Bij een klant draait het volgende:
- 1x Windows 2000 als DC en exchangeserver op domein: x
- 1x Windows 2003 als DC en fileserver
- 1x Windows 2003 als databaseserver
- 1x Windows 2003 als terminalserver
Deze 3 servers draaien op domein: y
Waarom er niet 1 domein is, geen idee.
Op dit moment wordt er dus op 2 plekken een nieuwe gebruiker toegevoegd. 1 op beide domeinen. (althans, indien een gebruiker een email account nodig heeft)
Nu gaat de Windows 2000 server vervangen worden voor een Windows 2008 + Exchange 2007 server.
Sowieso zal domein x verdwijnen en zal de Windows 2008 server lid worden van domein y.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat te doen.
- De Windows 2008 server als DC configureren met Exchange 2007 erop.
- De Windows 2008 server toevoegen als member server met Exchange 2007 erop.
Nu wordt een DC met Exchange erop al niet aangeraden.
Als ik voor optie 2 ga, ga ik dan problemen krijgen omdat dan de active directory niet geupdate is naar 2008 ?
Wat is het beste om te doen ?
Tot slot hoe kan ik straks voorkomen dat Outlook bij de gebruikers opnieuw ingesteld moet worden ? (vanwege nieuwe mailserver)
- 1x Windows 2000 als DC en exchangeserver op domein: x
- 1x Windows 2003 als DC en fileserver
- 1x Windows 2003 als databaseserver
- 1x Windows 2003 als terminalserver
Deze 3 servers draaien op domein: y
Waarom er niet 1 domein is, geen idee.
Op dit moment wordt er dus op 2 plekken een nieuwe gebruiker toegevoegd. 1 op beide domeinen. (althans, indien een gebruiker een email account nodig heeft)
Nu gaat de Windows 2000 server vervangen worden voor een Windows 2008 + Exchange 2007 server.
Sowieso zal domein x verdwijnen en zal de Windows 2008 server lid worden van domein y.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat te doen.
- De Windows 2008 server als DC configureren met Exchange 2007 erop.
- De Windows 2008 server toevoegen als member server met Exchange 2007 erop.
Nu wordt een DC met Exchange erop al niet aangeraden.
Als ik voor optie 2 ga, ga ik dan problemen krijgen omdat dan de active directory niet geupdate is naar 2008 ?
Wat is het beste om te doen ?
Tot slot hoe kan ik straks voorkomen dat Outlook bij de gebruikers opnieuw ingesteld moet worden ? (vanwege nieuwe mailserver)
Pay peanuts get monkeys !