Geen Postgresql verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281047

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. We zijn bezig met het ontwikkelen van een applicatie en ik doe dit altijd via windows. Nu kan ik vanuit huis altijd in die php applicatie normaal een verbinding leggen naar een externe postgresql server.

Nu draai ik linux en toen kreeg ik de melding dat hij geen postgresql functions herkende en dit heb ik opgelost met: yum install php-pgsql.

Sindsdien krijg ik de volgende foutmelding:

Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Permission denied Is the server running on host "svn.xxxx.nl" and accepting TCP/IP connections on port 5432?

Nu zou ik in eerst instantie zeggen dat het aan de server ligt. Dus heb ik als test pgadmin op mijn linux computer geinstalleerd en die maakt zonder problemen verbinding met de externe database.

Applicatie functioneerd gewoon onder windows, dus lijkt me dat het ergens anders fout gaat.

Iemand een idee naar de oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Standaard kun je alleen vanaf local connecten, loopt de pg_hba.conf file even na (deze staat in de map waarin de database staat), daarin kun je ook andere ip's toevoegen die mogen connecten, hoe ze mogen connecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Heb dit zelf net ook ingesteld, pgAdmin geeft je zelfs de melding dat je in postgresql.conf (deze staat ook in de data map) de listen_addresses moet aanpassen. Als je dat hebt gedaan geeft ie vervolgens de melding dat je geen toegang mag krijgen en pg_hba.conf moet aanpassen. pgAdmin geeft dus precies aan wat er mis is/kan zijn en wat je moet veranderen om wel te kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281047

Topicstarter
Even ter even iets duidelijker :P

De server staat connecties toe (dus de postgresql server is goed ingesteld.).

Alleen de php post libary wou niet connecten.

Ik heb lappstack geinstalleerd alleen apache dus GEEN postgress server. En nu kan hij wel connecten naar extern.