Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

Verwijderd

Topicstarter
De computer van mijn broer geeft geen beeld meer. Het is ongeveer hetzelfde alsof je de computer in slaapstand hebt staan. Computer start wel gewoon op en het licht op het moederbord en alle ventilatoren werken. Ik heb de batterij van het moederbord al vervangen en de videokaart ook maar het werkt niet. Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd maar tevergeefs. Het is volgens mij geen softwarematige fout van dan zou ik nog in de bios kunnen komen niet?

En nog een vraag, Toen ik de videokaart van mijn eigen computer afhaalde trekte ik per ongeluk twee draadjes kapot die er aan vast zaten en die de videokaart aan iets van mijn computer verbinden ik weet alleen niet wat. Maar mijn computer werkt wel gewoon nog hetzelfde. Waar diende deze twee draadjes voor? (Geforce 8600GS 256mb)

Alvast bedankt,

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

het zou kunnen dat je monitor de geest aan het geven is.. probeer de monitor van je eigen pc even op die van je broer. Verder controleer ook of de kabels wel goed in je monitor zitten eventueel eruit halen en er opnieuw indrukken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Twee verschillende monitoren en twee verschillende VGA kabels

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

wissel je geheugen uit jou pc is met die van je broer als dit mogelijk is en probeer te starten en eventueel het geheugen van je broer in jou pc zetten en proberen te starten.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom denk je dat je alleen geen beeld krijgt?
Als bijvoorbeeld je CPU, moederbord, geheugen, videokaart of voeding kapot is of allemaal kapot kunnen je fans ook gewoon draaien en kan er ook gewoon een ledje branden.

Dus Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en gaan testen lijkt mij. :)

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2009 20:27 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
De computer maakt ook geen piep geluid meer bij het opstarten en het ligt niet aan het geheugen. @The_Mask, Bedankt voor de link maar daar heb ik helaas niet zo veel aan.

Heeft iemand misschien ook antwoord mijn tweede vraag?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:57:
Heeft iemand misschien ook antwoord mijn tweede vraag?
Draadjes van de fan, waardoor de videokaart nu verbrand is?
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:57:
@The_Mask, Bedankt voor de link maar daar heb ik helaas niet zo veel aan.
Nou, dan zou ik de PC maar in de container gooien want dan is er echt niks meer mee te beginnen. :z

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen zoals -The_Mask- ook al aangeeft. Je kunt wel zeggen dat je er niets aan hebt, maar als je verder totaal niet aangeeft waarom en wat je er al wel uit gedaan hebt heeft het niet zoveel zin. Dus neem de troubleshooter eens stap voor stap door en kijk op welke punten je vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die al eerder doorlopen en het enige waar ik ben achtergekomen is dat het aan mijn Moederbord. Als ik mijn videokaart uit mijn computer haal als deze aanstaat dan moet het moederbord piepen volgens de Troubleshooter dus ik weet alleen dat het aan mijn moederbord ligt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de troubleshooter staat ook vermeldt hoe je je mobo kunt testen, maar daar zie ik in dit topic niets van terug.
Het topic openhouden lijkt me dan ook weinig zinvol, we verwachten dat je zelf de moeite doet om het probleem op te lossen, dus als je zaken tegenkomt die het probleem blijken te geven dat je deze ook aanpakt om op te lossen.
Ga zelf aan de slag en mocht je er dan nog niet uitkomen dan kun je altijd een nieuw topic openen waarin je aangeeft wat je exact hebt gedaan en waar je dan nog tegenaan liep. Dit topic gaat in elk geval op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.