Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik wil graag voor mijn iPhone & iPod nano een koptelefoon aanschaffen met de volgende specs :
  • tussen 40 - 80 euro
  • Gewone MP3's beluisteren
  • Active noise cancellation
  • op/inklapbaar en liefst niet te fragiel
  • gesloten schelpen met kussens
  • vaste draad
Nu kwam voor mij een Logitech 980409 in aanmerking maar die lijkt niet meer geleverd te worden. Kan ook geen opvolger vinden. Verder heb ik wel modellen van Audio Technica maar die zijn vaak boven de 100 euro. Ook zag ik nog ergens een sweex liggen maar die leek wel HEEL goedkoop dus dat zal wel niets zijn :? Sennheiser HD serie ligt volgens mij al buiten prijsbereik.

Gaarne jullie advies. De enige topics die ik kon vinden waren over gaming headphones.

Mocht actieve noise cancellation niet kunnen wat is dan de beste passieve variant ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kijk anders even op www.headphone.com of www.hifiheadphones.co.uk. Daar hebben ze een redelijk aanbod.
Maar eerlijk gezegd lijkt active noise cancellation onder € 80 me niet realistisch, tenminste niet als het ook een beetje moet klinken. Voor dat geld kun je veel beter gewoon een gesloten koptelefoon of in-ears nemen. De demping zal redelijk in de buurt van active noise cancellation liggen en de geluidskwaliteit is veel beter.

Verwijderd

Toevallig pas een presentatie bijgewoond over noise cancellation op headphones (bedrijf waar ik werk maakt onder andere ook noise cancellation headphones), het blijkt dat Bose het enige merk is die dit goed onder de knie heeft en dat concurrerende bedrijven een duurdere oplossing hebben die ook nog eens slechter werkt. Bose heeft zijn noise cancellation algoritme volledig gepatenteerd dus de concurrentie kan alleen onder licentie (duur) met iets soortgelijks komen of ze moeten een beter algoritme gaan verzinnen.
Dus doe er je voordeel mee...

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
downtime schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:56:
Kijk anders even op www.headphone.com of www.hifiheadphones.co.uk. Daar hebben ze een redelijk aanbod.
Maar eerlijk gezegd lijkt active noise cancellation onder € 80 me niet realistisch, tenminste niet als het ook een beetje moet klinken. Voor dat geld kun je veel beter gewoon een gesloten koptelefoon of in-ears nemen. De demping zal redelijk in de buurt van active noise cancellation liggen en de geluidskwaliteit is veel beter.
Ik zie door alle modellen het bos niet meer en de site waarnaar je verwijst geven mij niet goed wat het in NL zou kosten. Kun je een aantal modellen opnoemen (ik ga even uit van Sennheiser, Bose oid) die met passieve geluidsonderdrukking de beste prijs/kwaliteit kunnen bieden inclusief het opklapbare ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:34:
[...]

Ik zie door alle modellen het bos niet meer en de site waarnaar je verwijst geven mij niet goed wat het in NL zou kosten. Kun je een aantal modellen opnoemen (ik ga even uit van Sennheiser, Bose oid) die met passieve geluidsonderdrukking de beste prijs/kwaliteit kunnen bieden inclusief het opklapbare ?
Ik heb hier de perfecte link voor je http://www.youtube.com/watch?v=9-s_J4njhgQ

Senheiser het goedkoopst (alles daaronder qua prijs moet je niet willen kopen) en zit het lekkerst etc, Bose eigenlijk het best qua cancellation zoals ik al zei maar heeft een hoop andere nadelen, zit niet lekker, geen AA batterijen en nog wat nadelen.
Let wel voor een goede noise-cancellation betaal je wel de hoofdprijs, mij lijkt me dat goedkope spul het geld niet waard. Dus als je niet bereid bent wat meer uit te geven zou ik het niet doen als ik jou was, want dan betaal je gewoon voor een gimmick wat gewoon niet werkt. Het zal nog wel een tijdje duren eerdat goede noise cancellation echt betaalbaar wordt.
Ik heb over die Senheiser koptelefoon (pxc 350 160 euro) gehoord dat hij niet zo goed is als Bose (qua cancellation) maar schijnbaar gemiddeld genomen is hij toch de beste keus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 14:56 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik de Sennheiser PXC250 die See Fly Buy verkoopt op Schiphol voor 130 euro. Die doe 80% noise cancellation, en bevalt goed voor vluchten en trein (al passen de oorschelpen niet perfect). Ik kan de in-ears niet gebruiken door gevoelige gehoorgang, vandaar.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 06-08-2009 17:34 . Reden: typenummer ingevuld ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
bij de mediamarkt zijn de Sennheiser HD201's al een hele tijd in de aanbieding (20/30,- ofzo). deze zijn gesloten, hebben een goede geluidskwaliteit en zitten lekker.

ze zijn echter niet inklapbaar, maar stevig en dus veilig om in je rugzak te mikken :)

ik zou niet kijken naar bose, naar mijn mening is zijn deze veel te duur qua prijs/kwaliteit...

je kan dan beter kijken naar sennheiser, AKG of de Trendline serie van beyerdynamic (wel een beetje prijzig).

er zullen vast wel andere merken zijn, ik ben nog een newbie qua audio so don't blame me :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

TS vraagt om hoofdtelefoons met noise cancellation.. Die Sennheiser heeft dat niet.

