Studentenkorting iPod Touch

Pagina: 1
Acties:

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01 07:26
Wat een |:( bij Apple.

Onlangs met studentenkorting een 24" iMac en een airport extreme besteld in de Apple shop. Bij het afrekenen kreeg ik de optie aangeboden om voor omgerekend 34 euro een 8GB iPod touch aan te schaffen. Een iPod zat niet in de planning, maar ach voor 34 euro laat je het natuurlijk niet liggen.

In plaats van de korting meteen te verrekenen, betaal je het eerst het normale bedrag. Vervolgens moet je na ontvangst een formulier invullen om in aanmerking te komen voor de korting. Ik heb voor de order te plaatsen telefonisch navraag gedaan bij Apple over de werkwijze. Volgens de medewerker moest ik een webformulier invullen, de originele aankoopnota en kopie ID opsturen. Op basis van dit verhaal heb ik de order geplaatst.

Wat blijkt nu na het downloaden van het formulier. Apple wilt dat je stickers van de doos gaat peuteren (Alsof het zegeltjes van supermarkt zijn) die je OOK mee moet sturen.

De sticker op de doos van de iMac is niet los te krijgen zonder het te scheuren. Dit is nog op te lossen door een mes in de doos te zetten. Van de iPod verwachten ze dat je het stickertje toestuurt dat op de verpakking om het plastic doosje zit. WIE BEWAARD DAT !!

Ik bewaar zeker tijdens de garantieperiode altijd alles. Van de doos tot aan de kabelbindertjes, maar uiteraard niet het cellofaantje.

Ik kan nu dus fluiten naar mijn 183 Euro !
En dat terwijl ze alle gegevens hebben. Ik kan ze zo opvragen via mijn account.

Ik ben echt in staat om de hele handel terug te sturen. Wat zijn dit voor een misselijke praktijken.

Verwijderd

_/-\o_ :*)

Goeie actie

• Squeezert
Goeie actie van Pearl zeker...

Ik ben bang dat ik er de humor niet van ga inzien.

Trouwens in het formulier wordt niet eens gesproken over het opsturen van een kopie ID.
Lekker misleidend allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Squeezert op 05-08-2009 18:56 ]

Verwijderd

Misschien een stomme vraag: maar ik neem aan dat je meteen na ontvangst hebt gekeken wat er allemaal opgestuurd moet worden? Dan moet dat plastic inclusief stikker toch gewoon bovenop in de vuilnisbak liggen? En heb je al eens contact opgenomen met Apple? Dat heeft in het algemeen meer effect dan hier een klaagtopic openen (over het feit dat je korting krijgt van een groot bedrijf omdat je student bent, maar te laks bent geweest om aan de voorwaarden te voldoen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:56:
maar te laks bent geweest om aan de voorwaarden te voldoen
Ik zei nog zo: 'LEES DE KLEINE LETTERTJES....'.

:X _/-\o_

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat blijkt nu na het downloaden van het formulier
Dus tussen het bestellen, ontvangen, openmaken, gebruiken, nog meer gebruiken en het daadwerkelijk terugvragen van je geld zat hoelang? Lang genoeg om alles weg te gooien? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb gisteren dezelfde set besteld en ergens de melding gekregen dat ik alle verpakking dien te bewaren; ik zoek even na waar dat precies stond.

20*350ZO45°

• Squeezert
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:56:
Misschien een stomme vraag: maar ik neem aan dat je meteen na ontvangst hebt gekeken wat er allemaal opgestuurd moet worden? Dan moet dat plastic inclusief stikker toch gewoon bovenop in de vuilnisbak liggen? En heb je al eens contact opgenomen met Apple? Dat heeft in het algemeen meer effect dan hier een klaagtopic openen (over het feit dat je korting krijgt van een groot bedrijf omdat je student bent, maar te laks bent geweest om aan de voorwaarden te voldoen)
Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid van de bovenste plank. Waarom zou ik een medewerker van de helpdesk in twijfel trekken? Hij heeft onjuiste en onvolledige informatie verstrekt. We praten hier niet over een pak hagelslag waarvan je een streepjescode moet opsturen, maar over product dat op mijn naam is gekocht in hun eigen online shop. Ze weten exact wat ik heb besteld heb, wat ik betaald heb en welke prodcuten zijn geleverd. Ik heb er tenslotte zelf voor getekend.

Maar goed, op dit soort reacties was het wachten.

