• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:17
ik heb een probleem met mijn proc de 955 van amd 3,2 loopt ook op 800 ik heb geprobeert de cpu te stressen en de bios geupdate maar het blijft 800 ik heb een msi 790fx-gd70 mobo met x64 vista ultimate kan iemand mij helpen?(tot gisteren liep hij nog gewoon op 3,2)
ik weet dat er al een topic is maar ik heb toch wat andere specs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarmee lees je de kloksnelheid uit? CPU-z?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Cool and Quiet al eens uitgeschakeld?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Zoals ik al zei:
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:29:
Je kunt de multiplier gewoon op 16 zetten inplaats van AUTO, veranderd die ook niet meer door Cool'n'Quiet.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 23:04
Ik ga vanuit dat je wilt gaan overclocken met de Phenom >:) Als je PhenomMsrTweaker download (http://phenommsrtweake.sourceforge.net/) kan je de p states fijn tunen. Of je doet dat niet :) Je moet wel de service te installeren en cool and quiet in de bios disablen. Het installeren van de service doe je vanuit het programma. Dan hoord de service van PhenomMsrTweaker de processor op de juiste snelheid te klokken. Kan je later de processor via deze tool nog eens overclocken en hij blijft mooi cool in idle cool.

Natuurlijk is dit niet de oplossing voor het echte probleem maar meer een workaround.

• dakka
Malantur schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:26:
Cool and Quiet al eens uitgeschakeld?
geen idee hoe ddat moet en heb het met cpu-z bekeken ja

• THE_FIREFOX
dakka schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:45:
[...]

geen idee hoe ddat moet en heb het met cpu-z bekeken ja
Cool and quiet schakel je normaal uit in de bios. Of je zet je energiebeheer in windows op hoge prestaties om te zien of je cpu wel op maximale snelheid wilt lopen. Anders neem een kijkje naar mijn geposte workaround.

• dakka
dat met energie beheer hij staat al op hoog

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
In het andere topic dat er is staat dat de topicstarter de fabrikant van zijn moederbord heeft gemaild en een nieuwe bios toegestuurd heeft gekregen, waarmee de problemen opgelost waren. Heb je dat al geprobeerd?

offtopic:
Heb je überhaupt al iets geprobeerd? Je opent een topic over een probleem waar al een topic over is. In dat topic staan een heleboel adviezen, maar je vermeldt niet wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

specs

• dakka
ik heb een bios update gedaan maar ik weet niet hoe ik dat cool n queit uit zet of hoe ik in mn bios setup schrem kom

Verwijderd

dakka schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:53:
dat met energie beheer hij staat al op hoog
Multiplier al veranderd want dat is toch gewoon 1 van de oplossingen die 100% werkt :o
dakka schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:16:
ik heb een bios update gedaan maar ik weet niet hoe ik dat cool n queit uit zet of hoe ik in mn bios setup schrem kom
Handleiding lezen?
Meestal F2 of DEL

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:17 ]

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:17:
[...]
Multiplier al veranderd want dat is toch gewoon 1 van de oplossingen die 100% werkt :o
Bij een van de eerste biossen van mijn moederbord werkte cool and quiet en multiplier aanpassen wel. In de latere releases hebben ze dat eruit gesloop :'( vandaar dat ik nu met PhenomMsrTweaker draai
Pagina: 1