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Kaj. schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:58:
TS vraagt om hoofdtelefoons met noise cancellation.. Die Sennheiser heeft dat niet.
die sennheiser koptelefoon is een gesloten model, er lekt dus nergens geluid in of uit.

hij heeft ook aangegeven dat hij naar de Sennheiser HD serie heeft gekeken, dat terwijl alleen de PXC serie van sennheiser noise-isolating is (zowel active als passive).

maar inderdaad, hij is niet active/passive noise isolating maar ik vond hem toch waard om te vermelden omdat hij voor mij toch een wat achtergrond blokkeerde toen ik hem opdeed in een drukke mediamarkt :)

.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:40
Dit pas beter in PMD :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:27
Noise cancellation is funest voor het geluidskwaliteit, je ziet dan ook geen één audiofiel met noise cancelling.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
andyy schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:31:
Noise cancellation is funest voor het geluidskwaliteit, je ziet dan ook geen één audiofiel met noise cancelling.
Dat het onzin is om een topmodel headphone uit te rusten met active noise cancelling ben ik het helemaal met je eens, maar ik heb zelf een Phillips SBC HN110 en je merk weinig (alleen een klein beetje pink noise door het gevoelig NC circuit) van mindere geluidskwaliteit terwijl direct de lage tonen weggefilterd worden uit de omgeving zodra je de switch omzet.
De HN110 heeft redelijke NC kwa lage tonen, al kan ik het niet vergelijken met andere modellen (gezien dat me enige active-NC headphone is). Een tv op de achtergrond blijft bijvoorbeeld nog wel storend door de 'hoge' stemmen. Je moet het dan ook meer als een bonusfeature zien.

Het geluid is verrasend goed voor muziek (beter dan ik verwachtte voor 70E), hij mist wel het laagste van het laag maar naar mijn smaak klinkt hij beter dan gelijkgeprijsde Sennheisers. Hij klinkt in ieder geval een stuk beter dan dat hij noise cancelled ;) . Verder is hij opvouwbaar en dan is hij ook nog bijzonder stevig gezien hij strak inelkaar veer en je er een redelijk dik "nep-leer" tasje bij krijg.

Mischien handig om te weten is dat buiten een enkel zwak led'tje er geen rare toeters en bellen in het zicht op de headphone zit. Wel fijn als je niet te opvallend wil zijn. :)

Ik geloof dat die HN110 tegenwoordig ook een stuk minder kost dan de 70E die ik 1.5jr geleden betaald heb, dus ik zou hem zeker in de gaten houden.

Pentaxiaan

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hoe goed werkt noice-cancelling eigenlijk bij "niet-monotoon" geluid?
Ik bedoel, helpt het ook om het geram van collega's op hun knoppenbalken weg te filteren?

Of is het alleen geschikt voor constant gedreun van (bv) vliegtuigmotoren?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
EgMaf schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:36:
Hoe goed werkt noice-cancelling eigenlijk bij "niet-monotoon" geluid?
Ik bedoel, helpt het ook om het geram van collega's op hun knoppenbalken weg te filteren?

Of is het alleen geschikt voor constant gedreun van (bv) vliegtuigmotoren?
Noice cancelling werkt eigenlijk alleen bij laag tonige signalen die perodiek optreden, waarbij zowel het meten als de cancelling vlak in de buurt van de bron plaats vind.
In de wetenschappelijke wereld is men nog niet verder dan dat, en de vraag is of wat reclame bescrhijft ooit echt mogelijk is ;).

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Ben opzoek naar een compacte koptelefoon voor in het vliegtuig.
Ik denk dat de Sennheiser PXC 150 het beste waar voor je geld geeft met 75€.
pricewatch: Sennheiser PXC 150 (Gesloten, Noise Cancelling)

Of weet iemand betere ?

Zag ook de AKG K 480 NC maar die is al duurder (120€)
http://www.akg.com/person...,6,pid,109,_psmand,1.html

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kan je deze: pricewatch: Philips SHN9500 echt keihard aanraden.
Voorál in het vliegtuig is het een heerlijk ding tegen het geluid van de vliegtuigmoteren.
Ook als ik geen muziek op had, had ik 'm op mijn hoofd voor de stilte :P

EDIT: Hij is semi opvouwbaar (schelpen zijn 90° draaibaar) en je krijgt er een handige 'etui' bij zodat 'ie niet stuk gaat in je koffer of tas.

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 20-12-2009 16:20 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oude topics kicken stellen we niet zo op prijs. Als je zelf ergens mee zit, open dan je eigen topic. We verwachten echter wel wat meer zelfinitiatief en specifieke vragen in je topicstart. Deze gaat in ieder geval op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.