Koper en alle andere metalen zijn in de vorm zoals wij het willen hebben enkel met een freeskolom te frezen. Het ergste van alles is dat ik vroeger zo'n ding heb gehad, compleet met draaibank, maar die heb ik verkocht. Ik mijn directe omgeving ken ik momenteel ook niemand met die apparatuur, dus zal het wel bestellen worden.
Ik heb wel twee andere oplossingen op internet gezien:
De eerste was een Nederlander, welke uit dun koperplaat een doosje heeft gesoldeerd, en daar zigzaggewijs schotjes in heeft gesoldeerd, en dan een deksel erop gesoldeerd. Ten eerste hou je de dunne bodem niet recht. Dik koper is niet te solderen (warmte vloeit weg) en bovendien twijfel ik aan de waterdichtheid op de lange termijn.
de tweede had een klein vierkant plastic doosje ergens vanaf gezaagd, en dit met lijm DIRECT op de rand van zijn AMD K6 geplakt, zodat het water gewoon over de processor stroomt. Ook dit is mijns inziens geen beste oplossing. Het gebruik van peltiers is sowieso uitgesloten op deze manier.
Maar als Tazitiz die dingen voor een leuk prijsje wil maken, heb ik wel interesse. En nu je het zegt, Lone Gunman houdt zich verdacht stil. Zeker nog aan het dweilen

Hij begon 300 jaar geleden hier met extreme koeling. De "Coolgunner" geloof ik.