Toon posts:

Na upgrade PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Na veel lezen en tobben ga ik toch mijn probleem aan jullie voorleggen!

Ik heb onlangs een upgrade gekocht met de volgende onderdelen:
-gigabyte GA-MA790XT-UD4P
-AMD Phenom II X4 940 Black edition
-Sapphire VAPOR-X HD 4890 1024MB
-Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G
-Be Quiet Straight Power E6 500W

Na alles gemonteerd te hebben start ik het systeem op en ik krijg geen beeld, helemaal niets.
Ook geen bios die opstart. Ik heb de toubleshoot hangen en opstart problemen doorgenomen en daaruit kwam niet de oplossing.

De CPU koeler draait, ook de fan van de grafische kaart. Moederbord geeft geen piepjes (ja speaker goed aangesloten). Alle voedingstekkers zitten oke. De HDD geeft wat geluidjes (opstart geluiden).
Voeding getest in een ander systeem: werkt (weliswaar een minder zwaar systeem, maar toch).
Grafische kaart kan ik niet testen in een anders systeem, dat is juist de rede van de upgrade (PCI-express 2.0 x16 wordt niet ondersteund door mn oude mobo).
Geheugen kaartjes in andere slotjes geprobeerd. Kale start gedaan met zo min mogelijk geeft geen info verder.

Op een AMD forum vind ik een stuk over 'cold start problem' met de sapphire kaart. Er wordt dan een serie nummer van kaarten genoemd die dit probleem hebben (ik heb hetzelfde nummer).

Is het dan de grafische kaart die roet in t eten gooit? Of denken jullie dat mijn mobo stuk is? toch voeding problemen?

Met Azerty contact gehad: ik kan de grafische kaart RMA-en, maar ik wil dit niet onnodig doen.
Moet ik het hele systeem terug sturen, zodat zij kunnen ontdekken wat nou het probleem is?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien kan je kijken of de pc wel werkt met de grafische kaart van je oude pc.
Zo ja...dan heb je op z'n minst 1 probleem gevonden...het kan natuurlijk altijd nog dat wat met een van de andere componenten mis is.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik ken het probleem een beetje ,mijn oude sapphire wil ook niet starten op mijn huidige moederbord.
Hij gaf geen signaal door aan het mobo dus alles bleef zwart,ik heb toen maar 2 nieuwe kaarten gekocht (ook sapphire) en dat werkt perfect.
Dus ja het conflict kan makelijk nu ook van toepassing zijn bij jou..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• jimmy-dj
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04-2021
Dit probleem had ik laatst ook, bleek dat er een sata stekker maar half inzat :P

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Gigabyte moederbordjes willen ook nog wel eens kieskeurig zijn wat voedingen betreft. Ik had een voeding die ruim sterk genoeg was, maar toch wilde het dingetje niet starten. Probeer eens de voeding uit dat andere syteem aan te sluiten.

specs

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt een AM3 mobo met DDR3 en je wil daar een AM2+ CPU in steken?

FAIL

OK, kleine edit:

Ruil deze CPU in voor een:
pricewatch: AMD Phenom II X4 945

of:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

en je zult zien dat alles ineens werkt!

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 05-08-2009 14:05 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:30
Overgens is PCI-e 2.0 gewoon backwards compatible. Ik heb een HD4650 in een P5WD2 zitten zonder problemen.
PCIe 2.0 motherboard slots are backward compatible with PCIe v1.x. PCIe 2.0 cards have good backward compatibility, new PCIe 2.0 graphics cards are compatible with PCIe 1.1 motherboards, meaning that they will run on them using the available bandwidth of PCI Express 1.1. Overall, graphic cards or motherboards designed for v 2.0 will be able to work with the other being v 1.1 or v 1.0.
Bron: Wikipedia: PCI Express

je zou je GFX dus kunnen testen in een ander pci-e moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door R.E. op 05-08-2009 14:10 ]

Vette shit!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar daar is hier geen sprake van. Zowel mobo als graka zijn 2.0

Verwijderd

CPU past er toch ook helemaal niet in zonder hamer?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat vroeg ik me ook al af idd... Die zal wel KO zijn...

Verwijderd

KO :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Knock-out, dood.

The devil is in the details.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Knock Out, als in destroyed :'(

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:04:
Met Azerty contact gehad: ik kan de grafische kaart RMA-en, maar ik wil dit niet onnodig doen.
Moet ik het hele systeem terug sturen, zodat zij kunnen ontdekken wat nou het probleem is?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!
Azerty zou aan de hand van bovenstaand componenten lijstje ook moeten weten dat deze combinatie niet bij elkaar past en niet een videokaart RMA moeten voorstellen :?

offtopic:
Ben overigens ook wel benieuwd hoe de cpu er nu uitziet :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ben overigens ook wel benieuwd hoe de cpu er nu uitziet :P
Ik wil het niet weten :X

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-02 11:39
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:01:
Je hebt een AM3 mobo met DDR3 en je wil daar een AM2+ CPU in steken?

FAIL

OK, kleine edit:

Ruil deze CPU in voor een:
pricewatch: AMD Phenom II X4 945

of:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

en je zult zien dat alles ineens werkt!
Er zijn wel bordjes waarop dit wel werkt. En het past ook gewoon. Je hebt daar ook twee soorten slotjes voor je geheugen DDR2/DDR3. Echter dit mobo heeft dat inderdaad niet.(heb m zelf ook)

edit
Dit is andersom, er zijn am2+ bordjes waar je AM3 cpu's in kan doen. Niet AM3 waar je AM2+ in kan doen...
My bad.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 10-08-2009 17:41 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie denken dat het door de CPU komt?
Hij paste er anders prima in hoor: heb niets moeten forceren!
En als het echt de processor is moet ik dan niet meer aanwijzingen daarvoor hebben?

Het is wel jammer dat ik dat over het hoofd heb gezien.

Qua voeding kan ik dit proberen: heb hier een 300 wat voeding liggen, maar is dit wel genoeg? (dat kan ik zelf ook wel even uitzoeken, ik ga wel even kijken).

Ik weet niet zo goed wat backwards compatible dan betekend: de kaart past fysiek niet mijn oude moederbord (asus p4p800), maar wellicht zie ik hier ook van alles over het hoofd. :-S

Ik ga nog even contact leggen met Azerty hierover.

Wordt vervolgd!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik weet niet zo goed wat backwards compatible dan betekend: de kaart past fysiek niet mijn oude moederbord (asus p4p800), maar wellicht zie ik hier ook van alles over het hoofd.
Ah, dat zal inderdaad niet werken ;) Een PCI-e VGA-kaart wil niet in een AGP-slot worden gestoken :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:39:
CPU kan onmogelijk werken op dat moederbord met DDR3, dus ja het ligt daaraan. ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:39:
Hij paste er anders prima in hoor: heb niets moeten forceren!
En als het echt de processor is moet ik dan niet meer aanwijzingen daarvoor hebben?
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumpc.com/files/u17625/phenom2_415.jpg
Links de AM2+ vs rechts de AM3.

De AM3 socket heeft 2 pins minder dan een AM2. Waardoor deze cpu fysiek niet meer past op een dedicated AM3 socket moederbord, die 2 pins moeten toch ergens blijven nietwaar ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Tja....dom! :X

Ik heb inmiddels de zaak maar naar Azerty gestuurd.

Bedankt in ieder geval voor alle info!
Pagina: 1