[OS X] Leopard 10.5.8 - Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.568 views

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De nieuwe Leopard 10.5.8 staat klaar. Heeft iemand het al aangedurfd? Bugs?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:03

Jrz

––––––––––––

lol dan ga ik maar even installen
--
in de ene lijst staat dat er iets verbeterd is aan spotlight, maar op de apple site vind ik niets?

[ Voor 61% gewijzigd door Jrz op 05-08-2009 23:06 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Installatie ging prima, maar het is me nu te laat om er nog verder na te kijken }:O

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

Grin

Ride si sapis.

Inderdaad!
Wat ik iedereen kan aanraden, download de COMBO update van 759 MB.
NIET de update van 200 meg...bij de update naar 10.5.7 ging dat nog wel eens verkeerd bij een aantal mensen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:07:
Inderdaad!
Wat ik iedereen kan aanraden, download de COMBO update van 759 MB.
NIET de update van 200 meg...bij de update naar 10.5.7 ging dat nog wel eens verkeerd bij een aantal mensen.
Toevoeging hierop:
Boot in safe mode, controleer schijf permissies
Combo update installeren

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben nieuw op het mac platform (voorheen vooral Linux en Windrblb...) :o maar waarom zou je deze niet gewoon via de 'software update' installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 06-08-2009 00:46 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat kan ook prima, alleen sommige mensen willen nog wel eens problemen ondervinden bij het updaten via deze weg. Voor die mensen kun je dan de procedure volgen die matinez beschrijft: boot in safe mode, schijf permissies fixen en daarna die combo updater draaien.

Hier 3 Macs al voorzien waarvan 2 met een OCZ Vertex ssd. Er zijn wat mensen die er sleep problemen mee schijnen te hebben (ik niet) en dat is 1 van de fixes in deze release, mogelijk is het nu voor de mensen met de sleep-problemen ook helemaal gefixt. Voor mensen met een OCZ Vertex is er een 10.5.8 ervaringen topic op het OCZ forum die je in de gaten kunt houden, hier vindt je ongetwijfeld de info of de sleep problemen nu echt helemaal opgelost zijn en of er misschien nog andere fixes of bugs zijn.

Het eerste wat me opvalt is dat ik in de system profiler in de hardware overview (klik op de categorie hardware in de linker navigatie kolom) er nu een hardware UUID stukje bij is gekomen. Is het vanwege het late tijdstip dat ik zie of is dit ook echt gewijzigd?

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 06-08-2009 01:23 ]

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

@ppl

Goed opgemerkt
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/4t1pjs.pngKlik op me om groter te worden.

Ook bezig met 10.5.8 aan het binnenhalen. Hier slechts 165 MB groot?

[ Voor 37% gewijzigd door nagasy op 06-08-2009 02:32 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:03

Jrz

––––––––––––

De update van 165 ongeveer werkt prima op mijn macbookie.

nu nog SL

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb voor de zekerheid de combo update gedownload. installeerde zonder problemen op m'n macbook 4,1 en mac mini (early 2009).

Discogs

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ook bezig met 10.5.8 aan het binnenhalen. Hier slechts 165 MB groot?
Volgens Apple zelf size may vary. Ze bieden delta-upgrades aan, afhankelijk van het type machine. Dus je krijgt bijvoorbeeld niet de POWER-meuk als je Intel Mac hebt, of dingen voor grafische kaarten die je niet hebt (denk ik).

[ Voor 1% gewijzigd door Keypunchie op 06-08-2009 10:45 . Reden: tags ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Een hele belangrijke update voor mensen met VMware Fusion en een ATI graphics card in hun Mac:
VMware Fusion, Mac OS X 10.5.8 and ATI Graphics Controllers: So Happy Together.

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Normale update gebruikt maar alles werkt uitstekend :) Daar kopen we een Mac voor toch?

Scientia potentia est

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 14:47

iMars

Full time prutser

Bedankt voor de tip @TS, wist nog niet dat er een update was ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het iDisk icoontje is ook veranderd van roze naar blauw :) Voor de rest merk ik weinig van de update eigenlijk

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Normale update werkt uitstekend :) Spotlight kon wel opeens de Disk Utility niet meer vinden (nu wel weer), maar dat komt neem ik aan door het opnieuw indexeren ofzo.