Verwijderd

Desalniettemin een leuke aanbieding / leuke aanbiedingen voor studenten altijd, ik denk dat ik er in september ook gebruik van ga maken, indien nog available.

• Squeezert
Richard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:01:
Ik heb gisteren dezelfde set besteld en ergens de melding gekregen dat ik alle verpakking dien te bewaren; ik zoek even na waar dat precies stond.
Ik heb alle verpakkingen, ook die van de iPod.

Verwijderd

Squeezert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid van de bovenste plank. Waarom zou ik een medewerker van de helpdesk in twijfel trekken? Hij heeft onjuiste en onvolledige informatie verstrekt. We praten hier niet over een pak hagelslag waarvan je een streepjescode moet opsturen, maar over product dat op mijn naam is gekocht in hun eigen online shop. Ze weten exact wat ik heb besteld heb, wat ik betaald heb en welke prodcuten zijn geleverd. Ik heb er tenslotte zelf voor getekend.
Dan bel je de helpdesk nogmaals op en leg je het probleem voor? Bedenk wel dat mensen voor een vriendelijk sprekende persoon bereid zijn meer te doen dan iemand die meteen gaat schreeuwen/eisen/zeuren/etc
Maar goed, op dit soort reacties was het wachten.
"Soort reacties"? Wat voor een soort reacties? Reacties van mensen die de schuld (logischerwijs) bij jou leggen (aangezien ik dat formulier al had gedownload en uitgeprint na het bestellen)?
Squeezert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:04:
[...]

Als je alle verpakkingen hebt zou er geen probleem geweest zijn? Maar je hebt een sticker met daarop een code wel weg gegooid.

Anyways: bel anders eens Apple op morgen en leg ze het probleem voor.. Wie weet zijn zij niet moeilijk? Of je kan uiteraard al bij voorbaat gaan bashen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:06 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 19:46

Harrie

NederVlaming

Richard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:01:
Tja, maar een cellofaantje valt bij mij niet echt onder de verpakking, als dat gewoon rond een plastic doosje zit... Ik weet natuurlijk niet wat er op die sticker stond op dat cellofaantje, als daar heel groot kortingsbon of iets dergelijks opstond is het al wat duidelijker..

Mss als je het verhaal uitlegt dat je alles in de apple store hebt gekocht en dat ze daar dus de EAN nummers geregistreerd hebben, dat ze je wel kunnen helpen

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 05-08-2009 19:22 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Squeezert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:04:
[...]

Ik heb het gevonden in mijn mailbox:
Orderbevestiging

Geachte heer/mevrouw Richard,

We stellen het op prijs dat u voor de online Apple Store hebt gekozen.

Hierbij ontvangt u de bevestiging met de gegevens van uw bestelling W########
Dit is een belangrijk referentienummer, dat u bij eventuele vragen moet opgeven.

Hieronder vindt u een aantal handige koppelingen als u gebruik wilt maken van de Weer-naar-school-aanbieding van Apple:
Een kortingsaanvraag verzenden
Veelgestelde vragen
Uw kortingsaanvraag online traceren
Bewaar de verpakking, de EAN etiketten van de dozen zijn nodig om de korting toe te passen.
Als er op het folietje de EAN/Barcode zat; dan is het natuurlijk zwaar balen.
Wat je zelf al aangeeft is het natuurlijk erg klote omdat Apple dondersgoed weet dat JIJ de persoon bent die DEZE producten aangeschaft heeft. Het is niet dat er een 3e partij bij betrokken is als bijvoorbeeld MediaMarkt.

Verder heb ik juist deze iMac op dit moment gekocht omdat ik voor een prikkie er een iPod touch bij"krijg". Als je dan E185 (zelfs 2 euro meer dan je zelf dacht) er extra voor betaalde dan had je 'm nooit in je winkelwagen geplaatst.

20*350ZO45°

• Squeezert
Harrie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

Tja, maar een cellofaantje valt bij mij niet echt onder de verpakking, als dat gewoon rond een plastic doosje zit... Ik weet natuurlijk niet wat er op die sticker stond op dat cellofaantje, als daar heel groot kortingsbon of iets dergelijks opstond is het al wat duidelijker..
Precies.

De sticker waar het om gaat is een streepjescode dat net zo lang en breed als de ipod zelf is (klein dus). Er staat zeker geen kortingsbon op

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Squeezert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:11:
[...]

