Shopreview die begint in 2007(?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil alsnog een shopreview schrijven over een webshop die mij, na 1,5 jaar, mijn wettelijke recht op garantie ontzegt.
Nu kan ik echter alleen reviews over 2008 en 2009 schrijven maar ik vindt het zeer belangrijk dat men weet hoe men met zulke klachten omgaat.
Het product heeft zelf maar 1 jaar garantie maar zoals bekend mag men verwachten dat een laptop langer dan 1,5 jaar meegaat.
Ondanks dat ik het recht aan mijn kant heb wordt dit mij ontzegt door deze webshop en reageren ze niet meer op mijn e-mails. Ik heb ondertussen ook het door hun gevoerde webshopkeurmerk aangeschreven, de Consumentenautoriteit en mijn rechtsbijstand.
Ik vindt het echter te gek voor woorden dat ik zo veel moeite moet doen om mijn recht te krijgen zonder anderen hiervoor te kunnen waarschuwen.

Geen idee of ik hier op de goede plek ben, zie geen andere mogelijkheid (niet gevonden zeg maar).

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 04-08-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Niet om het één of ander, maar heb je het zelf al direct bij de fabrikant geprobeerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
CodeCaster schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:53:
offtopic:
Niet om het één of ander, maar heb je het zelf al direct bij de fabrikant geprobeerd?
Ken de wet: De fabrikant hoeft helemaal niets te doen, behalve de garantie die ze zelf vrijwillig geven.

En de webshop moet je keihard om de oren slaan met documenten van Consuwijzer. Probeer beleefd te blijven, want anders worden ze koppig.
En steeds maar weer herhalen. En tja, een shopreview mag je toch altijd invullen, lijkt me? Het is voor consumenten belangrijk om te weten hoe webshops met garantie om gaan.

edit:
Wat is er eigenlijk kapot aan de laptop?
Ze hoeven trouwens niet gratis te repareren. Ze mogen rekening houden met de termijn dat je de laptop normaal hebt kunnen gebruiken. In het geval van 1,5 jaar is dat dus een behoorlijke poos.
Ik heb geen idee wat de economische (niet de technische) levensduur van een laptop is. Maar 3 jaar is het toch wel minimaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 04-08-2009 21:33 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Quacka schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:29:
[...]

Ken de wet: De fabrikant hoeft helemaal niets te doen, behalve de garantie die ze zelf vrijwillig geven.

En de webshop moet je keihard om de oren slaan met documenten van Consuwijzer. Probeer beleefd te blijven, want anders worden ze koppig.
En steeds maar weer herhalen. En tja, een shopreview mag je toch altijd invullen, lijkt me? Het is voor consumenten belangrijk om te weten hoe webshops met garantie om gaan.
Ken de wet sorry hoor maar er staat beschreven dat er eigenlijk garantie moet gegeven op de verwachte levensduur dus mag je niet verwachten dat een laptop na 1,5 jaar kapot is.
Heel veel mensen zijn hier niet mee bekend omdat winkels 1 jaar garantie afgeven of iets dergelijks.

Opzich moet er dus garantie gegevens worden mits de TS kan aantonen dat het niet door zijn toedoen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
bobsqaud schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:32:
[...]
Ken de wet sorry hoor maar er staat beschreven dat er eigenlijk garantie moet gegeven op de verwachte levensduur dus mag je niet verwachten dat een laptop na 1,5 jaar kapot is.
Heel veel mensen zijn hier niet mee bekend omdat winkels 1 jaar garantie afgeven of iets dergelijks.

