Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Sure, het brengt iets minder op dan misschien op marktplaats, maar jij hebt dan ook weer een vervoersmiddel onder de kont, onder de marktplaatsprijs met garantie.
Zoiets op marktplaats verkopen is gewoon vragen om gezeik.
- Tokkies / medelanders over de vloer.
- Die gaan geheid zeuren over de remklauw etc.
- Zo'n remklauw/schijf haalt toch behoorlijk wat van de straatwaarde af.
Kijk ook even op het Kymcoforum.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Je zegt: "beter verkoop je de Kymco"... Ik vraag toch om een suggestie voor een vraagpijs?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Maar hoe duur is een remklauw en remschijf dan wel niet eigenlijk?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Iedere dag 50km is 25km heen en 25km terug. Dat is iets meer dan een uur fietsen. Gratis en ook nog gezond. Lijkt mij top.SkyStreaker schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:07:
Ik maak er elke dag 50 KM op om bij mijn werk te komen, ga ik ECHT niet doen op de fiets en OV ben ik nog langer onderweg.
En drijfnat door zweten het zweten op je werk aan te komen met je tong op de knieen.argro schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:13:
[...]
Iedere dag 50km is 25km heen en 25km terug. Dat is iets meer dan een uur fietsen. Gratis en ook nog gezond. Lijkt mij top.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Als dat het geval is na 25km fietsen dan wordt het helemaal hoog tijd om iets aan lichaamsbeweging te gaan doen.Keiichi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:14:
[...]
En drijfnat door zweten het zweten op je werk aan te komen met je tong op de knieen.
Een remschijfje is niet total loss hoor.argro schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:57:
Niet echt een antwoord op de vraag, maar wanneer je nu al niet eens de financiële middelen hebt om een remschijfje te vervangen is het dan wel verstandig om de Kymco in te ruilen voor een andere scooter? Beter verkoop je de Kymco of hooguit ruil je hem in voor een fiets. Dat zal qua financiën een stuk gunstiger zijn.
Je zult er altijd nog wel wat voor krijgen bij de dealer, vraag daar eerst maar eens naar de inruilwaarde en waar je het voor in zou kunnen ruilen.. Misschien heeft ie nog een leuke electrische fiets staan ofzo (e-Solex?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ik kan het prima, lang genoeg gedaan. Ik heb er alleen geen zin meer aan en ik heb thuis een hometrainer. Graag nu weer even inhoudelijk te reageren graagargro schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:21:
[...]
Als dat het geval is na 25km fietsen dan wordt het helemaal hoog tijd om iets aan lichaamsbeweging te gaan doen.
Met ^^. Afgezien nog van het feit dat het wel eens wil regenen, je geen zin hebt in fietsen en de baas liever heeft dat je sporten in je vrije tijd doet.SkyStreaker schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:04:
[...]
Ik kan het prima, lang genoeg gedaan. Ik heb er alleen geen zin meer aan en ik heb thuis een hometrainer. Graag nu weer even inhoudelijk te reageren graag
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Aannames zijn fataal.
Even op easyparts gekeken. De remklauw + schijf doet daar zo'n 200 euro. (bij de dealer is het vaak nog ietsje duurder) Dan zijn er nog arbeidskosten, reken een uur voor het erop en eraf vloeken, en een uur voor het opnieuw vullen van het remsysteem, a 50 euro per uur.GaMeOvEr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:05:
Uh... Niet de financiëen om een simpel scooterremschijfje en remklauwtje te vervangen maar er is wel geld voor een andere?
Als je er niet zo aan gehecht bent zou inruilen en 300 euro bijbetalen aan een leuk (en comfortabel) modelletje ook niet zo gek zijn.
Lees je wel.... "Ik heb al eens goed rond gekeken op verkoop plaatsen", die mag je heel breed interppreteren.Wijnands schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:49:
Afgezien van de meningen hier, is het niet handig om gewoon 's bij de scooterboer te vragen? En bijv. 's op marktplaats te kijken wat men daar vraagt voor zoiets?
En luister eens mensen, dat ik het niet kan betalen heeft een reden. Daar ga ik verder niet op in. Wat kan ik hier nu voor vragen? 400? 600? 1000? 1400? Stel ik nu zo'n moeilijke vraag? Ik wil gewoon niet dat ik bedonderd wordt! dat ik 600 Euro vang terwijl ik er 1000 voor kan krijgen...
Als hij voor 1.000 vaak op MP voor komt en je vangt er 850 / 900 voor is dat een riële prijs.
Staat hij er vaak voor 600 op, dan is 500 / 550 een nette prijs.
Enz. enz.
