Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt elk uur even weg

Pagina: 1
Acties:

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:14
Hallo,

Ik heb alles-in-1 plus abbo van ziggo en mijn verbinding valt bijna elk uur uit rond de 25ste minuut van het uur.
De verbinding is met 20sec weer terug en dan werkt alles goed.

Heb firewall op router uitgezet static ip adres op router ingesteld.
Directe verbinden met me pc zonder router.
Modem aangesloten zonder verdeler/versterker.

Mijn digitale decoder heeft sinds 3 maanden ook signaal sterkte van 8% het was altijd 40/50% maar geen fouten BER status.

Heb contact met ziggo gehad die zeggen verdeler of modem.

Wat kan ik verder nog checken?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziggo een reset + firmware upgrade van het modem laten doen.
Klant van ons had ook dit probleem.
Die hebben het modem toen gereset en geupgrade , daarna lijkt het een stuk stabieler te zijn

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Oftewel, probeer het zonder een verdeler ertussen. Werkt dat niet is het het modem en bel je Ziggo weer. Zij moeten het oplossen dan.

Wat ik vaak gemerkt heb is dat bij ziggo erg van belang is hoe de connectoren zijn aangesloten. Oftwel heb jij je coax aansluitingen zelf gemaakt? Is dit netjes gebeurd ed ed.

Lukt het allemaal niet moet je Ziggo gewoon blijven stalken net zolang totddat ze een monteur sturen die het gratis komt fixen. Jij neemt een dienst af die behoort te werken...

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Bekende van mij had er ook last van, maar bij hem was het elke 5 minuten. Moest je vervolgens je kabel er opnieuw instoppen/netwerkkaart uit- en aanschakelen en het werkte weer.

We dachten aanvankelijk dat het aan zijn PC lag, maar Ziggo heeft blijkbaar gewoon problemen. Hij had toen gebeld, ze hadden toen iets gedaan (gerest oid) en het werkte weer. Uur later: weer raak. Nu krijgt ie een nieuwe splitter..

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:50
Misschien wordt je ipadres vernieuwd met dhcp? Kijk de log files van je router even door.

• Remco Tr
Ik heb het al zonder verdeler geprobeerd.
De waarders zijn dan
Recieve 0.0
Transfer 45.2

Met verdeler
Recieve 2.7
Transfer 43.9

Mijn software versie van Scientific Atlanta Webstar EPX2203
v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5-358.bin

De verbindingen zijn paar jaar geleden door multikabel gemaakt en lijkt allemaal oke.

@ paulus. Bedoel jij gewoon internet ip adres? die is namelijk al heel lang het zelfde..

[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 06-08-2009 12:02 ]

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hij bedoelt ws dat er een lease van 1 uur op je ipadres zit

maar als je een static ip ingegeven hebt zou dit geen probleem moeten zijn

[ Voor 39% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 06-08-2009 12:09 ]

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:50
Kun je eens proberen het modem direct aan de computer te koppelen en dan te browsen naar het gateway adres. Misschien kun je op deze manier in een intellingen menu komen om logs te lezen? Verder ben ik niet bekend met ziggo apparaten, misschien dat het dus niet werkt.

• Remco Tr
Ik heb mn modem gereset dmv de resetknop op de modem(wist niet dat ie erop zat :P)

En heb nu ineens 2 hele andere dns adressen.
Voor de rest zijn ip adres en gateway nog het zelfde.

Zou dit het kunnen zijn heb niet veel verstand van dns enz

of moet ik verder zoeken cq ziggo bellen

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:09

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Klinkt me erg veel in de oren als een modem die intrained op een bepaalde snelheid en omdat de verbinding instabiel is steeds verder terugschaalt en op een bepaalde kwaliteit zegt van ik start opnieuw op en begin weer met intrainen op de hoogste verbinding.

Dit betekend dus dat de lijn instabiel is. kijk eens of alle kabels wel goed erin zitten en deze niet te lang zijn (geen roest etc.).

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Omega_Shiva schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:15:
Klinkt me erg veel in de oren als een modem die intrained op een bepaalde snelheid en omdat de verbinding instabiel is steeds verder terugschaalt en op een bepaalde kwaliteit zegt van ik start opnieuw op en begin weer met intrainen op de hoogste verbinding.

Dit betekend dus dat de lijn instabiel is. kijk eens of alle kabels wel goed erin zitten en deze niet te lang zijn (geen roest etc.).
Hij heeft het over kabel, dat trained niet in. Verder herken ik dit probleem, lijkt op een kapotte versterker (die voor je modem zit nog).

[ Voor 7% gewijzigd door Punica- op 07-08-2009 16:18 ]

Pagina: 1