"low profile" Phenom II x4 940 cooler

Pagina: 1
Acties:

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb een GA-MA790XT-UD4P moederbord met daarop een Phenom II x4 940.
Omdat de stock cooler op volle kracht bijna mijn stofzuiger evenaart in geluidsproductie (lichtelijk overdreven maar je snapt wat ik bedoel) ben ik opzoek naar een andere cpu cooler.

Alleen ik zit met het probleem dat ik een passief gekoelde grafische kaart heb waarvan de koelribben over de ruimte boven de cpu lopen. Met als gevolg dat de desbetreffende cooler niet hoger mag zijn dan 12 cm. Precies gesproken is er nog iets meer ruimte, maar ik moet nog wat ruimte overhouden daartussen.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest en liep tegen de Zalman CNPS8000 CPU Cooler S754/775/939/ aan.
Volgens de zalman site ondersteund deze ook am3. Maar ik ben niet zeker of deze cooler wel voldoende presteert om de Phenom II x4 te koelen.

Ik heb wel wat review sites gevonden maar hierbij werden voornamelijk dual cores gebruikt. Waardoor het in mijn geval niet echt presentabel is.

Kan iemand bevestigen dat de CNPS8000 voldoende performance levert voor een Phenom X4 of heeft er iemand een beter alternatief?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
D-Raven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:42:
Ik heb een GA-MA790XT-UD4P moederbord met daarop een Phenom II x4 940.
Omdat de stock cooler op volle kracht bijna mijn stofzuiger evenaart in geluidsproductie (lichtelijk overdreven maar je snapt wat ik bedoel) ben ik opzoek naar een andere cpu cooler.

Alleen ik zit met het probleem dat ik een passief gekoelde grafische kaart heb waarvan de koelribben over de ruimte boven de cpu lopen. Met als gevolg dat de desbetreffende cooler niet hoger mag zijn dan 12 cm. Precies gesproken is er nog iets meer ruimte, maar ik moet nog wat ruimte overhouden daartussen.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest en liep tegen de Zalman CNPS8000 CPU Cooler S754/775/939/ aan.
Volgens de zalman site ondersteund deze ook am3. Maar ik ben niet zeker of deze cooler wel voldoende presteert om de Phenom II x4 te koelen.

Ik heb wel wat review sites gevonden maar hierbij werden voornamelijk dual cores gebruikt. Waardoor het in mijn geval niet echt presentabel is.

Kan iemand bevestigen dat de CNPS8000 voldoende performance levert voor een Phenom X4 of heeft er iemand een beter alternatief?
Reviews waarbij dual-core processoren zijn gebruikt, zijn prima te vergelijken voor een quad-core processor hoor :) Zolang je maar kijkt naar de TDP's van de processoren, want het is de warmteproductie die afgevoerd moet worden.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hebben de phenom II x4 ook stock heatpipe coolers?........Die van mijn gewone phenom namelijk wel,en deze is toch relatief stil en koel.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• D-Raven
Ja het is een cooler met heatpipe. Alleen in vergelijking met mijn vorige (Athlon x64 x2 4800+) is het model precies hetzelfde, maar dan een stukje kleiner, waardoor de fan dus ook kleiner is.

Maargoed, ook die van de x2 maakt ook redelijk wat herrie

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wordt de CPU fan wel temp gestuurd?
Zo ja zit de koeler er dan wel goed op?

Voor de rest lijkt mij dit ook wel prima te voldoen: pricewatch: Arctic Cooling Alpine 64 PWM
Om nu weer een ver overpriced (stof happend) Zalman koelertje te nemen. :/

[ Voor 64% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2009 14:38 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• bladeoffury
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Scythe big shuriken. Is maar zo'n 6cm hoog. Ik weet wel niet hoe breed deze koeler voor jou mag zijn.

• D-Raven
-The_Mask- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:36:
Wordt de CPU fan wel temp gestuurd?
Ja
Zo ja zit de koeler er dan wel goed op?
Zover ik kan vaststellen wel. Maargoed ook al zit de koeler er wel goed op, feit blijft dat hij op max performance teveel herrie maakt :)
Voor de rest lijkt mij dit ook wel prima te voldoen: pricewatch: Arctic Cooling Alpine 64 PWM
Om nu weer een ver overpriced (stof happend) Zalman koelertje te nemen. :/
Die alpine heb ik ook al naar zitten kijken. Moet alleen nog ff controleren of het wel past ivm heatpipes en geheugen slots rondom mijn cpu slot.

@bladeofffury. :D die is wel heel "klein". Eens kijken of ik daar wat reviews voor kan vinden.

Tot dusver bedankt voor de reactie :)

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12-2025

1Kb

Ik heb voor mijn HTPC de cnps8000 gebruikt gehad, maar die maakte toch nog "teveel" herrie. Ik ben daarom overgestapt op een Scythe Shuriken Rev. B. Nadeel was wel dat ik de voet eerst moest lappen. Die was behoorlijk krom. Een korte check achteraf op de cnps8000 gaf ook aan dat deze krom was.
De Scythe Shuriken Rev. B koelt goed overigens op m'n 45 watt 4850e.
Maar ik heb voor mijn Phenom II 940 gekozen voor een Noctua NH-C12P. Deze koeler is stevig aan de prijs, maar valt net binnen jouw vermelde afstanden. Ik vindt hem stil genoeg. Hiervoor had ik een Asus Arctic Square, maar die had last van resonerende bladen. De Noctua is stiller als ik het resoneren niet mee reken.
Daarnaast zijn er wel wat reviews te vinden voor low-profile koelers zoals:
http://www.frostytech.com/top5_lowprofile_heatsinks.cfm

• D-Raven
Ik heb zojuist de Scythe Shuriken besteld :)
Pagina: 1