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:08
Volgens macrumors zou verbinding via Airport netwerken verbeteren. Ik heb weken lang last gehad van m'n iBook G4 die een 'zelftoegekend IP adres' heeft (oftewel bekijk het maar met je internet), netwerkend op een Airport Express. Dus ik ben benieuwd, echter had ik er toevallig al een dag of wat ineens geen last meer van...?
Het lag iig aan de iBook, want met m'n iPhone en Mac mini was steeds niets aan de hand (en die gaan ook uit/sluimeren)

[ Voor 5% gewijzigd door autoreverse op 06-08-2009 20:33 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat is niet volgens macrumors, het staat gewoon in de changelog ;)
Improves compatibility and reliability for joining AirPort networks.
Gezien de leeftijd van de meest recentste iBooks is het ook niet ondenkbaar dat de Airport kaart gewoon kaduuk is op de een of andere manier. Je zou de combo updater kunnen gebruiken om je iBook naar 10.5.8 te updaten, zou misschien nog wat uit kunnen halen.

[ Voor 39% gewijzigd door ppl op 06-08-2009 21:54 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hij staat nu al een uur op de leopard background en een circulerend rondje, bij het updaten van 10.5.7 naar 10.5.8, gewoon via de software update van apple. Wat kan ik het beste doen?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Meer mensen waarbij de aangepast "safe files" in safari niet meer werken? Door com.apple.DownloadAssessment.plist te wijzigen kun je extenties toevoegen welke veilig zijn. Echter werkt dit niet meer na deze update. Iemand een oplossing?

@ hierboven; gewoon resetten die machine en dan de combo update downloaden en installeren.

Werkt ineens weer goed na een aantal keer rebooten.

[ Voor 23% gewijzigd door Maartenvs op 07-08-2009 15:49 ]

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Maartenvs schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:17:
@ hierboven; gewoon resetten die machine en dan de combo update downloaden en installeren.

Werkt ineens weer goed na een aantal keer rebooten.
Dat werkte, ik heb hem hard uitgezet en weer aangezet, waarna osx weer opstarte, en ook in de versieinfo aangaf 10.5.8 te hebben. Voor de zekerheid heb ik 10.5.8 combo update erover gegooit. Die wel succesvol installeerde. Alles loopt als gesmeerd :p

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Op verschillende systemen geprobeerd.

Zowel combo als 'gewone' update van .7 naar .8 zijn goed verlopen...

• rig0r
  • Laatst online: 11-03-2025
Geen problemen hier ;) Gewone update gedaan.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 08:00
De exhaust van mijn mac pro draait sinds deze update 200rpm sneller standaard. Berhoorlijk onzinnig :(

• Vhond
  • Niet online
Ik zou ff je PRAM zappen...

• MigGroningen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01-2025
Via Software Updater lijkt het binnenhalen van 165 MB niet te gaan lukken. Ik ben in ieder geval niet gewend dat deze hoeveelheid data meer dan 3 kwartier duurt om binnen te halen, en het lijkt erop dat dat gedeelte van het OS is vastgelopen. Tijd dus voor een Force Quit op Software Updater....

/edit/ Nou dat ging verder keurig. Na opnieuw opstarten nogmaals Software Updater gedraaid, binnen een kwartiertje was alles rond

[ Voor 18% gewijzigd door MigGroningen op 08-08-2009 16:57 ]

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier op een MB geen probleem met de updater, was 160mb ongeveer van 10.5.7 naar 10.5.8. Moet eerlijk zeggen dat ik wel getwijfeld heb nadat ik met de update van 10.5.7 enorm veel gezeur kreeg met mijn Airport kaart en bluetooth. Airport maakte niet automatisch verbinding met mijn wifi netwerk, bluetooth koppelingen werkten niet altijd meer etc etc. Gelukkig is 10.5.8 tot nu (2 dagen) stabiel en werken zowel Airport als bluetooth weer als voorheen.

Safari lijkt minder te hangen, bij de vorige update kreeg ik standaard 10 seconden strandbal-animatie als ik Safari opstartte maar dat lijkt nu verholpen. Hopen dat het niet op andere plekken wel op zie duiken...

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Oviparous schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:33:
Hier op een MB geen probleem met de updater, was 160mb ongeveer van 10.5.7 naar 10.5.8. Moet eerlijk zeggen dat ik wel getwijfeld heb nadat ik met de update van 10.5.7 enorm veel gezeur kreeg met mijn Airport kaart en bluetooth. Airport maakte niet automatisch verbinding met mijn wifi netwerk, bluetooth koppelingen werkten niet altijd meer etc etc. Gelukkig is 10.5.8 tot nu (2 dagen) stabiel en werken zowel Airport als bluetooth weer als voorheen.

