Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Raid Controller niet te instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 23:40

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb windows 7 ultimate x64 geïnstalleerd op de volgende hardware:

CPU: Intel I7 920 (niet overclocked)
Mobo: Asus p6t deluxe v1 (oudere bios nog) met Intel® X58 / ICH10R chipset
Ram: 3x 1g kingston DDR3-1066 (8-8-8)
1 160gb velociraptor 10k
2x 500gb western digital 7200 op raid0

Dit systeem draaide vanmiddag nog windows XP sp3 zonder problemen, windows zag twee schijven, 1 van 160, en 1 van 1tb. (het is 9xx gb maar dat laten we maar voor wat het is)

Ik heb op dit systeem dus Win7 geïnstalleerd, en tijdens de installatie zag ik alleen maar de 160 raptor, maar omdat ik op deze schijf wou instaleren negeerde ik het en ging ik door. Dit los ik na installatie wel op omdat ik het zelfde mee maakte met XP instaleren, en het was een kwestie van de juiste drivers instaleren.

Dit ging goed onder xp, maar niet nu. En ik krijg voor geen manier de raidcontroller geïnstalleerd.

Zoals ik al zei; de raid heeft het altijd gedaan, en tijdens het opstarten van de machine staat de raid ook keurig aangegeven.

Ik heb de intel Matrix Storage Manager driver ingeladen tijdens het installatie proces (geen resultaat), en later na de instalatie heb ik deze proberen te instaleren wat ook niet lukte. (melding: this computer does not meet the minimum requirments for installing this software)

Ik heb geprobeerd de drivers van Marvell en Intel raid controller/chipset software geïnstalleerd/niet mogelijk om te instaleren zonder effect.

Deze software heb ik van de asus website van de p6t deluxe v2, bijna identiek aan de v1 en de v1 heeft geen w7 drivers, de v2 wel.

Ik heb al mijn ideeën uit geprobeerd, maar zonder succes. Zit nog steeds te kijken naar een

Unknown Raid Controler in de device manager die op geen manier te instaleren is.

Heeft iemand anders een idee om mij hier doorheen te helpen?

[ Voor 0% gewijzigd door Namu op 04-08-2009 22:55 . Reden: Zpelling ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
De P6T heeft ook een RAID controller, misschien die eens proberen. Dus niet de Deluxe versie, maar waar alleen P6T bij staat op de ASUS website.