[iPhone 3GS] Email verzenden via Planet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Op internet is er al veel geschreven, maar nog geen tevreden antwoord gelezen.

Ik ontvang mail van Planet op mijn iPhone en wil ook mail versturen, echter gaat dit niet via GPRS/3G/EDGE, wel via WIFI.

De smtp server: mail.planet.nl of smtp.kpnmail.nl werkt niet.

Wie heeft de oplossing? Een smtp server van Gmail werkt wel, maar dan worden de emails verstuurd op basis van mijn Gmail account, dat wil ik nou weer niet.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het kan gewoon niet. Ik heb ook Planet (die overigens steeds meer achter de feiten aan gaat lopen, iedereen krijgt gratis snelheidsverhogingen en wij? niks nada noppes. Hetzelfde met die mailbox van 20mb uit 1980 om nog maar te zwijgen over IMAP e.d.) en heb ook vanalles geprobeerd.

Ik gebruik tegenwoordig dan ook steeds meer mijn eigen e-mailadressen van mijn eigen domein. Daar zit gewoon IMAP bij enzo, werkt veel prettiger. Ben het Planet adres een beetje aan het uitfaseren.

Sinds een tijdje zorg ik er voor dat mijn Planet mail elk uur wordt geïmporteerd in Gmail, die ik vervolgens weer via IMAP binnen krijg op mijn iPhone (en Mac).

Helaas kun je de interval bij Gmail nog niet instellen, dus als het je hoofd e-mailadres is, is een uur wellicht te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
Ik heb een mogelijke (omslachtige) oplossing gevonden. Wanneer je via GPRS/3G mailt, maak je gebruik van de authsmtp.vodafone.nl server waarbij je de inlogcodes van My Vodafone invult ter identificatie op de server. Zodra je weer in een WIFI netwerk zit zet je je smtp.kpnmail.nl server weer actief. Beetje omslachtig, maar zo werkt het wel. Merendeel van mijn tijd zit ik toch niet op een WIFI netwerk.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je hebt je mobiele abo dus bij Voda? Hebben die niet een eigen gewone SMTP-server die je als tweede kunt instellen?

Op die manier werkt het hier prima (SMTP-server van mijn e-mail provider als eerste, SMTP-server van T-Mob als tweede). Zo hoef je niets te veranderen bij wisselen van WiFi naar 3G en werkt het altijd gewoon.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik gebruik die van GMail. De smtp daarvan staat op een andere poort als 25 en wordt dus zeer weinig geblokt.

Je telefoon moet wel ondersteuning hebben voor TLS bij het verzenden.

[ Voor 25% gewijzigd door Snake op 05-08-2009 16:58 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
Zpottr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:37:
Je hebt je mobiele abo dus bij Voda? Hebben die niet een eigen gewone SMTP-server die je als tweede kunt instellen?

Op die manier werkt het hier prima (SMTP-server van mijn e-mail provider als eerste, SMTP-server van T-Mob als tweede). Zo hoef je niets te veranderen bij wisselen van WiFi naar 3G en werkt het altijd gewoon.
Die heb ik ook in eerste instantie als tweede aangezet, toch werkt dat niet helemaal. Zodra hij naar mijn kpnmail smtp gaat blijft de telefoon continue naar deze server zoeken, vervolgens krijg ik na een aantal minuten pas een foutmelding en stopt hij ermee. Hij doet het pas zodra ik de Vodafone server activeer als alternatieve server.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sOid schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:22:
Het kan gewoon niet. Ik heb ook Planet (die overigens steeds meer achter de feiten aan gaat lopen, iedereen krijgt gratis snelheidsverhogingen en wij? niks nada noppes. Hetzelfde met die mailbox van 20mb uit 1980 om nog maar te zwijgen over IMAP e.d.) en heb ook vanalles geprobeerd.
Heb je enig idee hoeveel klanten Planet/KPN (is het eigenlijk) heeft en hoe weinig het het geld waard is om dat aan te passen?

Anyhoo, planet (/kpn)'s mailservers doen geen authenticatie helaas, dus daarmee ga je er niet komen. Zoek een mail server die dat wel kan en gebruik die.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:01

Scrummie

Think different

SNap het probleem niet echt, stel die van planet in en die van je eigen mobiele provider, en je kan zowel via 3G/GPRS mailen als via wifi. Hij switched namelijk automatisch naar de mail server die beschikbaar is op dat moment via de actieve verbinding.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Heb je enig idee hoeveel klanten Planet/KPN (is het eigenlijk) heeft en hoe weinig het het geld waard is om dat aan te passen?
Planet is een tijdje terug inderdaad overgenomen door KPN. En het interesseert me niet zo veel of het ze veel kost of niet; ik wil gewoon een provider die met z'n tijd meegaat. Wij zitten al vanaf dat ADSL verkrijgbaar was hier (en dat is zo'n 9 a 10 jaar geleden inmiddels) bij Planet internet. En we betalen nu 60 euro per maand voor 5mbit down. Sorry maar dat zijn geen prijzen meer van vandaag de dag.

Bij xs4all (toch niet een van de goedkoopste) heb je een 20mbit abonnement voor 55 euro per maand, go figure :S

Wij gaan dus ook overstappen, en dat is waarschijnlijk duurder voor KPN/Planet (als veel mensen dit doen) dan meegaan met de tijd.
Pagina: 1