Toon posts:

Opeens voeding probleem HD4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een tweede videokaart (crossfire) proberen te monteren maar sindsdien geeft mijn "oude" huidige kaart een LED storing D106 < D601= Red LED On, shows critical Core power fault > lijkt me toch apart dat dit gebeurt na 1 jaar prima werken en net nadat ik hem er even heb uitgehaald hij het opeens niet meer doet .. als ik de PC opstart dan gaat het ledje branden en blaast de fan op 100% en dan echt meteen na het PC aanzetten.

MIjn oude huidige kaart is een Sapphire HD4870 512 DDR5 en de nieuwe die ik gekocht heb voor crossfire is een XFX HD4870 1 gig DDR5

moederbord GigaByte GA-EP45-DS4,Retail
Voeding Zalman ZM850-HP,850Watt, Retail (geschikt voor crossfire met 4 PCI express 6 pins connectors

Wat heb ik al geprobeert:

Voedingkabels omgewisseld
de kaarten van PCI slot verwisseld en ook dan weer lopen wisselen met de 4 voedingskabels

De nieuwe kaart van XFX werkt prima op alle voedingkabels maar de oude werkt nu helemaal niet meer.... ook niet als ik hem test met een single card opstelling. begint meteen te blazen en het ledje brand ook meteen ...

zie ik nu wat over het hoofd of is de kaart overleden en kan ie voor RMA ??

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

lijkt wel of die een ESD klap heb gehad tijdens het omwisselen..

als je eventueel een vervangende voeding heb zou je deze kunnen testen op alleen die kaart al vrees ik dat het niet gaat werken..

wat gebeurd er überhaupt als je de pc aanzet met de sapphire kaart? krijg je zwart beeld en gebeurd er niks? of krijg je gekken strepen en dat soort zaken?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Check ook voor de zekerheid optisch of alles in orde is: koperbanen aan de pci-e connector van de kaart, soldeerverbindingen, vooral van de voedingsconnector van de kaart, etc.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:53:
lijkt wel of die een ESD klap heb gehad tijdens het omwisselen..

als je eventueel een vervangende voeding heb zou je deze kunnen testen op alleen die kaart al vrees ik dat het niet gaat werken..

wat gebeurd er überhaupt als je de pc aanzet met de sapphire kaart? krijg je zwart beeld en gebeurd er niks? of krijg je gekken strepen en dat soort zaken?
De PC start wel op maar ik krijg geen beeld (zo te horen kom ik wel in windows)

Heb de kaart nu ook op mijn andere PC getest maar precies hetzelfde ... LED gaat branden ;(

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

gevalletje RMA wordt het dan...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
Eh gast... Een 512MB versie werkt sowieso niet samen met een 1024MB versie 8)7
Hij ziet dan namelijk maar 512MB van de kaart met 1 gieg. Zonde van je geld.
Dat wordt een RMA'tje en dan gelijk verkopen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door michaelmou op 05-08-2009 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik bewust gedaan voor games die crossfire niet ondersteunen ;) dan gaan die spellen op de 1 gig kaart :)

Maar goed de kaart gaat RMA en als ik dan een nieuwe krijg dan neem ik meteen een 1 gig uiteraard

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48
Heb je de kaart ookal geprobeerd in een ander systeem? Dat zou nog het laatste zijn wat je kan proberen.

Maar het lijkt er op dat je de kaart met het er uit halen beschadigd hebt.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

De PC start wel op maar ik krijg geen beeld (zo te horen kom ik wel in windows)

Heb de kaart nu ook op mijn andere PC getest maar precies hetzelfde ... LED gaat branden ;(
Ja dat heeft hij.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is inmiddels getest door Azerty en was inderdaad defect.. maar mag een nieuwe uitzoeken :)

Dus nu ga ik maar een 1GB HD4870 kopen
Pagina: 1