Thomson SpeedTouch 780 reset SIP instellingen automatisch

Pagina: 1
Acties:

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Hier bij mijn vriendin in Noorwegen (provider: Telenor) hebben ze een SpeedTouch 780 WLT voor hun internet gekocht (het is dus hun bezit). Ik heb het vermoeden dat de SpeedTouch 'locked' is door de provider, net zoals KPN doet met hun Experiabox. Bovenop de SpeedTouch is het logo gedrukt (Telenor) en het lijkt erop dat 'WLT' in plaats van de veelvoorkomende 'WL' iets te maken heeft met de rebranding door Telenor.

Afijn, het probleem met dit ding is dat ik VoipBuster wil gebruiken. Aangezien deze SpeedTouch SIP ondersteund probeerde ik dit in te stellen. Vreemd genoeg lukte dit niet omdat de 'admin' login (standaard login als je de modem reset) niet genoeg rechten heeft. Bij de SIP instellingen was er bijvoorbeeld geen 'expert configure' te zien, terwijl dit wel nodig is voor het instellen van de VoipBuster server.

Om het bovenstaande probleem te omzeilen heb ik SIP ingesteld via Remote Assistance, dat houdt dus in dat ik mezelf remote assistance geef en dan heb ik opeens wél meer rechten. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort en ik heb me behoorlijk geirriteerd aan het feit dat de SpeedTouch mij dus blijkbaar niet alle rechten toekent. Maar na het instellen via remote assitance werkte alles wel, althans, voor even...

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9940/localvsremote.jpg

Na enige tijd (soms 10 minuten, soms langer dan een uur) zijn de instellingen die ik ingesteld had bij 'expert configure' verdwenen en werkt SIP niet meer. Ik heb geen idee hoe dit komt maar ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de beperkte rechten. Ik heb geen idee hoe ik andere firmware (met meer rechten) installeer. Ik heb het Duitse forum bezocht maar mijn Duits is veel te slecht! Kan het kwaad om (bijvoorbeeld deze) 780 WL firmware te installeren? Zo ja, hoe?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Kleine kick

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 22:55

Compizfox

Bait for wenchmarks

Misschien is deze te hacken op dezelfde manier als de Experiabox: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=148

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk zit er een functie in die automatisch de instellingen binnenhaalt, in een Sipura die ik ooit had heette dat iets met provisioning. Als dat er in zit moet je het uit zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Dit lost in ieder geval het probleem op van de beperkte rechten! Bedankt, dit werkte, ik heb nu in ieder geval rootaccess! Maar de instellingen blijven nog steeds verdwijnen als ik ze instel.
Marzman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:07:
Waarschijnlijk zit er een functie in die automatisch de instellingen binnenhaalt, in een Sipura die ik ooit had heette dat iets met provisioning. Als dat er in zit moet je het uit zetten.
Mmmh, het lijkt er wel op ja. De Noorse providerinstellingen worden ook automatisch geladen namelijk. Er is echter geen optie om het uit te zetten. Aangezien we dit ding gekocht hebben van de provider moet ik misschien maar de provider bellen om te vragen voor een unlock.

[ Voor 30% gewijzigd door Josh op 05-08-2009 18:30 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
Ergens zoeken naar "automatische settings", de instellingen van heel uw machien overnemen en manueel ingeven en dan het vinkje uitzetten.
Als het niet om een kabelprovider gaat, waar ik voor vrees, kan je altijd een andere modem kopen met meer instellingen.
Moet je SIP trouwens in de modem instellen? Kan je er ook geen router achterhangen die dat dan doet?

Verwijderd

Ik ben zelf ook woonachtig in Noorwegen en ondervond dezelfde problemen als hierboven beschreven.

Ik vond de volgende pagina waarin een makkelijke en wellicht nettere oplossing vermeld staat (dan de KPN hack):

http://forums.modem-help.co.uk/viewtopic.php?t=3193
Pagina: 1