Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:22
Ik wou net mijn G1 gaan rooten, maar kwam er achter dat je daar een *speciale* microsd kaart voor nodig hebt.

dus ik zoeken -> SD kaart geformateerd, goldcard.img erop gezet, dreaming.nbh erop gezet, alleen nu blijkt dat de goldcard.img op het begin van m'n microSD moet staan. of in iedergeval volgens stap 6 van deze howto.
http://www.androidworld.n...wm-device-linux-t641.html
Maar de enige kaartlezer die ik heb is mijn g1 (de sdlezer in m'n laptop heeft t loodje gelegt ._.), en een laptop met windows Vista, dus ik heb absoluut geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.

iemand die mij kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Squixx op 09-08-2009 04:35 ]

android since G1.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Volgens mij heb je niet per se een speciale microsd nodig hoor?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Koop een eenvoudige kaartlezer voor een paar euro, brand een linux livecd en probeer de instructies nog een keer uit te voeren.
goldcard.img is een image met daarin bepaalde data. Met het commando dd zet je de inhoud van die image op partitie 1. Niet het bestandje zelf. Als je dus simpelweg het bestandje op je sd kaart zet gaat het niet werken. Anders had er ook wel gestaan "kopieer het bestandje op je SD kaart"

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:22
mhm, maar een livecd is uiteindelijk nergens voor nodig. een kaartlezer daarintegen is wel redelijk cruciaal :P

anyways. k had deze instructies gevonden voor win xp:
- download terminal on your g1.
- type: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
- reverse in qmat
- change the first 2 numbers or letters to 00
- create goldcard from Viper BJK website (thanks man)
- format sd card to fat32
- download HxD Hex Editor and install
- open program and go to "extra" and then "open disk"
- choose physical disk and then the removable disk. that is the same as your memory card. I've you don`t know with one it is. just remove the card and restart the program and you will see witch one is disappeared.
- uncheck open as readonly !!!!!!!
- go to "extra" again and the open disk image.
- open the goldcard.img witch you have created from Viper BJK website.
- press ok (512 is fine) en then "select all" and "copy"
- go to the removable disk tab and select offset 00000000 till offset 00000170 go to "edit" and then past write.
- save it
- now copy dreaming.nbh to the root off your memorycard.
- turn of your phone and restart by holding the camera and the power button.
en daarna de rest van deze instructies gevolgt: http://g1upgrade.com/

en nu draai ik vrolijk cyanogenmod 3.9.7 met het dark hero theme ^^

(als er nog iemand hulp nodig heeft, stuur ff een DM want k heb nog een goldcard liggen :P)

android since G1.

• fragske
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 07:46
Hey zou je die goldcard img eens naar mij kunnen door mailen aub. Het lukte mij maar niet om zon goldcard te maken. Ik dacht dat zon europese G1 rooten onmogelijk was. :)

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:14
fragske schreef op woensdag 09 september 2009 @ 06:20:
Hey zou je die goldcard img eens naar mij kunnen door mailen aub. Het lukte mij maar niet om zon goldcard te maken. Ik dacht dat zon europese G1 rooten onmogelijk was. :)
Als je doel is een custom rom te installeren, heb je niet perse een goldcard nodig.

ISS Detector en meer voor Android

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
En een goldcard is specifiek voor je sdcard. Elke SD heeft een serienummer, en aan de hand van dat nummer maakt die website een image.

Met HxD heb ik het zelf niet aan de praat gekregen onder Vista. Die kan niet op sectorniveau schrijven en de G1 en Windows meldde telkens dat de SD corrupt was.

Ik heb zelf VMWare player gedownload, via een website een leeg vmdk image laten aanmaken en daarin de knoppix livecd geboot. Vanuit daar was het een peuleschil om de goldcard image te flashen.

Maar je zou ook de 1-click-root app kunnen gebruiken als ie nog beschikbaar is en de exploit nog gebruikt kan worden (weet niet of tmobile al een OTA update heeft verzonden om dit te voorkomen)

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 09-09-2009 09:13 ]

Pvouput live

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je hebt helemaal geen goldcard nodig voor 't rooten:

[HTC G1] Rooten & Custom ROM's
himlims_ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:33:
volgensmij is 't succesvol gelukt (althans booten duurt nu 4min. ....)
Download:
http://ryebrye.com/files/flashrec.apk
http://n0rp.chemlab.org/android/update-cm-3.6.8.1-signed.zip
1. Klik op: “backup recovery image”
2. Klik op: “flash cyanogen recovery 1.4″
3. zet telefoon uit,
4. start telefoon met Aan/uit + Home
5. kies voor nandroid v2.2 backup
6. any zip from sd
7. wacht ff en klaar :)

[ Voor 107% gewijzigd door himlims_ op 09-09-2009 09:15 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Dat is dus de 1-click-root app :)

Pvouput live

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

1-click-root app werkt nog gewoon, veel gemakkelijker dan de eerdere work-arounds

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1