Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bizarre font rendering in Vista

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Dit topic heeft niet veel inhoudelijke waarde, maar ik vond het zo maf dat ik het even wilde delen. Zie hieronder een screenshot van twee gelijksoortige properties windows, tegelijk open, maar van verschillende shares:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/4932/bizar2.th.jpgg

Als je goed kijkt, zie je dat het linkerscherm een ander font heeft dan het rechterscherm. Dit komt niet door Cleartype of jpg-artifacts, want je ziet duidelijk dat bijv. de 1 links zonder schreef is en rechts met schreef.

Is dit bekend bij anderen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dit dezelfde Vista bak dan?

Het lijkt erop dat er een ander font(grootte) is ingesteld (weet niet of je dat met thema's kan aanpassen) of dat een bepaald systeem-font ontbreekt (waardoor Vista het met een default font vervangt :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het 'linker' lettertype lijkt wel het standaard Windows XP lettertype (Arial? nee volgens mij niet... Trebuchet?)... en 'rechts' is volgens mij het Vista-standaard lettertype (Calibri?)

Misschien helpt dat iemand in de goede richting?

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Het is volgens mij in elk geval niet zonder en met schreef..... Beide zonder! De fonts lijken in elk geval wel heel erg op elkaar.

[ Voor 35% gewijzigd door wizl op 06-08-2009 09:10 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:02:
Is dit dezelfde Vista bak dan?

Het lijkt erop dat er een ander font(grootte) is ingesteld (weet niet of je dat met thema's kan aanpassen) of dat een bepaald systeem-font ontbreekt (waardoor Vista het met een default font vervangt :))
Ja misschien was het niet helemaal duidelijk, maar het is een realtime screenshot, dus beide windows stonden tegelijk open, kijk maar naar de taakbalk onderin. Dat is juist het maffe.

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 06-08-2009 09:32 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
wizl schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:02:
Het is volgens mij in elk geval niet zonder en met schreef..... Beide zonder! De fonts lijken in elk geval wel heel erg op elkaar.
Ja nou, af en toe met schreef. Kijk maar naar de I van 'Inoud' en de 1.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

I stand corrected :P Jammer genoeg heb ik verder ook geen idee :)

In een van de venster mis je in elk geval ook het tabje 'Beveiliging'. Je zegt dat het 2 verschillende
shares zijn. Bedoel je 2 verschillende mappings (Z: en X:) naar dezelfde share? Het aantal bestanden
en de grootte komen namelijk overeen. Alleen die timestamp snap ik dan weer niet :?

[ Voor 69% gewijzigd door wizl op 06-08-2009 11:06 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38

SambalBij

We're all MAD here

Heb je voor één van de twee vensters een UAC popup moeten doorklikken?
Mogelijk draait dan één van de vensters binnen je reguliere Windows sessie, terwijl het andere in een aparte sessie draait. (Of ander useraccount, ander profiel... etc)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
wizl schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:02:
I stand corrected :P Jammer genoeg heb ik verder ook geen idee :)

In een van de venster mis je in elk geval ook het tabje 'Beveiliging'. Je zegt dat het 2 verschillende
shares zijn. Bedoel je 2 verschillende mappings (Z: en X:) naar dezelfde share? Het aantal bestanden
en de grootte komen namelijk overeen. Alleen die timestamp snap ik dan weer niet :?
Het zijn inderdaad twee mappings, maar naar andere shares (ik had net data overgepompt, vandaar hetzelfde aantal bestanden).
SambalBij schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:48:
Heb je voor één van de twee vensters een UAC popup moeten doorklikken?
Mogelijk draait dan één van de vensters binnen je reguliere Windows sessie, terwijl het andere in een aparte sessie draait. (Of ander useraccount, ander profiel... etc)
Goede suggestie, maar nee. Ze zijn beiden gemapt met dezelfde account, maar naar een andere server.
Pagina: 1