Western Digital Raptor (OEM) RMA Probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:12
Beste Mede Tweakers,

Ik heb een Western Digital Raptor 150Gb vorig jaar nieuw gekocht via iemand op internet.
Nu is de schijf defect en moet terug voor RMA, alleen nu kan ik deze niet retourneren omdat het een OEM schijf betreft.
Nu kan deze harddisk alleen terug naar de orginele winkel waar deze vandaan komt, nu heb ik alleen geen enkel idee waar deze vandaan komt en heb ookal contact gehad met WD alleen die kan (wil) me ook niet verder helpen.
Heeft iemand enig idee wat ik hier nog mee moet ?
Ik weet zeker dat er nog garantie op de schijf zit, en de persoon waarvan ik hem heb gekocht die krijg ik niet meer te pakken.
*snip* dat deel is niet de bedoeling!
Ik heb inmiddels al een andere gekocht, maar zou deze toch graag RMA doen *snip* Alvast hartelijk dank!

Mvg,
Mixpower

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 22:50 ]

It's All In The "Mix"

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

je hebt een hardeschijf nieuw gekocht van iemand op internet? klinkt al apart..
Vreemd dat ze bij WD je niet willen helpen want ik dacht dat je bij hun altijd garantie kon claimen via het serie nummer.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Mixpower
Ja via hardware.info heb ik toen der tijd deze harddisk gekocht, hij was splinternieuw sealed!
Blijkbaar niet, omdat het een OEM schijf is kan ik met mijn S/N alleen naar de winkel waar hij vandaan komt helaas.

It's All In The "Mix"

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:05
niks aan te doen. harddisk is verkocht aan een systembuilder dus garantie is niet meer bij wd te halen.
leergeld voor volgende keer eerst het serienummer checken voordat je overgaat tot koop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het hier niet om een technisch probleem gaat > SF.

• Mixpower
Nee dat blijkt wel inderdaad, heb nu gewoon een Retail gekocht.
Maargoed is er ook geen mogelijkheid om deze te retourneren via een andere winkel ?

It's All In The "Mix"

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16
Neen, ook deze zal hem niet bij WD aan kunnen melden. Hij zal echt via het originele aankooppunt geretourneerd moeten worden, als er al garantie op zit uiteraard. OEM harddisks worden door OEM fabrikanten (DUH :P ) aangekocht met minder (of geen) garantie, hiervoor krijgen zij uiteraard een prijsvoordeel t.o.v. de normale retail harddisks.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 18:14
Had je ook de Waranty Check gedaan op: http://websupport.wdc.com/warranty

Ik heb een HDD met een probleem, en wil die graag via WD omruilen. En dan wel via de Advance replacement:
We ship the replacement product to you first before receiving your defective product. You have 30 days to send us your defective product. A credit card is required to insure that WD receives the returned product within 30 days from the date on which the replacement product is shipped.
als ik de garantiecheck uitvoer, wordt over de harddisk gemeld dat die Limited Warrenty heeft, ik kan dus gewoon via WD de RMA doen? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1