[App Store] Geld terugvragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:13
Na het diverse malen in bestaande topics te hebben geprobeerd, zonder enige respons te krijgen, heb ik nu maar een eigen topic aangemaakt.

Een goed jaar lang heb ik Sygic McGuider op een E71 gebruikt en daarom ben ik ervan uitgegaan dat Sygic op de iPhone vast van vergelijkbare (goede!) kwaliteit zou zijn. Helaas. Soms helemaal geen fix - in Maps meteen - en gisteren viel het geluid telkens weg: "Na 400me........", "Zometee......." Oftewel, totaal niet op te vertrouwen. Daar komt bij dat het helemaal niets weg heeft van de iPhone interface. Voor mij is dat bezwaarlijk; ik vind het juist heel prettig dat Apple (in andere gevallen?) hamert op consistentie. Weg ermee, ik wil m'n geld terug.

Voor zover ik op het forum heb kunnen lezen, is het anderen al meerdere malen gelukt om een app te retourneren en het betaalde bedrag terug te krijgen. In elk geval voor Navigon, maar ook zeker voor Sygic. Ik heb in (de) iTunes/AppStore via 'Een probleem melden' m'n beklag gedaan ('Dit programma werkt niet zoals verwacht'), maar na het intypen van een bericht, krijg ik de melding dat Apple geen ondersteuning kan bieden op dit programma en ik contact op moet nemen met de ontwikkelaar?! Hoe zit het nou met geld terugkrijgen dan?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens IPC werkt het, er staat dan wel weer niet bij waar je naar moet mailen :S

http://www.iphoneclub.nl/...s-het-werkt-echt-en-snel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je zult precies moeten doen wat Apple zegt: contact opnemen met de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Apple doelt daarbij op ondersteuning bij technische problemen, lijkt me. Mijn geld ging naar Apple, dus met Apple heb ik een overeenkomst.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Z-Dragon schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:16:
Apple doelt daarbij op ondersteuning bij technische problemen, lijkt me. Mijn geld ging naar Apple, dus met Apple heb ik een overeenkomst.
Klopt, je moet bij Apple zijn. Apple is de eigenaar van de iTunes store en dus verkoper. Dit klemt des te meer nu Apple duidelijk niet fungeert als een soort marktplaats van vraag en aanbod maar apps ook van te voren test/beoordeelt alvorens deze toe te laten tot de store alsmede ook als incassant van de koopprijs optreedt.

Apple zal vermoedelijk verwijzen naar o.a. artikel 28 van de voorwaarden voor de app store http://www.apple.com/legal/itunes/nl/terms.html#SALES . Het komt er op neer dat Apple geen probleemloze werking garandeert. Omdat het Nederlands recht de zogenaamde conformiteitseis bevat heb je wel degelijk het recht om een niet werkend product te retourneren.

Dan de vraag hoe je dat retourneren moet doen. Dit kan via http://www.apple.com/nl/s...0programma%27s%20oplossen Let op: stel je vraag/verzoek in het Engels en geef gedetailleerd aan wat er precies niet werkt en of navigatie in bepaalde steden/plaatsen niet goed gaat of op meerdere plaatsen, geef ook aan welke OS versie op je iPhone staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 07-08-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm zie nu pas dat deze app 80 euro kost, dat is inderdaad nogal veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297838

Ik denk dat je dan contact moet opnemen met de maker, de app store is zeg maar eens soort van marktplaats en geeft naar mijn weten geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
OK, ik heb het nu geprobeerd zoals bert-nl aangaf. Ik houd jullie op de hoogte.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb je dit online formulier op de apple site ook geprobeerd? Is voor de iTunes store, maar ik las dat via dit formulier iemand een app vergoed kreeg (was wel in aan de andere kant v/d oceaan).
http://www.apple.com/support/itunes/store/browser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:31:
[...]

Dan de vraag hoe je dat retourneren moet doen. Dit kan via http://www.apple.com/nl/s...0programma%27s%20oplossen Let op: stel je vraag/verzoek in het Engels en geef gedetailleerd aan wat er precies niet werkt en of navigatie in bepaalde steden/plaatsen niet goed gaat of op meerdere plaatsen, geef ook aan welke OS versie op je iPhone staat.
En het werkt! Zojuist kreeg ik te horen dat - zogezegd per uitzondering - ik het overgrote deel van het aankoopbedrag terug kan zien verschijnen op m'n creditcard. Het was een behulpzame en ook persoonlijke e-mail. Erg fijn hoe snel het nu ineens geregeld is. Dus voor ieder die zich hetzelfde afvraagt, dit is waar je wezen moet. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z-Dragon schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:18:
[...]
En het werkt! Zojuist kreeg ik te horen dat - zogezegd per uitzondering - ik het overgrote deel van het aankoopbedrag terug kan zien verschijnen op m'n creditcard. Het was een behulpzame en ook persoonlijke e-mail. Erg fijn hoe snel het nu ineens geregeld is. Dus voor ieder die zich hetzelfde afvraagt, dit is waar je wezen moet. :)
Mooi zo :) . En ook een erg snelle reactie van Apple :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Hier idem.

Ruim twee weken geleden Navigon Mobile Navigator Europe in de App Store aangeschaft en eergisteren een emailtje gestuurd dat ik ontevreden ben over het programma. Na een eerste geautomatiseerd antwoord kreeg ik ongeveer een dag later een persoonlijk en erg vriendelijk bericht met daarin de toezegging dat ik binnenkort, bij wijze van uitzondering vanwege de relatief hoge aanschafprijs, het geld terug krijg.

Ik wacht gespannen af wanneer het geld wordt teruggeboekt op mijn creditcard ...

UPDATE 11/08/2009:
In iTunes op mijn iMac staat de app nog wel tussen de geïnstalleerde "Programma's", maar er wordt niet meer aangegeven dat er voor de app een update (versie 1.1 als ik me niet vergis) beschikbaar is. Mischien is dit een goed teken?
Op mijn iPhone heb ik inmiddels de app ook verwijderd (icoon lang ingedrukt houden en kruisje selecteren), waardoor ook het irritante "1"-tje bij het App Store icoon weg is.

[ Voor 31% gewijzigd door vtpeters op 11-08-2009 13:56 . Reden: UPDATE 11/08/2009 ]

Pagina: 1