Toon posts:

Power button Shuttle KPC K45

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een extra platte drukknop toevoegen aan mijn Shuttle KPC K45 zodat ik die vanaf een andere positie dan de pc hem aan kan zetten. Ik wou hier een 1x maak (NO) contact voor gebruiken.

Nu heb ik de barebone opengeschroeft en ik zie dat vanaf de powerbutton een aantal draadjes naar het moederbord lopen (op een jumper). In deze draadjes worden ook een aantal led-lampjes geregeld.
De volgende kleuren hebben de draadjes;

Oranje-Paars-Groen-Zwart-Blauw-Wit.

Hoe kom ik er achter, of wie weet, welke draadjes ik moet doorknippen om mijn 'nieuwe' powerbutton er aan te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 18:09
heb je geen handleiding van deze barebone waarin een pinout staat?

trouwens, voor de powerbutton worden maar 2 draadjes gebruikt,misschien zijn de overige voor de reset button of eventueel led's?

je moet jouw powerbutton dan parallel zetten aan de knop die er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar was ik al achter.
Maar ik moet er wel achter komen welke 2 dit zijn. Ik weet niet of dit in de handleiding staat, zou ook niet weten of ik deze nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 16:51

Youk

Volvo For Life

Is het normaal niet blauw - wit? Pin me der niet op vast, volgens mij was dit toch het geval in mijn pc.

Check ook even of het toevallig niet in een opdruk op het moederbord zelf staat. Meestal staat er naast de pinnetjes wel uitleg om te weten welke voor wat dienen. dan hoef je alleen maar na te kijken met welke draadjes dit overeen komt.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 14:05
LOL ^^

Kan je niet het frontje voorzichtig losklikken? En dan kijken welk draadje je moet hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door loser180 op 05-08-2009 13:24 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:26

neliss

h00t h00t!

De kleuren van de kabels zijn volgens mij verschillend per fabrikant. Het beste kun je de pin headers volgen vanaf het moederbord, het gaat om 2 kabeltjes die on/off triggeren als ze worden kortgesloten, dus geen hogere wiskunde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik neem aan dat er een ATX voeding in je shuttle zit. Als je de groene draad van de ATX voeding verbint met om-het-even-welke zwarte draad (COM), springt je pc aan.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/articles/22/images/psconnshort.gif

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

http://bios.bg/images/K45.pdf

Connector JP5 pin 6 verbinden met 7 of 8. Dat is dus de blauwe en witte draad op basis van wat ik zie in plaatje 3 bij het onderdeel hdd installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cassettebandje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:34:
http://bios.bg/images/K45.pdf

Connector JP5 pin 6 verbinden met 7 of 8. Dat is dus de blauwe en witte draad op basis van wat ik zie in plaatje 3 bij het onderdeel hdd installatie.
Dank. Ik kan dus JP5 pin 6 aansluiten met die knop en pin 8 aansluiten op de andere kant van de knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
jep, handig om te bewaren trouwens die handleiding :)
Pagina: 1