Precies.

De sticker waar het om gaat is een streepjescode dat net zo lang en breed als de ipod zelf is (klein dus). Er staat zeker geen kortingsbon op
Maar op je orderbevestiging stond echt dat je die diende te bewaren (die EAN codes dan)

20*350ZO45°

• Squeezert
Mensen ik snap echt wel dat het niet handig is van mij om het weg te gooien. Maar kom op... Het feit dat je iets rechtstreeks besteld en dan nog moet gaan klieren met streepjescodes.

Genoeg gezegd wat mij betreft, we zullen zien wat er gaat gebeuren.

Ik ben niet de vervelendste om Apple credit te geven als ze dit willen oplossen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit is natuurlijk gewoon gezeik van Apple. Even bellen en het rustig voorleggen, mijn ervaringen met Apple en garantie/klachten zijn zeer goed. Gewoon vriendelijk het probleem voorleggen aan de telefoon.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Squeezert schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:24:
Het feit dat je iets rechtstreeks besteld en dan nog moet gaan klieren met streepjescodes.
Tja dat gezeik blijf je altijd met cashback acties houden; lijkt er wel op dat ze het er om doen zoveel mensen het moeilijk te maken. Microsoft had ook zoiets met geld retour op de XBOX of Sony met gratis Blueray film. Waarom niet meteen de korting of Bluray aftrekken/toevoegen.
Verder controlleerd geen mens meer of het geld ooit nog echt teruggestort is op de rekening; en voordat je het weet is de termijn voorbij. Zo krijg ik ook nog steeds E2 van meneer Dagravit. not worth to fight for :( Maar jouw E185 is natuurlijk een ander verhaal.
MrAcid schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:30:
Dit is natuurlijk gewoon gezeik van Apple. Even bellen en het rustig voorleggen, mijn ervaringen met Apple en garantie/klachten zijn zeer goed. Gewoon vriendelijk het probleem voorleggen aan de telefoon.
Apple is inderdaad altijd wel redelijk. Als ik een bestelling plaats; en me achteraf weereens wil verbeteren (telefonisch) dan anuleren ze het foutieve product; en krijg gewoon een nieuwe bestelling met het correcte product. Die "dubbele" verzendkosten krijg je dan netjes gecrediteerd (ook als het mijn eigen lompe schuld was).

20*350ZO45°

Verwijderd

Richard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:46:
Tja dat gezeik blijf je altijd met cashback acties houden; lijkt er wel op dat ze het er om doen zoveel mensen het moeilijk te maken.
Zou ook zo kunnen zijn om regeltjes van de overheid te omzeilen.. Concurrentievervalsing oid

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over kortingsacties passen beter in het Shopping Forum :)

ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet tot welk tijdstip die Apple verkoopdesk te bereiken is, maar het lijkt me dat die om 18.46 nog wel open waren. Waarom heb je nog niet met ze gebeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 05-08-2009 21:23 ]

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Verkoopondersteuning via telefoonnummer (laag beltarief) 0900 040 08 99. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur.
Ze waren dus al gesloten.

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 11:50
De streepjescode zit niet op het cellofaan, maar zit in het doorzichtige hardplastic doosje waar je iPod in zat, aan de onderkant. Die heb ik in elk geval opgestuurd, en ik heb gewoon binnen 2 weken het geld gestort gekregen.

Verwijderd

gebradenkip schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:03:
De streepjescode zit niet op het cellofaan, maar zit in het doorzichtige hardplastic doosje waar je iPod in zat, aan de onderkant. Die heb ik in elk geval opgestuurd, en ik heb gewoon binnen 2 weken het geld gestort gekregen.
Was al op zoek naar deze reactie. Bij mij zat die serial ook gewoon aan de binnenkant. Gewoon eruit gehaald en dat hele ding in een brief gedaan. Na een paar dagen kreeg ik al reactie dat het binnen was en 2 weken later was het geld binnen.

Misschien ook wel omdat ik al vaker heb meegedaan met zo'n geld terug actie van Apple, maar ik vul altijd meteen dat formulier van ze in op internet als ik iets bestel. Dat vul ik in en print ik uit. Daar staat precies op wat ze nodig hebben. Als mijn bestelling dan binnen is dan pak ik meteen datgene wat ik nodig heb. Nooit gezeur met dat ik al iets bij de afval heb gedaan.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Aha; 2 mensen die dus informatie kunnen geven.

