[Exchange 2003] Mailboxen verhuizen naar nieuw forest.

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op zoek naar de makkelijkste manier om mailboxen naar een compleet ander forest te verhuizen, terwijl de users in hun huidige forest/domain blijven.

Uitleg:
Wij krijgen een nieuw bedrijf erbij wat is overgekocht. Deze heeft een eigen forest/domain met een exchange 2003 server. Nu is het de bedoeling dat hun domain "as is" blijft en ALLEEN de mail overgaat naar ons forest/domain. De user accounts e.d. en het domein van het nieuwe bedrijf dient gewoon daar te blijven en intakt gehouden.

Ik kom er via creatief googlen niet echt uit wat nou de beste/makkelijkste oplossing hiervoor is.
Wel vind ik veel hits over hoe je het compleet kan migreren naar een nieuw forest. Echter is het voor ons alleen de mail functionaliteit/opslag.

- Moet ik de users (SID's) daar exporteren en ook importeren op ons eigen domain?
- Moet er een trust komen tussen de beide domains?
- Kan ik gebruik maken van de Exchange migration wizzard?
- Kan ik gebruik maken van Universal groups en hier rechten geven op een nieuwe mailbox?

etc etc. In elk geval veel vragen waar ik geen concreet antwoord op kan vinden. :)

Heeft er iemand hier ervaring mee en is het uberhaupt mogelijk/makkelijk te realiseren?

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58
Er vanuitgaande dat er geen sprake is van een SBS omgeving bij een van twee bedrijven kan je een two-way transitive trust opzetten tussen de twee forests en is het mogelijk dat gebruikers van forest A resources kunnen benaderen in forest B en omgekeerd. Vervolgens maak je op forest A de gebruikers aan met een mailbox en kan je met exmerge de mailboxen exporteren en importeren op de mailserver van A. Daarna is het een kwestie om Outlook van B naar de mailserver van A te verwijzen. Nadeel van deze wijze is uiteraard als een nieuwe gebruiker komt dat deze twee maal aangemaakt dient worden op A voor de mailbox en op B voor inloggen en shares. Eerlijk gezegd zou ik het niet doen tenzij er een specifieke reden voor is.

Vandaar dat de meeste scenarios uitgaan van of een trust tussen de twee forests voor delen van resources of een nieuw child domain / site bij B om vervolgens forest B uit te migreren.

[ Voor 4% gewijzigd door squaddie op 05-08-2009 11:08 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het opgelost door een 2-way trust aan te maken tussen de domeinen en vervolgens met de Exchange migration wizzard met de /m paramater de mailboxen te verhuizen.
Deze maakt gelijk gedisablede accounts aan op het exchange domein met dezelfde SID's als op het andere domein. :)

Hierna alleen op de clients even de exchange server aangepast en op de oude mailserver de mailboxen verwijderd.