Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sygate Firewall limiteerd internet tot exact 5mbit..

Pagina: 1
Acties:

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zoals de titel zegt laat sygate firewall mijn internet connectie niet harder gaan dan 5mbit. Met het downloaden van bijvoorbeeld een torrent heb ik echter geen problemen en is mijn connectie 10mbit zoals het moet zijn. Wanneer ik Sygate uitschakel is ook internetten weer 10mbit. Ik heb geen idee waarom ..

Iemand ideeën ? Dan hoor ik ze graag.

Ik heb WinXp en Sygate 5.6.. met UPC inet.

ps. limiteert*

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 21:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een nieuwe firewall. Sygate werd in 2005 al overgenomen door Symantec en zijn gestopt met updates. Genoeg goeie en gratis alternatieven te vinden.
Hier vind je een mooie opsomming.
Zelf voeg ik m'n favoriet nog even toe: Comodo Gratis Firewall(en Anti-Virus als je wilt).

meer ontopic:
Doet Sygate niet aan traffic shaping? Op google komt dit probleem vaker voor en lag de oorzaak aan de trafficshaping/QOS van Sygate.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• jesper86
  • Niet online
Ik heb op google niet kunnen vinden wat ik zocht, behalve een pagina waar je moet betalen/member zijn om de antwoorden/oplossingen te kunnen lezen ! Verder had ik wel iets over de overname gehoord maar had niet gedacht dat dat meteen geen updates meer zou betekenen, maar simpelweg een andere eigenaar.

Bedankt voor de info. Eigenlijk stap ik graag over op een andere, ik zal eens onderzoeken wat voor mij de beste zal zijn. En ik denk inderdaad Comodo.

• jesper86
  • Niet online
Ik heb Comodo geprobeerd maar internet is gewoon niet aan de praat te krijgen.

De router staat zo ingesteld dat mijn pc automatisch een vast ip-adres krijgt toegewezen.
Met sygate werkt dat gewoon, maar met Comodo krijg ik dat vaste ip-adres niet toegewezen en zelfs als ik het handmatig invoer via het configuratiescherm>netwerk dan wil het nog niet werken. Geen netwerk/internet..

Ideeën ? :(

Verwijderd

jesper86 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:48:
Ik heb Comodo geprobeerd maar internet is gewoon niet aan de praat te krijgen.

De router staat zo ingesteld dat mijn pc automatisch een vast ip-adres krijgt toegewezen.
Met sygate werkt dat gewoon, maar met Comodo krijg ik dat vaste ip-adres niet toegewezen en zelfs als ik het handmatig invoer via het configuratiescherm>netwerk dan wil het nog niet werken. Geen netwerk/internet..

Ideeën ? :(
Raar , ik zou Comodo eens uninstallen en opnieuw proberen... Fijne firewall. Was mijn vervanger voor Sygate jaren geleden. Zodra je hem geinstalleerd hebt moet je het eens in je tray op 'training' zetten. Misschien lukt het dan.
En als je gevraagd wordt moet je je interne IP/range aan je trusted network toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 16:53 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jesper86 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:50:
Ik heb op google niet kunnen vinden wat ik zocht, behalve een pagina waar je moet betalen/member zijn om de antwoorden/oplossingen te kunnen lezen ! Verder had ik wel iets over de overname gehoord maar had niet gedacht dat dat meteen geen updates meer zou betekenen, maar simpelweg een andere eigenaar.

Bedankt voor de info. Eigenlijk stap ik graag over op een andere, ik zal eens onderzoeken wat voor mij de beste zal zijn. En ik denk inderdaad Comodo.
Als je Experts-Exchange bedoelt, gewoon naar onderen scrollen ;)

• jesper86
  • Niet online
Als je Experts-Exchange bedoelt, gewoon naar onderen scrollen ;)
Die bedoel ik ja http://www.experts-exchan...Firewalls/Q_24396355.html :|

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

"JakalX:
ok so i have uninstalled Sygate Firewall and installed COMODO Firewall on recommendation from a tech friend.

Now i get the original speed I had in the first place from my isp which was 7.77mb. Unfortunately I cannot kill COMODO in task manager to run speed test to see if I still get 8.12mb with firewall off.

To be honest I hate this COMODO firewall so I may give Windows firewall a try and I may try re-installing sygate.

I also see what you mean about torrent app and p2p app. Even though I killed them they still accept connections for around 5-7 mins after closing, did not get this info with sygate firewall, BUT it only affects internet speed by around 0.87mbs.
Accepted Solution"

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-11 09:02

rpd

Ik heb ook comodo geprobeerd ter vervanging van sygate.

Na de installatie van comodo leek mijn systeem wel vast te zitten wanneer ik bepaalde systeem programma's gebruikte. Ook kon ik geen netwerkverbinding meer krijgen. Zowel draadloos als kabel werkte niet meer.

Nu weer verwijderd en jawel, alles werkt weer.

Toch maar een andere vervanger als sygate zoeken.

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

• jesper86
  • Niet online
vervelend.. het moet toch kunnen. zoveel tevreden gebruikers. en mooi programma. je hoeft alleen de juiste instelling te vinden zou je zeggen.

het blad de 'pc active' had toevallig een test van gratis firewalls. en comodo kwam met alle (attack) tests simpelweg het beste er uit. behalve 1tje; de gebruiksvriendelijkheid..

had je sygate er nog op staan ? misschien is dat gewoon wat conflict geeft met elkaar. ook al staat het 'uit'. daar waarschuwen ze tijdens de installatie al voor. maar ik wil sygate er eigenlijk niet af halen voor comodo of iets anders werkt want dan ben ik de instellingen kwijt...
Pagina: 1