Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn al voor de zoveelste keer de auto's bekrast.

bijna alle jeugd komt hier langs als ze naar de disco gaan en voor de zoveelste keer zijn we weer de dupe geworden.

Hier naast huis ligt een groenstrook en bosjes, ik wou een 220 kabel naar de auto leggen. Met de mini laptop opnames maken.

De straat is hier verder redelijk verlicht met straatlantaarns.

Dus ik ben opzoek naar een goede (web) cam op usb. Die leuk nachtopnames kan maken.

Kunnen jullie mij misschien een goede cam aanraden.

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

pricewatch: Edimax IC-1500Wg Motion-JPEG IP Carmera

Draadloos.. Maar kijk gerust in de pricewatch. Er staan er genoeg.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51
Ga eerst eens testen. Een webcam in het donker is vaak drama. Ook al is er straatverlichting, dan nog is het vaak beroerd. Verder: wil je vanuit je auto opnemen of kun je iets op je auto richten?

IR belichting is handig, ook webcams zijn er met IR ledjes. Alleen is dat vaak zichtbaar (de meeste gebruiken 850nm IR leds, en die zie je licht gloeien, alleen de 940nm leds zie je niet).
Echter, dat werkt weer niet achter glas ivm de reflecties enz

Tenslotte mag je (officieel) niet opnemen, tenzij het je eigen terrein is.

Verwijderd

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

Enz. ik zou zeggen zoek eens bij conrad op "camera" en je krijgt een enorme berg aan beveiligingscamera's. Je kunt ook overwegen om een dummy te nemen. Let wel even op de lichtgevoeligheid. Deze staat vaak gespecificeerd in lux (lager is beter). Je kunt het vaak ook zien aan de grootte van de sensor (groter is beter; 1/3" is beter dan 1/4").

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

De wat oudere webcams zijn van nature IR gevoelig.... en niet zo'n klein beetje ook. Bv de toucam van philips.
Het enige wat je moet doen is even het ir filter glaasje verwijderen (zit bij die dingen achter het lensje en als je er schuin opkijkt ligt er een rode gloed op) en je heb een macht van een "nacht" kijker.
Vaak zijn deze webcam voor een prikkie te krijgen of misschien heb jezelf nog wel wat liggen. Schroef hem eens open en kijk of er niet een extra glaasje inzit, 9 van de 10 x is dat een IR filter. Als je dat verwijdert heb je een cam die behoorlijk naar het IR spectrum is verschoven.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !