LAN + WLAN op 1 PC?

Pagina: 1
Acties:

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09
Ik heb op mijn PC een CAT5e kabel lopen naar mijn router (D-Link DIR 655). Ik benut hiermee mijn maximale verbinding, UPC 30.

Nu vraag ik me af of ik met deze PC, tegelijkertijd met bovenstaande verbinding, ook een verbinding via WiFi kan maken naar een andere router.

In mijn gedachten krijg ik dan UPC 30 snelheid + snelheid van het internet dat gekoppeld is aan dat van die andere router. (Router van de buurman overigens). We overwegen samen wat bestanden te delen en toen zaten we hierover te filosoferen.

Hoe noem je een dergelijke verbinding en wie kan me er wat over vertellen. Als ik weet hoe 't heet kan ik een beetje gaan Google'en.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt prima tegelijkertijd naar dat andere netwerk verbinden, maar je krijgt dan niet opeens 2x zo snel internet :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, je kan maar van 1 verbinding tegelijk gebruik maken. Anders moet je al aan een dual-wan router gaan denken.

Verwijderd

Je LAN verbinding zal standaard ook voorrang krijgen op de draadloze.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09
Das balen.

Er is dus geen mogelijkheid om twee verbindingen, via twee NIC's, aan elkaar te knopen. Leek me dat dit wel moest kunnen eigenlijk :-D.

Thanks voor de info.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
WTM schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:57:
Das balen.

Er is dus geen mogelijkheid om twee verbindingen, via twee NIC's, aan elkaar te knopen. Leek me dat dit wel moest kunnen eigenlijk :-D.

Thanks voor de info.
Ja, je kan het aan elkaar 'knopen', maar daarmee gaat je snelheid nog niet omhoog. Je pc moet namelijk een route kiezen tussen de twee mogelijke. Je kan wel aangeven dat bepaalde IP ranges over WAN1 gaan en andere over WAN2 of connecties willekeurig worden verdeeld, maar dat zijn dus allemaal 'lapmiddelen' als je de snelheid wil verhogen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat je wil gaat je niet lukken. Wat wel zou kunnen, en ik zeg niet dat het een goed idee is, is om een bepaald deel van je internet verkeer via de andere verbinding te laten lopen.
Bijvoorbeeld "alle bittorrent via de verbinding van m'n buurman".
Ik denk niet dat het de moeite waard is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1