakers,

Omdat ik met name tijdens het gebruik van grafische programma's een beetje ruimte tekort op mijn 20" Samsung 2032BW heb, ben ik opzoek naar een tweede scherm om een dualscreen opstelling te creëren. Nou zou het zeer voor de hand liggend zijn om een tweede Samsung 2032BW erbij te kopen, maar die zijn helaas "verouderd" en dus niet meer (nieuw) te koop.

Vervolgens zit je dus met het "probleem" welk scherm een beetje bij mijn huidige scherm past. Nou ben ik van mening dat twee verschillende schermen met dezelfde grote "raar" oogt, dus ben ik opzoek naar een 22" of (misschien) 24" LCD'tje. Om dit topic een toegevoegde waarde te geven aan Tweakers, is het mijn vraag of jullie juist jullie eigen ervaringen over bepaalde schermen en eventueel een dualscreen opstelling hier willen posten.

Uiteraard heb ik zelf al wel een aantal schermen gevonden die mogelijk interessant zijn:
- Acer V223WAbd | Link | €140-150
- Samsung Syncmaster T220 | Link | €160-170
- Acer V243HQ | Link | €160-170
- Iiyama ProLite E2209HDS-1 | Link | €170-180

Dus nogmaals ik ben opzoek naar persoonlijke ervaringen van mensen die een bepaald scherm hebben (gehad) in de grote van 20" tot 24", en dit eventueel met een aanvulling m.b.t. een dualscreen opstelling. Ik ken het dual-/multiscreen topic, maar helaas is er na het sluiten van dit topic geen nieuw deel gekomen. Bij voorbaat hartelijk bedankt voor jullie reacties! :)

Gr,
Niels

P.s. Mocht iemand een idee hebben om dit topic (nog) aantrekkelijker te maken voor eventueel andere scherm zoekende gebruikers op Tweakers, dan hoor ik dat uiteraard graag.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ik werk zowel op kantoor als thuis dual screen (thuis met 24" en 20") en op kantoor met laptop+17"

Het maakt in principe niet uit welke afmeting je schermen hebben of hun resolutie. dit merk je alleen wanneer je fullscreen apps gaat draaien die de totale resolutie naar beneden gooien. (En dus je tweede scherm op een bagger res zetten bijvoorbeeld.) maar dat is tegenwoordig gelukkig niet altijd het probleem.

je krijgt alleen een raar effect als het contrast op beide schermen niet hetzelfde is, dan wordt je aandacht namelijk getrokken door het "heldere" scherm en dit is gewoon niet fijn om te werken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Mee eens: ik gebruik mn laptop scherm en een externe 20".
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/tweak/werkplek.jpg

Maar mocht je toch 2 identieke schermen willen, waarom zoek je dan geen 2e handse van hetzelfde type erbij?

Daarnaast zijn het de kosten niet meer, een 20" scherm, dus je kunt ook 2 nieuwe kopen en je oude verkopen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Gewoon de grootste kopen. Verdubbel je al bijna direct je resolutie. Waarschijnlijk zet je dan je tweede scherm nooit aan, tenzei je echt programma`s gebruikt die dat nodig hebben.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

disjfa schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:43:
Gewoon de grootste kopen. Verdubbel je al bijna direct je resolutie. Waarschijnlijk zet je dan je tweede scherm nooit aan, tenzei je echt programma`s gebruikt die dat nodig hebben.
verdul je een resolutie als je van 1600x1200 naar 1920x1200 gaat?
Tweede scherm heb je heel vaak aan juist, je gaat er zelfs naar werken. in Office omgevingen heb je altijd mail/msn etc. op één scherm open en je werk op een ander scherm.
Thuis in principe hetzelfde verhaal en dan is het jammer dat er zo weinig games dual-screen ondersteunen. Zelfs SupCom, waar het in principe een gimmick is wordt zeer aangenaam om te spelen met een map naast je primaire scherm.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Bedankt voor jullie reacties so far. Een dualscreen opstelling, die komt er. Nou ga ik mijn eens bezig houden met het uitpluizen welk tweede scherm er gaat komen, als je je mening wil delen met mij en de andere gebruikers over een bepaald scherm, dan is dat van harte welkom.

\Edit: Na her een der reviews te hebben gezochten (en gevonden), blijkt dat de LG W2261V-PF (Link) een heel aardig schermpje is. Heeft iemand hier toevallig ook praktijkervaring met dit scherm? (uiteraard heb ik de reviews die aan het linkje vast zitten gelezen ;)).

[ Voor 37% gewijzigd door Niels9 op 06-08-2009 17:35 ]

Pagina: 1