Localhost kan niet worden bereikt (127.0.0.1, wel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb locaal voor test doeleinden een webserver draaien (WAMP) en zit met het probleem dat ik geen web connectie kan maken met "http://localhost/".

Als ik dit intyp in de adressbalk van:
-Chrome
-Firefox
-IE

krijg ik de error dat hij geen verbinding kan maken.

Wat doet hij wel:
- Pingen naar localhost resolved het correcte IP Adress wel (zet het om naar 127.0.0.1)
- de webserver draait, is online, bereikbaar van op het netwerk door 3rden
- Op Laptop PC draait krak de zelfde setup, maar die is WEL bereikbaar op "localhost"

- Windows Firewall & Avast Antivirus zijn de software pakketten van dienst. Op de laptop draaien deze normaal en blokkeren ze niets, op de "probleem" PC heb ik ze al beide een keer uitgeschakeld, maar nog steeds lukt het niet een connectie te maken.

Iemand enig idee ?

Ik ZOU ipv een connectie via "localhost" ook gewoon het ip adress kunnen "vast" incoderen in wat ik aan het doen ben (Flash App die via WAMP/AMF PHP een DB aanspreekt) maar doe dit liever niet. (geen voorstaander van hardcoderen)

Iemand een idee ?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 02:34
heb je wel de volgende regel in je hosts file staan van windows ?
127.0.0.1 localhost

Deze kan je hier vinden
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Heb je ook gekeken in je HOSTS file of daar een regel met "localhost" in staat? Aangezien je er wel naar toe kan pingen denk ik wel, maar als het er niet staat zou dat wel het grootste deel van de problemen verklaren.

edit:
Iets met een spuit... 8)7

Edit 2: het verhaal van Raz vind ik waarschijnlijker... dat Apache dus alleen op de host 127.0.0.1 reageert.

[ Voor 25% gewijzigd door Joen op 05-08-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De vertaling van localhost vind je in de hosts file (\windows\system32\drivers\etc)

Het pingen gaat goed, dus daar scheeld het niet aan, zal wel goed staan.

Heb je apache ingesteld enkel verbindingen (of een vhost) enkel voor 127.0.0.1. Als dit het geval is, dan gaat localhost niet werken omdat apache daar niet op luisterd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
het is een "out of the box" apache.

Dus neen, niet ingesteld om enkel op 127.0.0.1 te luisteren

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Entity_Razer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:12:
het is een "out of the box" apache.

Dus neen, niet ingesteld om enkel op 127.0.0.1 te luisteren
Gebruik je een out-of-the-box versie van Apache of een versie zoals XWAMP oid ? Het kan altijd dat je nog even "Online" moet aanvinken in bijvoorbeeld WAMPServer/XWAMP/etc.

[ Voor 3% gewijzigd door TeGek op 05-08-2009 11:18 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
out of the box "wamp". en hij staat online.

Online dient trouwens enkel om connecties van buitenaf je PC te aanvaarden normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Staat er toevallig:

code:
1
::1 localhost

in de hosts file op Windows (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts)? Dit verwijderen zou wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
epochfail schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:26:
Staat er toevallig:

code:
1
::1 localhost

in de hosts file op Windows (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts)? Dit verwijderen zou wel eens kunnen helpen.
BINGO !

dat was'm :)

Merci _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epochfail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03-2022
Wel even in de gaten houden of je op eens andere merkwaardige problemen tegenkomt, zo ja dan het toch weer terugzetten en (helaas) naar een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een oud topic, maar ik loop in windows 10 tegen hetzelfde probleem aan. De bovenstaande oplossing werkt helaas niet. Ik kan niet connecten met localhost of 127.0.0.1 in zowel IE, chrome als Edge. Het uitzetten van de antivirus (Defender) en Firewall verandert hier niets aan. Pingen gaat wel gewoon goed... Iemand een idee?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07
Gebruik je een proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nee.
Mijn lokale ip (192.168.2.2 werkt trouwens ook niet)

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-04-2016 20:43 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al gekeken of er wel iets luistert op de juiste poorten en adressen? En weet je ook zeker dat je browser niet domweg via IPv6 wil verbinden bij het opgeven van localhost? Dat doen ze tegenwoordig als voorkeur.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

127.0.0.1 doet ook niks. En nu wordt het nog vreemder, op mijn laptop werkt het ook niet. Ik vermoed dus dat het ergens verkeerd zit in de instellingen waar ik verbinding mee wil maken.

Het gaat om 127.0.0.1:10080, om een USB verbinding tussen een windows 10 telefoon en een desktop te maken. De telefoon wordt door windows keurig herkend en is te benaderen, maar via de browser niet te bereiken. Het gaat om devolgende setupp, te vinden onder stap 1 bij "to connect device portal". Zowel pc als smartphone zijn de benodigde windows 10 build 1511

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik al zei, luistert er überhaupt wel een proces op het adres en poortnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hero of Time schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:55:
Zoals ik al zei, luistert er überhaupt wel een proces op het adres en poortnummer?
Ja volgens mij wel; de telefoon zit via USB gekoppeld aan de PC, wordt herkend door de PC. Als ik die manual die ik hierboven post volg en volgens stap 1 verbinding wil maken, lijkt het mij dat dit zou moeten werken. Ik neem namelijk aan dat dat luisteren gaat plaatsvinden op het moment dat die telefoon met USB verbonden is...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aannames heb je niets aan. Feiten moet je hebben. Op Linux kan ik zien wat er luistert via 'netstat -l' (kleine L). Windows zal vast wel iets vergelijkbaars hebben of hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hero of Time schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:56:
Aannames heb je niets aan. Feiten moet je hebben. Op Linux kan ik zien wat er luistert via 'netstat -l' (kleine L). Windows zal vast wel iets vergelijkbaars hebben of hetzelfde zijn.
Scherp. 'netstat -nao' geeft de volgende zaken op localhost:

code:
1
2
3
 TCP    127.0.0.1:27015        0.0.0.0:0              LISTENING       6876
  TCP    127.0.0.1:27015        127.0.0.1:56021        ESTABLISHED     6876
  TCP    127.0.0.1:56021        127.0.0.1:27015        ESTABLISHED     8124

Er wordt dus niet geluisterd inderdaad op 10080. Grote vraag is waarom dat niet het geval is; als ik in die manual lees, doen ze het voorkomen alsof dat automatisch gebeurt als je hem via USB connect aan de PC. Eens even verder zoeken...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij dan eerder dat je een aparte netwerkinterface krijgt en juist naar DAT adres toe moet gaan.

Pagina: 1