Safari lijkt minder te hangen, bij de vorige update kreeg ik standaard 10 seconden strandbal-animatie als ik Safari opstartte maar dat lijkt nu verholpen. Hopen dat het niet op andere plekken wel op zie duiken...
inderdaad die shit had ik ook allemaal, ben blij dat het voorbij is en we fijn kunnen wachten op SL en vanaf dan weer het hele gelazer krijgen van x.x.1 t/m x.x.9 :P

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Prima hier gegaan op een macbook intel van de eerste generatie. Opeens heb ik geen problemen meer met mijn wifi verbinding die eerst om de 10 minuten even opnieuw op zoek ging naar mijn extreme router.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:22
Is er een mogelijk om terug te gaan naar de vorige versie. Sinds de update is de internetsnelheid van mijn macbook pro op de batterij zo traag als wat. lijkt goddorie wel of ik met een 14k4 modempje aan het internetten ben. Met de stekker in de macbook gaat alles wel gewoon op normale snelheid.

• ppl
  • Niet online

ppl

Die mogelijkheid is er wel: de backup die je voor het installeren van 10.5.8 hebt gemaakt terugzetten (met Time Machine moet je dan een full restore doen). Als je geen backup hebt gemaakt dan is er nog een andere mogelijkheid: er mee leren leven of een complete herinstallatie. Er is geen andere manier om zo'n update ongedaan te maken (geldt overigens voor vrijwel ieder unix/linux OS en zelfs Windows in zekere mate).

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Veel gezeik hier op een MB i.c.m. draadloos werken. Als de adapter er niet inzit krijg je dus dat de airport verbinding niet goed werkt, is al een bekend probleem merk ik via Google.

Niet ideaal dus, en even afwachten wat het allemaal wordt!

• Vhond
  • Niet online
Heb je de Apple update al gezien die Apple heeft uitgebracht ???

http://support.apple.com/...r_MacBook_and_MacBook_Pro

[ Voor 40% gewijzigd door Vhond op 12-08-2009 11:03 ]

• Grindtegel
Zal ik straks eens gaan proberen, thx!

• Grindtegel
Zojuist de update gedraaid en het lijkt erop dat het nu weer goed loopt, nogmaals dank voor de link _/-\o_

• ppl
  • Niet online

ppl

Hier op een 15" MBP early 2008 ook gezeik met wifi op de accu en dat is met die fix ook weer opgelost :)

Verwijderd

Grindtegel schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:45:
Zal ik straks eens gaan proberen, thx!
Wel heb ook problemen met airport heb proberen de download die hier gegeven is, maar wil niet op mijn macbook (mid2007) hoewel gekocht nov2007! Heeft er nog iemand last hiermee???

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ook hier gedownload en toegepast, nogmaals bedankt voor de link. Ik moet zeggen dat het me opviel dat het niet bij elk draadloos netwerk het geval was. Hier thuis deed hij het al de hele avond perfect terwijl het op andere plek dus hell was.

Top!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt er op dat mijn BT en Wif problemen ook opgelost zijn...

I am the great Cornholio!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even pijlen of meerdere hier last van hebben.
Zodra ik een screenshot maak (Apple + Shift + 3 of 4). Dan freezed Aqua voor een bepaalde periode. Hij komt vanzelf weer bestuurbaar terug (muziek via iTunes blijf wel doorlopen).

Wie heeft dat ook?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Werkt hier gewoon perfect.

Verwijderd

even een n00b vraag (of eigenlijk 2)...
bij het opstarten maakt mijn optische drive een hoop lawaai, heeft iedereen dat of is er iets kaputt (mbp 2.66)?

en wat me opvalt, is dat als je afsluit je zo'n melding krijgt met 'sluit af over xx seconden'. Kan je ergens instellen dat hij gewoon moet luisteren met zijn kadaver en afloggen zonder die minuut respijt? Vind het best irritant en weet dat je het on der Ubuntu 9.04 uit kon zetten (waar ze het ook geintroduceerd hadden, teh horror).

• scorpie
  • Laatst online: 16:58

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:00:
even een n00b vraag (of eigenlijk 2)...
bij het opstarten maakt mijn optische drive een hoop lawaai, heeft iedereen dat of is er iets kaputt (mbp 2.66)?

en wat me opvalt, is dat als je afsluit je zo'n melding krijgt met 'sluit af over xx seconden'. Kan je ergens instellen dat hij gewoon moet luisteren met zijn kadaver en afloggen zonder die minuut respijt? Vind het best irritant en weet dat je het on der Ubuntu 9.04 uit kon zetten (waar ze het ook geintroduceerd hadden, teh horror).
Bij het opstarten hoort je dvd drive geluid te maken, ik kan natuurlijk niet horen hoeveel geluid hij bij jou maakt, maar dát hij geluid maakt, doet hij bij iedereen, dan checkt hij namelijk of er een disc inzit waarvan hij eventueel zou moeten opstarten.

