Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Mijn zusje heeft sinds gister een HTC Touch Diamond2 waarmee ze graag ook via onze eigen wifi verbinding wil internetten. Ik had zelf voor haar het allemaal ingesteld op WPA+AES, maar toen ik eenmaal de PEAP properties wilde bewerken kreeg ik de foutmelding dat er een certificaat nodig is, terwijl het netwerk dit niet vereist, authenticatie gebeurd via een AD op een Win 2003 R2 ENT server (username & password). Hoe kan ik het wel zo instellen dat hij dus geen certificaat vraagt/wil verifiëren?

Op got was op de keywords 'radius' of 'peap' in het WBM forum weinig te vinden. Na wat speurwerk ben ik verder wel een pagina van Microsoft tegen gekomen, maar daar werd alleen maar uitgelegd hoe je verbinding kon maken met een Wifi netwerk of hoe de instellingen te wijzigen. Het toetstel draait op WM 6.1 Pro.

Nu kwam ik dit tegen op Google, daar zag ik in een van de screenshots dat men inlogt met user@DOMAIN en dan het vakje domain leeg, is dit de manier om in te loggen, of moet er toch nog iets anders gebeuren(kon deze manier niet proberen nog, telefoon ligt aan de oplader)? Momenteel heb ik gewoon alle velden gebruikt om in te loggen (dus domain gewoon in het domain vak en niet aan de username vast). De tutorial van de link gebruikt natuurlijk wel een certificaat, maar meer vanwege dat inlog stukje, dacht ik dat dat misschien de oplossing was. Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door GiantLeap op 06-08-2009 13:00 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
*schop*

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
*grote schop *

Heb sinds een tijdje een HTC Touch Pro2 en die heeft het een hele tijd goed gedaan met gewoon WPA op ons netwerk. Maar gister heb ik toch maar besloten om de IAS server er weer tussen te hangen. PC's kunnen gewoon inloggen op het netwerk (zonder het servercertificaat te verifiëren), maar met Windows mobile 6.1 pro kan ik dit dus nergens vinden, het uitschakelen van certificaat verificatie. Heb bij draadloos lan instellingen onder LEAP nu mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, maar Windows blijft zeuren over het certificaat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet uitzetten?

Ik heb overigens het CA Certificaat ook geimporteerd op mn TP2, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 7% gewijzigd door GiantLeap op 07-11-2009 17:42 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+