Je moet het geheel naar de UK sturen. Nog iets speciaals mee gedaan (priority ofzo)? Kopieen/Foto's gemaakt van de inhoud want in feite is die zending E185 waard.

20*350ZO45°

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Richard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:09:
Als er op het folietje de EAN/Barcode zat; dan is het natuurlijk zwaar balen.
Wat je zelf al aangeeft is het natuurlijk erg klote omdat Apple dondersgoed weet dat JIJ de persoon bent die DEZE producten aangeschaft heeft. Het is niet dat er een 3e partij bij betrokken is als bijvoorbeeld MediaMarkt.
Waar het natuurlijk om te doen is, is dat je het produkt niet zonder meer als nieuw kunt doorverkopen (al dan niet C2C) zonder streepjescode.

En nog een tip voor de topicstarter: toen ik hier ooit aan meedeed (3 jaar geleden) mocht je niet de stickers van de doos pellen maar moest je ze er uit knippen - dat stond toen duidelijk vermeld. Weet niet of dat nu anders is.

Zoef

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:45:
Aha; 2 mensen die dus informatie kunnen geven.

Je moet het geheel naar de UK sturen. Nog iets speciaals mee gedaan (priority ofzo)? Kopieen/Foto's gemaakt van de inhoud want in feite is die zending E185 waard.
Ik heb kopie gemaakt van alles en daarna het laten versturen als een aangetekende brief. Ik dacht inderdaad hetzelfde. Liever 6 euro kwijt aan een aangetekende brief, dan dat er 185 verloren gaat ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zie net dat Apple zelf ook een foutje heeft gemaakt met deze actie:
Om in aanmerking te komen voor deze aanbieding moet de in aanmerking komende klant in het onderwijs:

1. zijn aanvraag online indienen via www.apple.com/nl/promo ; EN
2. de afdruk van de ingevulde onlineaanvraag met een aankoopbewijs dat bestaat uit een verzendbevestiging of een kopie van een factuur van de Apple Online Store per post versturen. Orderbevestigingen, pakbonnen of aankooporders worden niet geaccepteerd. EN
3. de streepjescode-etiketten van de Apple productverpakkingen samen met (i) en (ii) hierboven aan Apple retourneren.
En wanneer jet het formulier uiteindelijk gereed hebt staat er:
Als aankoopbewijs dient/dienen de originele gespecificeerde en gedateerde aankoopbon(nen) waarop de volgende informatie staat vermeld: alle gekochte producten, de bijbehorende serienummers, de naam en het adres van de reseller en de prijs die is betaald voor de producten. Met de hand geschreven bonnen worden niet geaccepteerd.
Wat willen ze nu :) Originelen of kopien? Volgens mij weten ze het zelf niet.

Wat hebben jullie (de mensen waar het goed bij gegaan is) opgestuurd? Origneel vind ik zonde; want het is nooit handig om die uit handen te geven t.b.v. garantie enzo.

20*350ZO45°

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je moet dus de EAN/Barcode hebben die op het cellofaan zat. Is dat niet universeel? (=zelfde code op zelfde types iPods)

Dus misschien kun je de code van iemand anders gebruiken.

Edit: De EAN van de 8GB touch zou 0885909232420 of 0885909255603 moeten zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Gleighton op 07-08-2009 18:25 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op 07-08-09 mezelf aangemeld voor deze actie en het geheel opgestuurd.

Status bekeken op https://input.media.euro.apple.com/status/status.php

en kreeg de melding dat op 07-08-09 ik de aanvraag in had gediend en ze wachtend zijn op mijn documenten.

Op 18-08 zag ik het veranderen:
Je aanvraag is ontvangen op 18.08.09 en wordt verwerkt zodra we de vereiste documenten hebben ontvangen. Vergeet niet de documenten op te sturen die op het aanvraagformulier zijn aangegeven.
Mmmm, als dit maar goed afloopt.

Edit 21-08-2009: Toch de snel in paniek geschoten :)
Hartelijk dank. Je record is gevonden. Gegevens staan hieronder:-

Je aanvraag is ontvangen en wordt momenteel verwerkt.
Edit 27-08-2009: Nu weet ik het helemaal niet meer:
Je aanvraag is ontvangen op 26.08.09 en wordt momenteel verwerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Richard op 27-08-2009 09:20 . Reden: Zie Edit. ]

20*350ZO45°

Pagina: 1