Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Blauw scherm STOP 0x00000024 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik was zojuist bezig op mijn andere computer toen deze spontaan uitviel. Toen ik opnieuw wilde opstarten kreeg ik een blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDS/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
***STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x898A6008, 0xc0000102, 0x00000000)

Verder dan dit scherm komt de computer niet. Ook niet na meermalig herstarten. Ik ben niet zo briljant in computers en ik hoop dat iemand suggesties heeft en mij met dit probleem kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Met vriendeljike groet,

Ellie :?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Wellicht kun je beginnen met de FAQ lezen:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Ennuh, welkom op GoT!

Edit:
Google levert dit artikel op:
Error message in Windows 2000: "Stop 0x24" or "NTFS_FILE_SYSTEM"

[ Voor 53% gewijzigd door My-life op 05-08-2009 15:15 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie heeel, heeel veel hits op 0x00000024. Vervolgens kan je hier een antwoord van Microsoft vinden: Open Handles Cause STOP 0x0000001E or STOP 0x00000024. Voer eens een chkdsk /f uit voor de zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2009 15:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gelezen, maar ik werd daar niet echt wijzer van. Vandaar dat ik het hele bericht inclusief de foutcode in het bericht heb verwerkt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Outerspace schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:15:
Voer eens een chkdsk /f uit voor de zekerheid.
In veilige modus dus, als windows niet opstart.. En de veilige modus ook niet werkt, dan pak je de windows cd erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die chkdsk/f wel uitvoeren alleen ik weet niet hoe want ik kom niet uit dat blauwe scherm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik neem dan maar even aan dat je XP gebruikt (aan de errorcode notatie te zien)? :)

Je kan eventueel via de recovery console (herstelconsole) vanaf de CD opstarten om daar de chkdsk in uit te voeren zoals de knowledge base artikelen al aangeven.
Een andere oplossing is de schijf overhangen in een werkend XP systeem en daar de chkdsk doen, of met een BartPE CD aan de slag gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

job schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:19:
[...]

In veilige modus dus, als windows niet opstart.. En de veilige modus ook niet werkt, dan pak je de windows cd erbij.
dan pak je de windows cd dus

/spuit 11.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:19:
Ik wil die chkdsk/f wel uitvoeren alleen ik weet niet hoe want ik kom niet uit dat blauwe scherm
Stekker eruit trekken?

Pc aanzetten? Druk op een toets om in de bios te komen (veelal f2 of del of weet-ik-veel-wat),
boot sequence zetten op First boot: CD, cd erin stoppen, pc opnieuw opstarten en recoveren.

Verwijderd

Welke kennis valt er onder "Ik ben niet zo briljant in computers" ?

Betekent dit dat je nooit windows opnieuw geinstalleerd hebt? Of nog nooit een windows cd gezien hebt?

Wat zijn je eigen ervaringen bij problemen, en heb je ze ooit wel eens zelf verholpen.

Ben bang dat als je zeer weinig ervaring hebt, er hier dingen geroepen gaan worden waarvan je niet eens bewust was dat ze bestonden of dat windows dat dan ook daadwerkelijk kon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:29:
Ben bang dat als je zeer weinig ervaring hebt, er hier dingen geroepen gaan worden waarvan je niet eens bewust was dat ze bestonden of dat windows dat dan ook daadwerkelijk kon.
Zit al even te googlen of er ik-ben-een-leek-en-ik-wil-mijn-pc-recoveren-document bestaat 't duurt alleen ff.
Wat voor merk is jouw pc/laptop Ellie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 15:45 ]

Pagina: 1