BMW 535D
Hier zit een lang verhaal achter. De 2 schroeven waar je het blokje mee vastzet, is nooit ingevet door mijn dealer Scooterland, waar ik nu ook nooit meer mee in zee ga. Die krengen zaten dus helemaal vast, uitboren wou ook niet. Door 1 klein communicatie foutje van mij af lag de schuld helemaal ineens bij mij en van dealer of importeurgarantie wouden ze niks weten. Uitboren kon ook niet, kortom: ding naar de kloten.merauder schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:34:
Met artikelen als deze is het de 'wat de gek er voor geeft'. Volgens mij is een Remklauw die vervangen moet worden bij 7500 km/10 maanden oud ook iets wat niet zou mogen.
Goed, als ik deze verhalen goed interpreteer kan ik er dus makkelijk 1200 a 1300 voor vangen.
Anoniem: 192104
Enigste manier om beetje onderhoud vrij rond te rijden is nieuw. Nu had je nieuw en laatje door een scooter handelaar in de zeik nemen door hun fout jij kosten. Hun horen dat gewoon te vergoeden klaar. Ga daar je recht halen wat je hebt. Kan geen communicatieve fout zijn hun horen dat ding gewoon perfect afleveren. En kan je nu al op een briefje geven wat je ook koopt onderhoud blijft zeker op de manier waar jij met de verkoper omgaat. Hun hebben altijd het liefst dat jij dokt voor de meest domme dingen.SkyStreaker schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:12:
[...]
Hier zit een lang verhaal achter. De 2 schroeven waar je het blokje mee vastzet, is nooit ingevet door mijn dealer Scooterland, waar ik nu ook nooit meer mee in zee ga. Die krengen zaten dus helemaal vast, uitboren wou ook niet. Door 1 klein communicatie foutje van mij af lag de schuld helemaal ineens bij mij en van dealer of importeurgarantie wouden ze niks weten. Uitboren kon ook niet, kortom: ding naar de kloten.
Goed, als ik deze verhalen goed interpreteer kan ik er dus makkelijk 1200 a 1300 voor vangen.
Weet niet hoe het verhaal rond je werk / inkomen zit maar volgens mij moet je de kosten van een scooter makkelijk kunnen betalen als je gewoon werkt. Kijk dus ook naar je financieel plaatje, misschien dat je werk toch belangrijker is dan uitgaan / andere onzin. Vind je van niet dan moet je lekker gaan fietsen en eerder je bed uit, als je baas problemen heeft met het feit dat jij fietst onder werktijd.
wat is de nieuw prijs van je scooter ? €1600 dan kun je hem verkopen voor 800 euro ongeveer
want je hebt nog rond de 400 euro schade er aan + je kilometer stand. denk dat je het zo moet bekijken.
Dan heb je werkelijk 400 euro betaalt voor een 11maand oude scooter niet slecht. Mijn aprilia ditec had al een afschrijving van 750 euro naar een jaar, met 4000 Km op de teller.
Wat is het leven toch heerlijk al die keuzes die je hebt
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 192104 op 06-08-2009 00:44 ]
Maar als het een fout van de dealer/verkoper is volgens jou dan zou ik het hier ook niet bij laten zitten. Kijk in ieder geval even waar ze bij aan gesloten zitten en kijk of je zo wat kan regelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 06-08-2009 00:51 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 06-08-2009 06:51 ]
Dan gewoon fietsen, anders blijf je bezig met dat je rekeningen niet goed kunt betalen. Als je dan 300 euro bij elkaar gespaard heb, heb je je eigen brommer nog.SkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 06:50:
Het gaat hier om een volwassen baan, echter op het moment werk ik voor mijn rekeningen zullen we maar zeggen. Meer wil ik er gewoon niet over kwijt. Ik kan het ECHT niet betalen. punt. Accepteer dat nou gewoon, klaar.
Oh... ja... dat zegt genoeg
Een scooter zoals deze doet ongeveer 1100 euro op marktplaats. Reken daar ongeveer 300 ~ 400 euro aan kosten vanaf ivm remschijf, komen we uit op 700 ~ 800 euro. En dat is nog optimistisch.
Dan neem je de bus of ruil je het ding in voor een el cheapo Tomosje.SkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 06:50:
Het gaat hier om een volwassen baan, echter op het moment werk ik voor mijn rekeningen zullen we maar zeggen. Meer wil ik er gewoon niet over kwijt. Ik kan het ECHT niet betalen. punt. Accepteer dat nou gewoon, klaar.
Als je elke dag 50 kilometer gaat fietsen dan heb je ook een dure fiets nodig imo.Keiichi schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 07:55:
[...]
