Ik heb locaal voor test doeleinden een webserver draaien (WAMP) en zit met het probleem dat ik geen web connectie kan maken met "http://localhost/".
Als ik dit intyp in de adressbalk van:
-Chrome
-Firefox
-IE
krijg ik de error dat hij geen verbinding kan maken.
Wat doet hij wel:
- Pingen naar localhost resolved het correcte IP Adress wel (zet het om naar 127.0.0.1)
- de webserver draait, is online, bereikbaar van op het netwerk door 3rden
- Op Laptop PC draait krak de zelfde setup, maar die is WEL bereikbaar op "localhost"
- Windows Firewall & Avast Antivirus zijn de software pakketten van dienst. Op de laptop draaien deze normaal en blokkeren ze niets, op de "probleem" PC heb ik ze al beide een keer uitgeschakeld, maar nog steeds lukt het niet een connectie te maken.
Iemand enig idee ?
Ik ZOU ipv een connectie via "localhost" ook gewoon het ip adress kunnen "vast" incoderen in wat ik aan het doen ben (Flash App die via WAMP/AMF PHP een DB aanspreekt) maar doe dit liever niet. (geen voorstaander van hardcoderen)
Iemand een idee ?
Als ik dit intyp in de adressbalk van:
-Chrome
-Firefox
-IE
krijg ik de error dat hij geen verbinding kan maken.
Wat doet hij wel:
- Pingen naar localhost resolved het correcte IP Adress wel (zet het om naar 127.0.0.1)
- de webserver draait, is online, bereikbaar van op het netwerk door 3rden
- Op Laptop PC draait krak de zelfde setup, maar die is WEL bereikbaar op "localhost"
- Windows Firewall & Avast Antivirus zijn de software pakketten van dienst. Op de laptop draaien deze normaal en blokkeren ze niets, op de "probleem" PC heb ik ze al beide een keer uitgeschakeld, maar nog steeds lukt het niet een connectie te maken.
Iemand enig idee ?
Ik ZOU ipv een connectie via "localhost" ook gewoon het ip adress kunnen "vast" incoderen in wat ik aan het doen ben (Flash App die via WAMP/AMF PHP een DB aanspreekt) maar doe dit liever niet. (geen voorstaander van hardcoderen)
Iemand een idee ?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy