Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefonie gegevens KPN InternetPlusBellen

Pagina: 1
Acties:

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik heb net m'n Experiabox succesvol geflash naar een normale Speedtouch 780wl.
Alles heb ik aan de praat, behalve telefonie via de standaard KPN voip. Ik krijg een ingesprektoon.

Hier ben ik een aantal gegevens voor nodig. Hieronder zet ik wat er wordt gevraagt en wat ik al heb:

Registrar: 213.75.12.212
Registrar Port: 5060
Proxy: 213.75.12.212
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

Kloppen de bovenstaande gegevens? Zonee, weet iemand wat de correcte gegevens zijn?

En de gegevens van m'n telefoonlijn:

SIP URI: 0***-****** ?
Gebruikersnaam: %gebruikersnaam van MijnKPN% ?
Wachtwoord: %wachtwoord van MijnKPN% ?
Naam van het display: ?
Verkort nummer: ****** ?
Poort: tel 1

De sip-uri lijkt mij het volledige telefoonnummer met netnummer en streepje ertussen te zijn. Is dit inderdaad zo?
Is het gebruikersnaam het gebruikersnaam waarmee je ook inlogt op MijnKPN of iets anders?
Is het wachtwoord het wachtwoord waarmee je ook inlogt op MijnKPN of iets anders?
Wat is 'Naam van Display'?
Verkort nummer lijkt mij je nummer zonder netnummer?

Alvast bedankt voor je reacties.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

De SIP gegevens voor je normale vaste nummer van KPN zijn voor de gebruiker niet bekend. Ze worden door KPN ook niet vrijgegeven om misbruik tegen te gaan. Mocht je dus alsnog met je vaste lijn willen bellen, dan zul je je ST780WL weer terug moeten flashen naar de Experiabox firmware. Hier is niets aan te veranderen.

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:09

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

KPN brengt zijn eigen firmware uit voor het modem, deze firmware is specifiek gericht voor de KPN omgeving zodat de werking beter is, daarbij kan er ook op afstand ingelogd worden op het apparaat om instellingen te kunnen inzien (handig voor de helpdesk) in geval bij problemen.

Daarbij wil KPN de genoemde gegevens niet vrij geven i.v.m. mogelijk misbruik. Dus helaas zit je zoals Mystikal aan het feit dat je weer terug moet naar de fabrieksinstelling.

[ Voor 0% gewijzigd door Omega_Shiva op 09-08-2009 11:14 . Reden: typo ]

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Je bent nu al zover je kan het proberen..

SIP URI: 0***-****** ? (lang telefoon nummer bijvoorbeeld 01234-567890 zou ik doen maar dan je eigen nummer...)
Gebruikersnaam: %gebruikersnaam van MijnKPN% ? (je KPN gebruikersnaam)
Wachtwoord: %wachtwoord van MijnKPN% ? (KPN wachtwoord)
Naam van het display: ? (Blanco laten?)
Verkort nummer: ****** (Verkort nummer is het nummer om binnen je gemeente/ regio te bellen. bijvoorbeeld 567890 (alles voor streepje doet niet mee))

Bij de gebruikersnaam en wachtwoord: ik weet dat KPN lastig is hiermee. Destijds kreeg ik meerdere papieren en het wachtwoord enzo was erg onduidelijk gewoon veel proberen dus...

PS: op marktplaats staan die dingen gewoon te koop hoor.. Ik heb ook nog wel een Experis 780 anders:-)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Helaas heb ik het al opgegeven, en het weer terug gezet naar de oorspronkelijke (Experiabox) firmware. Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

hoi,

ik heb ook redelijk wat gegevens gevonden:

user kpn@direct-adsl5.12.216
ww kpn

sip.ritstele.com met poort 5060 of 38383

sip adres 213.75.12.212 of .214. beide met 5060 in mijn geval

sip adres 213.75,12,216 met poort 5075

ip sip 145.7.69.71 of 145.7.92.158

10.191.5.226
255 255 240 0

mmn1-hiq.e902

fcode f20617
netblock 10.191.00

Ik zou graag mijn niet kpn modem willen gebruiken, maar krijg voip niet aan de gang. nu weet ik ook niet meer hoe en wat qua instellingen, maar wilde de gegevens graag delen
Pagina: 1