Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zojuist heb ik mijn nieuwe beeldscherm, de Samsung SyncMaster 2333HD, binnengekregen. Ik heb hem toen meteen via een hdmi kabel op het beeldscherm en via een hdmi-dvi-d adaptor op mijn computer aangesloten. Maar het probleem is dat het beeld heel korrelig is en de kleuren ook vervaagd zijn. In het menu van het beeldscherm zelf is het wel helder, dus er zijn denk ik geen problemen met het beeldscherm zelf.

Ik heb deze computer: HP Pavilion m9362.nl
Mijn videokaart is de nVidia GeForce 9800GT, en ik heb de driver net nog geüpdate.
Mijn besturingssysteem is Windows Vista,
Weet iemand hier waar het probleem ligt en hoe ik dat op moet lossen?

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Heb je wel de goede (dus native) resolutie voor je nieuwe scherm ingesteld? dus 1920x1080.
En waarom wil je de HDMI aansluiting gebruiken als je toch de dvi uitgang van je pc gebruikt? Probeer eens een gewone DVI kabel.

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat ingesteld op 1920x1080 en 60 Hz, ik wil graag een HDMI kabel gebruiken omdat er ook een Blu-Ray speler in mijn computer zit, en als je zo'n adaptor gebruikt is er toch geen kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de VGA-kabel aangesloten die erbij zat en nu is het beeld wel goed...

Maar is er verder geen oplossing om te zorgen dat die HDMI kabel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Heb je er ook een DVI kabel bij? want een VGA kabel is dan wel weer analoog wat mogelijk mindere kwaliteit levert. Je videokaart creëert digitale signalen, die moeten dan analoog gemaakt, en vervolgens in je scherm weer digitaal. Als je de DVI of HDMI aansluiting gebruikt dan zit je volledig digitaal, wat beter is voor de kwaliteit.
En wat die BR speler betreft, DVI kan prima die 1920x1080 pixels oversturen. Daar is niet percee een HDMI kabel voor nodig. zie anders ook eens Wikipedia: Digital Visual Interface

max resolutie wat over DVI-D kan is: 2560x1600 pixels @ 60 Hz

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, helaas zat er geen DVI-D kabel bij mijn monitor en de vorige werkte alleen nog met een VGA-kabel. Dan ga ik maar een DVI-D kabel aanschaffen. Ik ga proberen of ik mijn geld terug kan krijgen voor mijn HDMI-kabel, want die is nu zinloos

Bedankt voor je snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Er is nog een gebruiker hier met hetzelfde probleem, in dat topic staan ook meerdere mensen die aangeven dezelfde "kwaliteitsverlies" te ervaren zodra ze de HDMI poort op het scherm gebruiken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje naar dat topic is erg gewenst!
Zit met zelfde probleem namelijk en kan de topic niet vinden...
HELP!

[edit]
HEBBES!
http://gathering.tweakers...2567///2333hd%2Cresolutie

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 04:26 ]

Pagina: 1