pricewatch weigert prijzen te tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben aan het proberen een computer samen te stellen aan de hand van de BBG van juli (hoewel ik waarschijnlijk zal wachten tot de nieuwe bbg in september, maar dat terzijde) en het valt me op dat ik van geen enkel component prijzen te zien krijg.
Ongeacht wat ik toevoeg in mijn winkelmandje krijg ik de volgende boodschap:

Tot groot ongenoegen van de database-server moet medegedeeld worden dat er helaas geen prijzen gevonden konden worden bij de producten in je winkelmand. Het berekenen van de bestelkosten is daardoor een lastige, zoniet onmogelijke zaak geworden..

Wanneer ik over de lege prijs zweef met mijn muis krijg ik echter WEL de prijzen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/pricewatch.png

Is dit een bug die recent opgedoken is of zie ik iets over het hoofd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt waarschijnlijk een landfilter in je layoutsettings ingesteld staan? Die kan je maar beter op een variant zetten waar Nederland bij zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vreemd is dat dit de allereerste keer is dat ik die landfilter zie staan. Bij mij staat die ingesteld op Belgie aangezien het minder praktisch is om de boel in Nederland te kopen (zeker als je je aankopen verspreidt over meerdere winkels, anders sprong ik gewoon snel even de grens over).
Goed, wanneer ik het op Nederland zet krijg ik inderdaad prijzen te zien. Al zou ik wel voorstellen om misschien de boodschap aan te passen naar iets in de trend van "voor je huidige landinstellingen zijn geen prijzen gevonden" :).

Hoe komt het dat er geen Belgische winkels in de pricewatch staan? Blijkbaar hebben heel veel NL winkels een pricewatch manager abbo maar haast geen enkele Vlaamse winkel, terwijl tweakers hier toch ook een bekend begrip is?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
De melding is misschien niet helemaal concreet, maar melden dat het aan je landfilter ligt is ook niet echt de ideale oplossing. Het was namelijk in jóuw geval wel het probleem, maar normaalgesproken kan het ook aan tien andere dingen liggen als je geen prijs te zien krijgt.

Het feit dat je nog veel keuzes hebt bij het landfilter is eigenlijk iets dat vanuit het verleden is blijven hangen. Ooit was het uitgangspunt van de Pricewatch dat alle gebruikers er shops, producten en prijzen aan toe konden voegen. Destijds was het dan ook geen probleem als enkele van deze shops in het buitenland gevestigd waren. Later bleek dat dit voor een grote wirwar van niet kloppende informatie en dubbele vermeldingen zou leiden en hebben we besloten de inhoud in eigen beheer te nemen. Inmiddels is de Pricewatch een volwaardige afdeling binnen het bedrijf Tweakers.net

Alle shops die in de Pricewatch staan betalen hier voor. Op dit moment is ons Belgische klantenbestand erg klein. We sluiten niet uit dat we hier in de toekomst meer aandacht aan gaan besteden, maar voorlopig ligt dat nog niet op de planning.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wel een gemiste kans om je niet ook op belgie te richten. Immers komen er nu al best veel belgen op deze site. In principe zou het de winstgevendheid van de site toch alleen maar kunnen vergroten?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Het staat Belgische shops natuurlijk vrij om zich aan te melden. Als ze concurrerende prijzen hebben ten opzichte van Nederlandse shops, dan zullen zelfs Nederlanders er nog wel producten gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
In België rekent men natuurlijk 2% extra btw, waardoor concurreren op vaak erg lage prijzen, sowieso moeilijk zal worden.
Bij de grotere retailers (Redcoon bv.) zie je dan ook dat de Belgische prijzen altijd net iets hoger liggen, hoewel het over dezelfde winkel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alfredo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:01:
In België rekent men natuurlijk 2% extra btw, waardoor concurreren op vaak erg lage prijzen, sowieso moeilijk zal worden.
Bij de grotere retailers (Redcoon bv.) zie je dan ook dat de Belgische prijzen altijd net iets hoger liggen, hoewel het over dezelfde winkel gaat.
Maar voor de Belgische klanten kan het wel voordeliger zijn ivm transport kosten etc :)
Pagina: 1