Toon posts:

Piet stelt een TV voor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie onder andere:
nieuws: Samsung kondigt B8500-lcd-tv met local dimming aan

Het woord "voorstellen" zoals dat op tweakers gebruikt wordt, vind ik verwarrend. Het is een keer grappig om te doen alsof een apparaat een persoon is, die geintroduceerd wordt in een gezelschap. Om er een vaste manier van schrijven van te maken is niet helder. Want wat wordt er nu bedoeld? Ik begrijp dat het artikel pas in september verkocht gaat worden, dus dat kan het niet zijn. Maar ook de showcase op de beurs moet nog gebeuren, dus dat wordt hier ook niet bedoeld.

Volgens mij meldt in dit geval de fabrikant voor het eerst dat het een product zal gaan leveren in de toekomst. In die gevallen is het woord aankondigen veel duidelijker dan voorstellen (dat wordt ook gebruiktin de kop). Voorstellen (aan het publiek) doe je immers pas op de beurs. En zelfs dan is het een woordgrapje omdat een televisie geen persoon is.

Ik stel voor dat we voortaan aankondigen. ;-)

(dit bericht had ik eerst foutief in de reacties bij het bericht geplaatst. Met dank aan feni staat het nu ook hier. Mocht er een behoefte zijn om die reactie te verwijderen, dan begrijp ik dat)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Agree. Ik snoei het meestal in de redigeerfase, maar er zijn wat stemmetjes die met het woordenboek in de hand verdedigen dat het een synoniem voor presenteren/introduceren is. Die mensen stellen hun nieuwe koffietafel kennelijk ook aan het bezoek voor :P

Binnen de ER is er in elk geval overeenstemming: we vinden 'voorstellen' eigenlijk maar niks en we gaan het actief bestrijden :) Ik beloof niet dat je het nooit meer ziet maar we gaan ons best doen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.