Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik dacht ik ga ook eens een poging wagen om OS X op mijn laptop te installeren. Heb inmiddels 2 verschillende iso's geprobeerd (KalyWay en nog een) maar de installatie herkend mijn sata schijf niet, ofja er staat geen schijf bij: Doelvolume selecteren.

Het betreft hier een Asus X50VL-AP124C
met een Intel Core 2 Duo
Seagate 60GB sata hardeschijf.
Weet niet zeker maar volgens mij is het een sis chipset.

Bios settings:
LBA Mode: Supported
Block Mode: 16 Sectors
PIO Mode: 4
Async DMA: Multiword DMA-2
Ultra DMA: Ultra DMA-6

LBA/Large Mode: Auto
PIO Mode: Auto
DMA Mode: Auto

ACHI mode kan ik nergens vinden.

De search leverde mij geen relevante resultaten op en google is in dit geval niet mijn beste vriend.
Iemand nog suggesties?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Geen idee of het bij die iso's ook zo werkt maar bij de gewone Leopard dvd moet je in de menubalk eerst Schijfhulpprogramma selecteren om de harde schijf te formatteren naar HFS+. Het klinkt in ieder geval alsof de schijf nog niet naar HFS+ geformatteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:59:
Geen idee of het bij die iso's ook zo werkt maar bij de gewone Leopard dvd moet je in de menubalk eerst Schijfhulpprogramma selecteren om de harde schijf te formatteren naar HFS+. Het klinkt in ieder geval alsof de schijf nog niet naar HFS+ geformatteerd is.
Vergeten te vermelden. Daar heb ik ook gekeken en daar staat de schijf ook niet bij. Een SDHC kaartje word overigens wel herkend net zoals de DVD drive.

Heb ook nog met de windows install dvd de partitie verwijderd maar dit heeft ook niet geholpen.

Edit: Uiteindelijk Mac OS X kunnen installeren door de Sata schijf aan te sluiten via USB. Installatie verliep vlekkenloos en het besturingssysteem werkt. (Geen wireless maar dat is geen ramp kopen we wel een wireless adapter die ondersteund word) Touchpad werkt scrollen niet. Ook no problemo. Pakken we een muisje. Maar het laatste probleem: Als ik de schijf vervolgens weer in de laptop plaats dan start Mac OS gewoon op. Nouwja het boot scherm met "zandlopertje" blijft staan met een Verboden teken in beeld. Verder gebeurd er niets. Iemand suggesties? Anders maar extern. Niet zo'n ramp. Misschien nog wel ideaal ook. Niet de traagheid van Virtuele systemen en toch Mac OS. Kan ik mijn Windows schijf erin laten zitten en heb ik als het ware een dual boot :)

[ Voor 45% gewijzigd door Twazerty op 05-08-2009 01:08 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.