Toon posts:

Dell Latitude 110L geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van een kennis een Dell Latitude 110L, daar hij niks meer deed (windows starte niet). Herinstallatie gedaan en voila. Nu viel me op dat er maar 256 intern geheugen in zit. Een upgrade aangeraden en dat leek hem wel wat.

Even in de gebruiksaanwijzing zitten kijken en de laptop ondersteunt so-dimm ddr1 333. Prima. Echter als ik het kapje van waar het geheugen sloten zouden moeten zitten zie ik er maar één en deze is leeg. Ik heb gezocht maar kan niks er over vinden... Zit de standaard 256 ergens anders > moet deze blijven zitten en is die vast gesoldeerd oid?

De specs op site geven aan max 1280mb ddr1 333. Zou ik een standaard so-dimm erin kunnen gooien, aldus een 1GB lat? Oog is gevallen op een -SO-Dimm DDR-400 V-Data 1 GB PC3200- deze zou dan moeten functioneren op 333mhz?! Is goedkoper dan een originele van dell en de pc boer om de hoek heeft er een aantal liggen. Zou erg makkelijk zijn, iemand enig idee?

Verwijderd

Je hebt in ieder geval dit type nodig:

333 MHz SODIMM PC2700

Weet niet of je dan die DDR400MHZ erin kan zetten.
Dat zou je plaatselijke pc boer om de hoek ook moeten
weten. Als je in ieder geval op die replacement-sites
kijkt zie je de 333Mhz versie(s) staan als vervanging /
replacement.

Over die 256MB? Die is non-removable, die kun je dus
niet uit je laptop halen, alleen bijprikken in 1 bankje, dus
die max 1 GB. Zou lekker 1 GB 333MHz halen, kost je
40 euri ofzo.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Doorgaans klokt het snellere geheugen wel gewoon terug. Gewoon geheugen van het type DDR er in zetten dus. Let wel op het voltage. Soms wil geheugen een hoger voltage vragen wat niet gaat werken.

Het beste is om ook vraag en aanbod op http://va.tweakers.net of sites als marktplaats af te zoeken. DDR is al oud en daardoor schaars. Nieuw geheugen is vaak ook duur terwijl er zat oude notebooks zijn waar je het voor een prikkie over kan nemen.

Verwijderd

Niet lettende op het feit of deze link geheugen bevat met voor jou dé juiste voltage vind ik dit nou
niet bepaald dusdanig duur om NIET nieuw te kopen:

http://www.pixmania.nl/nl...-ddr-333-mhz-so-dimm.html

40 euro voor deze oude bankjes is een mooie prijs, vind ik! :)