[Debian Etch] Hulp nodig bij compileren van Firefox.

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
Op een Debian Etch mipsel computertje wil ik Bon Echo (Firefox) compileren.
Iceweasel is te zwaar, maar Bon Echo is lichter, en is stukken sneller.

Het probleem is: hoe compileer ik de broncode van de Bon Echo Mipsel package ?
Er zitten geen standaard makefiles e.d. in, hier is een overzicht van de files:

- Hele reeks mappen
- .cvsignore
- aclocal.m4
- allmakefiles.sh
- client.mak
- client.mk
- configure
- configure.in
- LEGAL
- LICENSE
- Makefile.in
- makefile.win
- nglayout.mk

Hoe compileer ik dit ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zo te zien gewoon met ./configure && make waarna eventueel een make install nodig zal zijn, oftewel: zoals je bijna elk programma compileert wat van configure gebruik maakt :) Waarom denk je dat het anders zou moeten gaan?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Petervanakelyen
Ja dat wist ik al :)
Maar om de een of andere reden crashte hij, en ik weet nu waarom: ik moest het 'allmakefiles.sh' scriptje nog uitvoeren.

Nu gaat het wel, op wat dependencies na :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je hebt een .mozconfig file nodig, vervolgens bouw je de browser met "make -f client.mk build && make install". Misschien dat "./configure && make && make install" tegenwoordig ook nog werkt, maar client.mk gebruiken is de officiele manier.

Je weet trouwens dat Bon Echo Firefox 2.0 is, en dat die niet meer ondersteund wordt door Mozilla? De laatste ondersteunde versies zijn 3.0 en 3.5 (Gran Paradiso en Shiretoko als je zonder branding compileert).
Overigens denk ik niet dat Bon Echo zoveel sneller zal zijn dan Iceweasel, het zijn browsers met dezelfde codebase, waarbij in het geval van Iceweasel de non-free artwork is vervangen door vrije alternatieven.

• Petervanakelyen
_JGC_ schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:38:
Je hebt een .mozconfig file nodig, vervolgens bouw je de browser met "make -f client.mk build && make install". Misschien dat "./configure && make && make install" tegenwoordig ook nog werkt, maar client.mk gebruiken is de officiele manier.
Ah, misschien dat daarom mijn ./configure nu toch niet blijkt te werken. Waar vind ik dit bestand of hoe maak ik het ?

Hij geeft nu nl. aan:

code:
1
configure: error: --enable-application=APP is required

Maar als ik dan
code:
1
./configure --enable-application=APP

uitvoer, geeft hij dezelfde fout ?
Je weet trouwens dat Bon Echo Firefox 2.0 is, en dat die niet meer ondersteund wordt door Mozilla? De laatste ondersteunde versies zijn 3.0 en 3.5 (Gran Paradiso en Shiretoko als je zonder branding compileert).
Overigens denk ik niet dat Bon Echo zoveel sneller zal zijn dan Iceweasel, het zijn browsers met dezelfde codebase, waarbij in het geval van Iceweasel de non-free artwork is vervangen door vrije alternatieven.
Ja, ik weet het. Maar Bon Echo werkt wel degelijk sneller dan Iceweasel, ik heb het geprobeerd met twee verschillde OS op mijn MIPS netbook, en Bon Echo start sneller dan Iceweasel...

EDIT:

Ik heb nu even een .mozconfig bestand gemaakt, met de volgende optie:

code:
1
ac_add_options --enable-application=APP

En ik zal eens opnieuw proberen. Bron hier.

EDIT 2: Het geeft exact dezelfde error, alhoewel hij in het begin wel zegt rekening to houden met de .mozconfig file...

EDIT 3: Ik heb het door ! De 'APP' staat voor application, dus in feite moet dit in de mozconfig file zitten:
code:
1
ac_add_options --enable-application=browser

Echt stom dat ik daar niet aan gedacht had ! Bron hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-08-2009 17:26 ]