Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gestolen... Traceren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn electronicaverzameling (laptop, playstation 3 en lcd-tv) zijn onlangs gestolen uit mijn huis. Echt bijzonder kut allemaal en van de politie heb ik ook niet al te hoge verwachtingen :/ . Zou er een programma bestaan waarmee ik de laptop op de een of andere manier zou kunnen traceren?

Iemand vertelde me dat zijn laptop werd teruggevonden doordat msn zich automatisch aanmeldde als de computer werd opgestart. Heeft iemand van jullie enig idee of dit zou kunnen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:37:
Iemand vertelde me dat zijn laptop werd teruggevonden doordat msn zich automatisch aanmeldde als de computer werd opgestart. Heeft iemand van jullie enig idee of dit zou kunnen?
Heb je dat aan staan dan?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daar bestaat wel software voor inderdaad. Bijvoorbeeld: http://www.laptopcopsoftware.com

My bad, verkeerd gelezen. :$

[ Voor 18% gewijzigd door Tourniquet op 05-08-2009 22:45 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan alleen wanneer je de mogelijkheid hebt het IP adres op te vragen van de plek waar de laptop zich bevind. Bijvoorbeeld als iemand op jou Gmail inlogt, omdat die de laatste IP adressen opslaat. Of wanneer msn aanmeld en je de locatie kan achterhalen door het IP adres te krijgen. Echter de meeste programma's moet je zelf vooraf installeren en ik schat de kans dat je je laptop terug ziet op nihil.
Tourniquet schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:41:
Daar bestaat wel software voor inderdaad. Bijvoorbeeld: http://www.laptopcopsoftware.com
Werkt alleen als je van te voren installeert, nu is hij al gejat dus heb je daar niks aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 05-08-2009 22:43 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Om te beginnen, zeer vervelend voor je.

Eea zal lastig worden, er komen langzamerhand wel steeds meer optie's, maar dit is nog niet standaard, en moet je nu nog als optie zien, of zelf regelen.

Wat betreft je vraag, als MSN zich inderdaad automatisch aanmeld, en ik er even van uitga dat je geen wachtwoord voor je laptop verder heb, kan het zo zijn inderdaad dat deze te traceren zijn.
Een voorbeeld is als er gebruik gemaakt wordt van een kabel- of adslverbinding ( in NL gemeengoed), deze geven vaak zo niet altijd vaste IP adressen uit. Als je deze hebt kan de politie via de internetprovider achterhalen om welk adres het gaat. Heb je nog geen dader, maar feit blijft wel dat de dader daar woont, of op zijn minst op een bepaald tijdstip is geweest met jou laptop. Hou verder ook de 2de hands advertentie's in de gaten.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Werkt alleen als je van te voren installeert, nu is hij al gejat dus heb je daar niks aan.
Ah ok, ik had het verkeerd gelezen (als in... voor als het nog een keer gebeurt). :$

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik zat aan Adeona te denken maar blijkbaar moet je dat vooraf al op je systeem installeren. De politie wou volgens mij binnenkort met speciale software komen voor antidiefstal. Erg jammer voor je laptop en zoals Yippie zegt kan het nog wel eens helpen een tijdje lang advertentie in de gaten houden en dat je misschien daar je gestolen laptop weer kan terugvinden.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11 17:23

Saven

Administrator

Is wel een flinke pain in the ass, maar tis wel verzekerd toch? En een echte tweaker heeft vast wel backups :P

Maar marktplaats en ebay in de gaten houden is een goed idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
De sukkels hadden mn externe harde schijf met al mn belangrijke data laten staan gelukkig :)
Pagina: 1