Toon posts:

Imation externe harde schijf werkt maar vijf minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel raar probleem. Ik heb laatst een Imation Apollo externe harde schijf gekregen met 320 GB. Ik heb gelijk ook extra usb-2 poorten in mijn pc gezet, zodat het overzetten van gegevens lekker snel gaat. Maar nu herkend mijn pc de harde schijf maar voor vijf minuten, dan is hij niet meer te vinden op de pc. Als ik vervolgens het usb-snoertje eruit haal en er weer in doe, doet hij het weer, maar opnieuw voor maar vijf minuten. Wie kan mij helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek eerst eens uit of dat aan je PC of aan de harde schijf ligt, dus probeer het uit op een andere PC. Probeer ook uit door vanaf een live CD te starten of het aan je software (Windows) of aan de hardware ligt. Probeer andere USB-poorten uit, haal de extra USB2 poorten er weer uit (insteekkaartje?), etc etc. En geef informatie over je PC.

Oftewel: ga eerst zelf aan de slag, wat ik hierboven aangeef is het minimum wat je moet testen. Denk ook zelf na wat je nog meer kunt testen, en rapporteer volledig terug wat je allemaal gedaan hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Verschillende usb poorten proberen, misschien is er storing/geen stroom genoeg.

Heeft externe hd een eigen voeding?

Gebruik je de originele usb kabel? indien ja probeer met een andere.
Indien nee, gebruik originele.

Probeer met een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb alles even uitgezocht.

- De harde schijf werkt wel op andere pc's en laptops
- Heel af en toe herkent mijn pc de harde schijf weer, maar dit duurt nooit lang
- Zowel in mijn oude usb-ingang als de 2.0 ingang doet hij het maar vijf minuten
- Heb overigens ook het idee dat de 2.0 usb-ingang niet veel sneller is dan mijn oude usb-ingang
- De kabel bestaat uit twee aan-elkaar-gekoppelde usb-stekkers. Een gewone en één voor extra power. Ik
doe ze beide in de pc.
- Heb het idee dat de extra power usb-stekker niet nodig is.
- Ik heb een pentium 4, 2.53 Mhz, 512 mb intern en 80 gig geheugen, als dit helpt.
- Andere usb-apparaten werken wel op mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog belangrijk om te vermelden

- Hij deed het wel, voordat ik mijn pc heb geformateerd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-button als je wat wilt toevoegen binnen 24u :)

Wat gebeurt er als je de USB2 kaart uit je PC haalt en alleen de SUB1.1 poorten gebruikt? Wat gebeurt er als je een USB-hub met eigen stroomvoorziening gebruikt? je hebt nog niet de LiveCD (BartPE of Knoppix) getest, en dat is essentieel om een software probleem uit te sluiten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:47
Lijkt me een driver probleem.

Als de externe harde schijf is aangesloten en werkt, staat deze dacht ik ook apart in apparaatbeheer/devicemanager. Kun je de driver verwijderen, apparaat ontkoppelen, opnieuw aansluiten en driver opnieuw installeren. Misschien helpt dat.

Dan ga ik er overigens vanuit dat je die extra usb2 poorten al goed werkende had voordat je had geformateerd. Want dan moet het softwarematig zijn, tenzij je hardware in de tussentijd defect is gegaan.

[ Voor 27% gewijzigd door -MD- op 18-08-2009 19:07 ]

Pagina: 1