Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC freezes bij multitasking

Pagina: 1
Acties:

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 22:15
Ik ben sinds een maand of 2 in het bezit van een gaming computer met de volgende specificaties:

Asus Crosshair III Formula
AMD Phenom II 955 BE
XFX HD4890 BE
2x2GB Geil DDR3 @ 1333MhZ Ganged
Seagate 500gb 7200rpm 32MB cache HD
Samung DVD drive
OCZ StealthXtreme 600w psu
Cooler Master HAF922 with 2 extra 12cm fans

Nu ben ik in eerste instantie Windows 7 gaan gebruiken en dat ging prima totdat ik meerdere Windows open had (bijv. film kijken en internetten), op zulke momenten duurde het ongeveer een minuut voordat de pc bevroor en het geluid begon te kraken. Geen BSOD maar gewoon vastlopen en niet uit gaan dus. Eerst dacht ik dat het aan de overclockte hardware lag (CPU op 4.3GhZ, RAM ergens achterin de 1500 (terwijl het 1600MhZ RAM is, dat wil het gewoon niet draaien, ongeacht timings en voltages)). Maar ook met auto clocks of onderclockte waardes bleef het probleem voorkomen.

Vervolgens dacht ik dat het aan de software lag, maar na een paar dagen bleek dat zowel XP, Vista als Fedora 10 de zelfde resultaten opleveren.

Mn hardware heb ik voor zover mogelijk ook gecontroleert, en daar lijkt alles in orde.
De temperaturen binnen mijn case op standaard clocks zijn als volgt (bij normaal gebruik na een uur):
CPU ong. 34 graden per core
HD 30 graden
GPU 50 graden

Nu hoop ik dat een van jullie enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn, want op het moment heb ik dus minder aan mn Phenom II systeem dan aan mn 775 8)7

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

aangezien het bij meerdere OS'en gebeurd zit ik toch de denken aan een HD die begint te overlijden heb je hier eventueel al gekeken op bad sectors? als je een vervangende HD heb zou je deze even kunnen proberen..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Soms moet je verder kijken dan alle technische websites. Vandale, bijvoorbeeld:
com·pu·ter [kompjoeter] de; m -s elektronisch apparaat voor het opslaan en verwerken van gegevens: personal ~ computer met beperkte mogelijkheden, afgek pc
dat verklaart toch al een hele hoop!

Homey — Critics are those without skills to create.

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 22:15
WeeJeWel schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:01:
Soms moet je verder kijken dan alle technische websites. Vandale, bijvoorbeeld:

[...]

dat verklaart toch al een hele hoop!
leuk man :/

en wat betrefd de HD, die is nu bijna 1 jaar oud, dus dat lijkt me sterk. Het is wel zo dat dat een bottleneck is in mn systeem en dat een OCZ agility toch wel leuk zo zijn. Maar die krengen zijn zo duur... Ik ga vandaag of morgen wel een andere HD testen dan, kijken of dat echt het probleem is. Bedankt btw