cache divider veranderen

Pagina: 1
Acties:

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Hoe verander ik mijn cache divider op mijn asus K7V ? Heb het al geprobeerd met de biosversie 1008D maar blijkbaar wijzigt ie de cache divider niet ???

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

Floor-is

5.2

Check de search:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]zo dus[/url] bijvoorbeeld...

dank u

Bericht hierboven

• simenon
Goedzo muts,

jij bent goed wakkur vandaag...
Het gaat hier niet om hoe ik mijn cache divider moet instellen...

oeps eigenlijk toch wel...maar niet in de search te vinduh wat ik wil weten

Het gaat hierom het feit dat ik mijn cache divider instel in de bios op 2/5 en als ik dan vervolgens kijk met Sandra dan staat de cache toch nog altijd op 1/2

Vermoedelijk dat dit mijn probleem is dat ik mijn atlon 650 niet hoger krijg dan 812mhz aangezien ie dan een fsb van 406 heeft wat misschien teveel kan zijn als ik hem dan een multiplier meegeef van 8,5 ...

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 03:40 schreef simenon het volgende:
Goedzo muts,

jij bent goed wakkur vandaag...
Het gaat hier niet om hoe ik mijn cache divider moet instellen...

oeps eigenlijk toch wel...maar niet in de search te vinduh wat ik wil weten

Het gaat hierom het feit dat ik mijn cache divider instel in de bios op 2/5 en als ik dan vervolgens kijk met Sandra dan staat de cache toch nog altijd op 1/2

Vermoedelijk dat dit mijn probleem is dat ik mijn atlon 650 niet hoger krijg dan 812mhz aangezien ie dan een fsb van 406 heeft wat misschien teveel kan zijn als ik hem dan een multiplier meegeef van 8,5 ...
Je vraag was dus niet helder genoeg gesteld, het ligt dus aan jou.

Het schelden tegen elkaar lijken mij ook geen goede omgangsnormen. Maakt niet uit of het nu geschreven of gesproken woord is, dan zal ik al helemaal niet beginnen over het feit dat de term "muts" geassocieerd word met het vrouwelijk geslacht waarvan de naam Floris totaal geen blijk van geeft.

Dus: gewoon beleefd blijven en zeggen dat je iets anders bedoelde, zo blijft het voor iedereen leuk.

Bedankt.

(edit: verkeerde naam... |:( )

• simenon
Blijkbaar associeer jij de term 'muts' met een vrouwelijk geslachtsdeel wat dan impliciet aanwijst dat jij subjectief vaststelt dat het een scheldwoord is. Blijkbaar bent U niet tot de conclusie gekomen dat het een universele term kan zijn zoals meneer of mevrouw en laat u de fantasie van Uw geest in de vrije loop om zodoende een dergelijke conclusie te formuleren.

M.V.G Muts Simenon :)

ps. Mocht U deze discussie verder willen zetten dan verzoek ik U om een ander topic in een ander forum te openen.

Verwijderd

Al kan in die relpy van je wel degelijk uit de context worden opgemaakt dat het hier niet vriendelijk bedoeld is.

Er is duidelijk geen sprake van de algemene betekenis van het woord "muts" zijnde muts (de; -en)
1 hoofddeksel zonder uitspringende rand;
er met de muts of pet naar gooien zijn werk niet met de nodige toewijding doen of er maar een slag naar slaan;
al naar zijn (of hem de) muts staat al naar hij gehumeurd is; ZN:
zijn kwade of verkeerde muts opzetten, aan hebben, op hebben uit zijn humeur zijn; ZN:
iem. een muts passen iem. streng berispen, flink onder handen nemen; ZN:
zet uw muts opzij gezegd tegen iem. die slecht gehumeurd is;
2 ZN ook pet

"muts", Kramers Handwoordenboek Nederlands, (c) 1996 Elsevier.

• simenon
Dit afwijkend onderwerp wat hier niet thuishoort is hier voortgezet

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn K7V-T
Sandra geeft altijd de GESOLDEERDE cache devider aan. Dus de cache devider die ingesteld staat met weerstandjes op de pcb van je athlon.
CPUID geeft wel de cache devider aan.
Geeft em goed aan met Mathlon maar geeft een verkwakkeld beeld met het beta bios. (hij zegt YYYYYYYY en dan 2198739287 ofzo bij cache info).
Anywayz, je merkt vanzelf of het werkt. Als ie opstart op een hogere snelheid dan 400-430 / stndr. cache devider (met een stndrd 550 rond de 800-860 dus ) dan werkt je cache met de nieuwe devider want een hogere cache speed dan 430 is zelden haalbaar.

Ikzelf bootte tot 1070 met 2/5 cache devider.
Het cache draaide dan op 428 mhz. Met de devider op 1/3 via het bios boot ie zelfs tot
1120! (helaas niet stabiel) maar mijn gfd/processor geeft problemen zodat ik niet hoger kan komen. (zie ook mijn topic td2 voltage verslinder? enz.)

Een beetje 550 haalt zo best de 1080 nog wel.

Tweak on!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1