Heeft misschien niet eens zoveel met het OS te maken, maar ik kreeg net van mijn vrouw te horen dat ik haar foto's verstuurd had (van mijn Hotmail, naar die van haar).
Ga kijken (want dat had ik niet gedaan), zijn het dus 3 .exe files, met jpg extensie, maar als je er opklikt, dan zie dat het exe's zijn. vast en zeker virussen dus.
Ga naar mijn eigen hotmail, zie ik dat dat meeltje, (met 3 zogenaamde foto's) naar mijn hele adresboek is verstuurd.
VANUIT MIJN HOTMAIL ACCOUNT!
Dus, ik doe virus scan (Avast, registered home edition), niks.
Win defender ook niets.
Die 3 "foto's" en hun namen zijn dus ook niet op mijn comp terug te vinden.
Te weten: DSC_614, DSC_615 en DSC_616. Echte fotonamen dus.
Wat ik wel zie in mijn Taskmanager, is dat als ik IE open (daar Hotmail ik mee, opera voor normaal browsen)
dan staat dat prgramma Internet Explorer TWEE KEER in de lijst in de taskmanager.
Dat klopt volgens mij niet.
Misschien dat iets of iemand op die manier toegang tot mijn account kan krijgen.
Enniewee, ik heb iedereen in mijn lijst een waarschuwing en verontschuldiging verstuurd, maar ben echt reuze benieuwd wat hier aan de hand is.
Vooral die 2x IE in de taskmanager lijst...is dat normaal? Nee toch?
Ga kijken (want dat had ik niet gedaan), zijn het dus 3 .exe files, met jpg extensie, maar als je er opklikt, dan zie dat het exe's zijn. vast en zeker virussen dus.
Ga naar mijn eigen hotmail, zie ik dat dat meeltje, (met 3 zogenaamde foto's) naar mijn hele adresboek is verstuurd.
VANUIT MIJN HOTMAIL ACCOUNT!
Dus, ik doe virus scan (Avast, registered home edition), niks.
Win defender ook niets.
Die 3 "foto's" en hun namen zijn dus ook niet op mijn comp terug te vinden.
Te weten: DSC_614, DSC_615 en DSC_616. Echte fotonamen dus.
Wat ik wel zie in mijn Taskmanager, is dat als ik IE open (daar Hotmail ik mee, opera voor normaal browsen)
dan staat dat prgramma Internet Explorer TWEE KEER in de lijst in de taskmanager.
Dat klopt volgens mij niet.
Misschien dat iets of iemand op die manier toegang tot mijn account kan krijgen.
Enniewee, ik heb iedereen in mijn lijst een waarschuwing en verontschuldiging verstuurd, maar ben echt reuze benieuwd wat hier aan de hand is.
Vooral die 2x IE in de taskmanager lijst...is dat normaal? Nee toch?
Eat the bugs, live in a pod