Toon posts:

Opzegtermijn na 1 juli 1 maand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb in Augustus een nieuw abonnement bij T-Mobile afgesloten met de iPhone en nu wil ik mijn oude KPN abonnement opzeggen. Ik heb express gewacht omdat de medewerker bij BelCompany mij vertelde dat de opzegtermijn na 1 juli voor elke provider verplicht één maand is. KPN zegt echter nog steeds dat dit drie maanden is:

Zoals telefonisch besproken, bevestig ik hierbij de opzegging van uw mobiele abonnement.
Volgens de bijgevoegde algemene voorwaarden is de opzegtermijn drie maanden.
U vindt dit in Artikel 2.8 lid 3 op pagina 15

Liegen zij nu gewoon?
Het is toch redelijk in het nieuws geweest en het is volgens de OPTA ook wettelijk vastgelegd: http://www.opta.nl/nl/wat...den/contractsvoorwaarden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opzegtermijn geldt zowel voor nieuwe klanten als voor bestaande klanten. Klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiodeb) hebben dus direct na 1 juli 2009 recht op één maand opzegtermijn. Zelfs wanneer de aanbieder dat nog niet op tijd in zijn voorwaarden heeft opgenomen.
Is je contract bij KPN de 1e contractperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee tweede en hij is zelfs al verlopen, contractsvrij dus (twee jaar voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het buiten de eerste contractperiode is, heb jij ook recht op 1 maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zeggen nu dat deze opzegtermijn alleen geldt voor privé consumenten en dus niet zakelijk (mijn abonnement staat zakelijk op mijn vaders naam). Weet iemand of dit klopt? De OPTA heb ik gebeld maar die konden nog geen antwoord geven. Het staat in ieder geval nergens duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de verandering van opzegtermijn geldt voor alle telecom contracten. Inclusief zakelijk.

Zakelijk viel immers voor de verandering ook gewoon onder de normale algemene voorwaarden omtrent beëindiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De regel uit de telecommunicatiewet over de maximale opzegtermijn van een maand geldt inderdaad alleen voor consumenten, niet voor de zakelijke markt. KPN heeft zijn algemene voorwaarden niet veranderd (er staat nog steeds drie maanden als opzegtermijn), dus dat biedt ook geen mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:20:
Ik neem aan dat de verandering van opzegtermijn geldt voor alle telecom contracten. Inclusief zakelijk.

Zakelijk viel immers voor de verandering ook gewoon onder de normale algemene voorwaarden omtrent beëindiging.
Nee, zoals haribold zegt is het inderdaad alleen voor CM. Dus heel vervelend, maar helaas voor de topicstarter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het inderdaad, mijn fout ;)
Pagina: 1