En tjah, over je 2e vraag.... heb je zelf wel gezocht? Zo moeilijk is dat niet te vinden lijkt me?
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:25:
[...]

Bij het opstarten hoort je dvd drive geluid te maken, ik kan natuurlijk niet horen hoeveel geluid hij bij jou maakt, maar dát hij geluid maakt, doet hij bij iedereen, dan checkt hij namelijk of er een disc inzit waarvan hij eventueel zou moeten opstarten.

En tjah, over je 2e vraag.... heb je zelf wel gezocht? Zo moeilijk is dat niet te vinden lijkt me?
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
'heb je zelf wel gezocht'.... blaaah. mijn god, gaan we weer op dit tour. hoe vaak geef ik geen antwoorden op zaken die 2 pagina's terug staan.

magoed, dit is dus niet het antwoord op mijn vraag maar een workaround voor mijn probleen.

To immediately shut down your Mac:

Hold down the Option-Control-Command-Eject keys. Only do this if you really want to power down your computer.

To immediately restart your Mac:

Hold down Command-Control-Eject

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 07:40 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Je kunt nu wel zo reageren, maar als jij zo'n t.net guru was (en aangezien je al zovaak antwoorden van pagina's terug herhaalt ben je dat natuurlijk wel), wist je heus wel dat je precies zo'n reactie op zo'n vraag kon krijgen. (Zeker als je erbij zet dat het noob vragen zijn.. dan gaat het gros van de mensen ervan uit dat je niet hebt gezocht).

Had er dan bij gezet dat je wel workarounds had gevonden (als t.net guru heb je immers netjes gezocht), maar dat je graag dmv een command dit permanent had ingesteld.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Goede vraag, kan je dit ook permanent instellen?
Dus dat het "ik ga afsluiten in 1 minuut" venster niet meer pop-upt?
Of dat dit 3 seconden is ipv 60?

Een antwoord of een google link is welkom! :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14
Gewoon niet shutdownen? Sleepen werkt prima...

Anders ram je gewoon halt in in een console, staat ie meteen uit. Ik snap alleen totaal niet het probleem van 2x moeten klikken om hem af te sluiten :')

Over die optische drive: http://support.apple.com/kb/HT1723

[ Voor 13% gewijzigd door MikeN op 18-08-2009 10:58 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Bij mij gaat hij ook altijd in sleep, reboot alleen met updates (iMac/iBook).

10.5.8 doet het overigens prima op mijn iMac en iBook. Mijn probleempjes met de m'n BT-muis zijn in ieder geval verholpen.

Overigens doe ik rebooten en shutdown altijd via de cmd + option (+alt) + eject toetsen, lekker snel.

[ Voor 20% gewijzigd door MoietyMe op 18-08-2009 11:11 ]

Verwijderd

Grin schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:44:
Goede vraag, kan je dit ook permanent instellen?
Of dat dit 3 seconden is ipv 60?

Een antwoord of een google link is welkom! :)
ik heb me idd suf gezocht en kan er niets over winden. onderwater wordt natuurlijk het commando shutdown -h -t 60 of iets dergelijks gegeven. die "-t 60" wil ik er graag vanaf hebben.
MikeN schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:57:
Gewoon niet shutdownen? Sleepen werkt prima...

Anders ram je gewoon halt in in een console, staat ie meteen uit. Ik snap alleen totaal niet het probleem van 2x moeten klikken om hem af te sluiten :')

Over die optische drive: http://support.apple.com/kb/HT1723
thanks! tijdens mijn zoektocht was ik al op wat blogartikeltjes gestuit die suggereren dat shutdownen een oude windows gewoonte is, en dat je beter kan sleepen als je toch regelmatig je machine gebruikt. dus ik ga mezelf wel dat aanleren (en die sneltoetsen voor het geval dat).

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@MikeN
Waarom werkt sleep prima? Je kent mijn situatie niet.
Daarnaast vraag ik ook niet om begrip van mijn probleem.
Maar vraag:
"Goede vraag, kan je dit ook permanent instellen?
Of dat dit 3 seconden is ipv 60?"