Dan gewoon fietsen, anders blijf je bezig met dat je rekeningen niet goed kunt betalen. Als je dan 300 euro bij elkaar gespaard heb, heb je je eigen brommer nog.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik bedoelde het niet lulligSkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 06:50:
Kun je dan niet tijdelijk met het openbaar vervoer gaan? Je werkgever zal dat wel betalen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een fatsoenlijke fiets hoeft niet duur te zijn hoor. Een tweedehands kan je echt wel voor 100 euro scoren.MrAngry schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:42:
[...]
Als je elke dag 50 kilometer gaat fietsen dan heb je ook een dure fiets nodig imo.
Goed, dan heb je geen carbonfiber frame, alu velgen, schokdempers en 21 versnellingen. Daar voor koop je een gewone herenfiets van Gazelle, Batavus, e.d. Iets met een stalen frame, 3 versnellingen en alles super standaard.
Dergelijke fietsen heb ik het altijd mee moeten doen en dat is echt wel te doen.
Vaak bu'j te bang!
Het is enkel een nieuw remblok, remschijf en klauwtje, dat zou ik eventueel als ik het zelf doe kunnen betalen.
Ik ben inmiddels bij de scooterboer geweest, die wil d'r niet aan - Kymco Vitality is gewoon niet populair genoeg. Het is echt een werkverkeer scooter.
Evenzogoed, ik zal wel voorzichtig aan doen. Weten jullie trouwens ook een verzekering die ik maandelijks kan betalen?\
OV ga ik niet aan beginnen, ik moet vanuit Epe naar Apeldoorn, vanuit Apeldoorn naar Deventer en ik werk in een soort 2 ploegendienst met enigzins wisselende werktijden. OV kost echt nog meer tijd dan met de fiets. Scooter is 50 minuten, fietsen doe ik 80 minuten.
[ Voor 85% gewijzigd door SkyStreaker op 06-08-2009 11:32 ]
Snel een andere scooterboer zoeken. Je kunt sowieso een officiele kymco dealer proberen te vinden, die zou niet zo moeilijk moeten doen.SkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:26:
Ik ben inmiddels bij de scooterboer geweest, die wil d'r niet aan - Kymco Vitality is gewoon niet populair genoeg. Het is echt een werkverkeer scooter.
Ik accepteer dat je het niet kunt betalen en ik vraag je niet om er verder over uit te wijden. Maar moest dat een reactie voorstellen op posts als deze?SkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 06:50:
GaMeOvEr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:05:
Uh... Niet de financiëen om een simpel scooterremschijfje en remklauwtje te vervangen maar er is wel geld voor een andere? Of was je hem van plan om in te ruilen en dan een ouder, aanzienlijk goedkoper ding te gaan rijden? Dat je zeg maar sort off oversteekt naar een oudere van gelijke waarde ofzo?
Als je geen 300 euro hebt voor reparatie van je huidige scooter, heb je toch ook geen 300 euro om bij te leggen op een nieuwe? En heb je ook geen 300 euro voor onverwachte reparaties aan een tweedehands scooter?Marzman schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:50:
300 euro voor onderhoud vind ik ook nog wel meevallen als je werkt. Of gaat het om een bijbaantje? Ik denk niet dat ik een scooter die verder prima is zou inruilen vanwege een remschijf.
Ik zou persoonlijk ook niet aan inruil gaan denken. Een nieuwe scooter kun je niet betalen, een oudere scooter gaat je op termijn waarschijnlijk alleen maar meer kosten?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
En tja, een reactie... Meer een generaal antwoord om vergissingen te voorkomen en/of om nog verdere aannames tegen te gaan.
Ik sta te kijken van de kosten voor een simpel brommertje eigenlijk. Het zal je denk ik niet veel helpen, maar ik zou wel bij de 4 takt brommer blijven, je zit ze best veel rijden en d'r zullen d'r best veel beschadigen. D'r moet wel wat spul voor te vinden zijn
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Een remklauw hoef je in principe niet zomaar te vervangen. Of hij moet afgebroken zijn/ontluchtingsnippel dol of meer van dat soort geintjes. En een schijf slijt bij een brommertje nauwelijksSkyStreaker schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:26:
Eeeh, ik ben zelf eens gaan zoeken, ik kan dat best zelf vervangen voor 80 tot 150 Euro en dan ben ik klaar.
Het is enkel een nieuw remblok, remschijf en klauwtje, dat zou ik eventueel als ik het zelf doe kunnen betalen.
Evenzogoed, ik zal wel voorzichtig aan doen. Weten jullie trouwens ook een verzekering die ik maandelijks kan betalen?\
OV ga ik niet aan beginnen, ik moet vanuit Epe naar Apeldoorn, vanuit Apeldoorn naar Deventer en ik werk in een soort 2 ploegendienst met enigzins wisselende werktijden. OV kost echt nog meer tijd dan met de fiets. Scooter is 50 minuten, fietsen doe ik 80 minuten.
Vaak bu'j te bang!