Opzich moet er dus garantie gegevens worden mits de TS kan aantonen dat het niet door zijn toedoen komt.
Ja, maar je hebt als koper niets met de fabrikant te maken en ook andersom geldt dit. De webshop/winkel is hier verantwoordelijk voor. En hoe deze het met de fabrikant/groothandel/importeur regelt doet er verder niet zo toe.
Als de shop weigert om te repareren, dan moet je hem schriftelijk wijzen op zijn wettelijke plicht tot reparatie.
Voldoet hij hier niet aan, dan mag jij de aankoop ongedaan maken. En weer na rekening te houden met de tijd dat je wel gebruik hebt kunnen maken van de laptop.

http://www.consuwijzer.nl...k_hier_genoegen_mee_nemen

Misschien is de webshop wel te porren om een onafhankelijke deskundige er naar te laten kijken.

en nog meer info:
http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

[ Voor 19% gewijzigd door Quacka op 04-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svp de discussie over rechten in een ander topic voeren (SF) - hier gaat het om de mogelijkheid tot invullen van de juiste datums :)

Hmmm, ik vermoed dat dit gedaan is om mensen niet ervaringen van 10 jaar terug in te laten vullen, omdat we een verloop hebben om inzicht te geven in laatste 3 en 6 maanden en totaal bereik. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat bij een recente aftersaleservaring de juiste besteldatum ingevuld kan worden.

Jimp?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:26:
svp de discussie over rechten in een ander topic voeren (SF) - hier gaat het om de mogelijkheid tot invullen van de juiste datums :)

Hmmm, ik vermoed dat dit gedaan is om mensen niet ervaringen van 10 jaar terug in te laten vullen, omdat we een verloop hebben om inzicht te geven in laatste 3 en 6 maanden en totaal bereik. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat bij een recente aftersaleservaring de juiste besteldatum ingevuld kan worden.

Jimp?
Bedankt voor al jullie reactie's.

In het kort: er wordt aan gewerkt, door meerdere partijen die erkennen dat ik in mijn recht sta. gaat vast goedkomen, als de webshop gaat meewerken.

Edit: Verder geeft deze webshop foute informatie over waarom zij van mening zijn dat zij zich niet aan de wet hoeven te houden.
Uiteraard heb ik alle mailwisseling bewaard en is ter inzage van de mods.

@ Floppus, ik vind dat je minimaal 3 jaar ruimte moet hebben voor het invullen van een review, zeker omdat sommige producten 3 jaar garantie hebben of in dit specifieke geval gaat het om iets wat wettelijk geregeld is en wat mij door die webshop gewoon ontzegt wordt.

Ik wacht rustig af wat jullie voor mij kunnen betekenen :)

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 04-08-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt achter de schermen aan gewerkt :)

Vooralsnog stel ik voor dat je je review plaatst, en bij besteldatum de startdatum van de aftersales-ervaring plaatst, en de afleverdatum leeglaat (als mogelijk, anders zelfde als besteldatum). En even vermelden in de review dat de datum de RMA aanvangsdatum is :)

Hopelijk kunnen we spoedig meer datums bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Ik heb het developmentverzoek ingediend, dat zal dan ook binnen onvoorzienbare termijn opgepakt worden :).

devtrack: Besteldatum uitbreiden met jaartallen

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Heren mod's, bedankt voor de reactie :)

Ik weet ondertussen waarom ik geen enkele reactie (meer) krijg op mijn e-mails en waarom het Webshop keurmerklogo van de site is.
Zoals de zaken er nu voor staan zal een review van mij niet nodig zijn en het zal dus wachten worden of er ooit nog iets van garantie gegeven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
nieuws: PC Megastore verkeert in zwaar weer

Of niet?
Ik heb al eerder iemand geholpen (nouja: proberen te helpen) met problemen met die shop. Uiteindelijk is daar een redelijk voorstel uit gekomen. Maar goed... voor jou is het balen. Misschien komt het nog goed, maar ik zou er niet op rekenen....

Dat is trouwens het zwakke punt in garantie en consumentenbescherming: Het failliet gaan van winkel/webhop. Dan kan je namelijk fluiten naar je garantie. Ja, jij zou eventueel je aan kunnen sluiten bij de schuldeisers. Veel zal je daar niet aan hebben...

Pagina: 1