Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Geluid hapert, media player afsluiten werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hey,

Ik had een 320GB WD die kapot ging en ben dus een nieuwe gaan halen in alternate.
Hierna installeerde ik terug vista x64 home.
Maar nu krijg ik telkens als ik mijn mp3's beluister een interval van 5 seconden in het lied waarin ik niets meer hoor, maar de muziek loopt wel door.
Ik heb de HD audio drivers gedownload an realtek's website.
Moet ik ook nog die van asus support downloaden?
( deze : Realtek ALC883 Audio Driver WHQL V6.0.1.5464 for Windows 32/64bit Vista. )
Of ligt het niet hieraan?
BTW. als ik windows media player afsluit blijft de muziek gewoon verdergaan en moet ik manueel het proces stoppen.

Iemand die me kan helpen?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
"BTW. als ik windows media player afsluit blijft de muziek gewoon verdergaan en moet ik manueel het proces stoppen."

Ga naar het configuratiescherm en dubbelklik op Windows Sideshow. Zet hier de vinkjes uit voor Windows Media Player. Dan zal de muziek stoppen als je WMP afsluit.

Daarnaast kun je inderdaad proberen om andere drivers te installeren. Die keuze zul je toch zelf moeten maken. We hebben geen glazen bol met antwoorden (helaas).

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Die van Asus zijn WHQL , dus zoiezo getest en goed bevonden door Microsoft. 9 van de 10 keer zijn dit soort problemen inderdaad door verkeerde / gebrekkige / verkeerde drivers. Als je die van de site van realtek download heb je vaak wel de nieuwste, maar deze zijn niet exclusief getest op de type moederbord die jij hebt. Asus daarintegen wel.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:57

ByteDelight

Retro computing is alive!

Post de rest van je systeemspecs eens.
Wat had je hiervoor voor een besturingssysteem geïnstalleerd?

Kan je systeem de x64 versie van Vista wel aan?
Wat is de processorbelasting?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Ik heb een e6750 @ 2.66
4Gb 800mhz ram
ati hd 4850 (ASUS)

Vroeger gebruikte ik ook de x64 van vista