Wanner je deze vragen inhoudelijk kan beantwoorden, thanks.
Wanneer je het niet weet, reageer dan ook niet!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:19:
[...]

ik heb me idd suf gezocht en kan er niets over winden. onderwater wordt natuurlijk het commando shutdown -h -t 60 of iets dergelijks gegeven. die "-t 60" wil ik er graag vanaf hebben.
[...]

Dat is inderdaad de vraag die ik ook heb. :Y
Het moet ergens aangeroepen worden door OSX...maar waar?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik weet niet of dat voor jullie een oplossing is, maar ik heb een linkje gevonden waar uitgelegd staat hoe je in het apple menu een nieuwe menuentry kan zetten met een eigen command. Als je daar dan gewoon een shutdown -h -t 3 / halt of whatever command aan hangt, dan ben je er ook... is dat wat? (Heb de link alweer gesloten, zal even zoeken..)

edit:
link gevonden: http://www.macosxhints.co...p?story=20060505142809890

[ Voor 11% gewijzigd door scorpie op 18-08-2009 11:39 ]

Verwijderd

kijk, daar ga ik eens even mee aan de slag. Fenks ;)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Helemaal super, thanks scorpie!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Met mijn iMac heb ik nu wel steeds dat mijn brightness op volledig staat als ik opnieuw opstart... Hebben meer mensen dat?

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-02 16:11
Een hele simpele vraag maar ik weet ook niet waar ik 'm het beste kan plaatsen:

Hoe zorg ik ervoor dat ik de status van mappen en schijven op m'n desktop kan zien (zoals vrije ruimte, hoeveel files een folder bevat etc.) ?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Underworld schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:15:
Met mijn iMac heb ik nu wel steeds dat mijn brightness op volledig staat als ik opnieuw opstart... Hebben meer mensen dat?
Ambient Light Sensor?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
tomtom137 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:35:

Hoe zorg ik ervoor dat ik de status van mappen en schijven op m'n desktop kan zien (zoals vrije ruimte, hoeveel files een folder bevat etc.) ?
Daar moet je een systeem monitor tool voor hebben, wat via deze link te vinden is:

http://tinyurl.com/mtaycy

Verwijderd

Underworld schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:15:
Dat heb ik ook inderdaad. Gelukkig reboot ik nooit maar het zou niet zo moeten zijn.

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 11:54

MrFish

Untitled

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:47:
[...]
Dat heb ik ook inderdaad. Gelukkig reboot ik nooit maar het zou niet zo moeten zijn.
Ik heb hetzelfde, maar bij mij treedt het alleen op als de helderheid op de laagste stand staat. Zet ik 'm één tikje hoger, dan gaat het wel goed...

Check mijn thuisbatterijsimulator

• ppl
  • Niet online

ppl

tomtom137 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:35:

Het antwoord is ook heel simpel: druk cmd-j in als je desktop actief is, dit geeft je de inspector voor de view options (je kunt ook in Finder naar het menu View en dan naar View options). In dat scherm vink je "Show item info" aan en dingen als diskspace en hoeveel files er in een map zit worden weergegeven. De plaatsing van de tekst kun je daar ook aanpassen: eronder of rechts. Als je 'm rechts plaatst dan kan het zijn dat er letters wegvallen omdat de tekst te lang is. Op macosxhints.com en ook hier op het forum staat de oplossing voor dat probleem (zoek hier binnen de Apple fora op "beschikbaar" en het zal vast wel te vinden zijn).

In het Finder venster kan je dat ook standaard bereiken. Dan moet je de icon view gebruiken en via die View options dezelfde instelling maken als hierboven beschreven staat. Bij gebruik van de list view zie je die informatie in die kolommen die er al staan en welke je uit kunt breiden middels de View options. In de column view krijg je allemaal kolommen. Selecteer een file of een map en er verschijnt rechts een informatie kolom met daar alle info over grootte, hoeveelheid files, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door ppl op 25-08-2009 19:31 ]

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

MrFish schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar bij mij treedt het alleen op als de helderheid op de laagste stand staat. Zet ik 'm één tikje hoger, dan gaat het wel goed...
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:47:
[...]

Hmm kijk aan...
Ik heb standaard mijn brightness op 'nul' staan dus is kijken of ie het inderdaad niet meer doet als ie een beetje aan is. (thanks voor de informele tip overigens)

• Hoedje
  • Laatst online: 21:22
De eerste ervaringen met 10.5.8 zijn nu wel besproken. Daarbij wordt dit topic nu vooral gebruikt voor losse vragen, die niet specifiek iets te maken hebben met 10.5.8. Dat mag ook in een los topic. Deze gaat dus op slot :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.