Toon posts:

Beveiligingsprobleem recovery seagate hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn pc niet meer wil opstarten heb ik de hardeschijf losgekoppeld en aan een andere pc gekoppeld.

Het probleem is dat ik geen data van de schijf kan halen omdat dit beveiligd is.

Hoe kan ik omzeilen en mijn foto's en documenten recoveren?

Groet,

Eduard

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Hoe is de schijf beveiligd?
Middels een wachtwoord op het moederbord van de orginele pc, heb je alles geencrypt met bijvoorbeeld Truecrypt, of staat er een NTFS partitie op waarin je de rechten hebt gelimiteerd?

Maak voor je begint sowieso even een image van de schijf met een programma zoals Norton Ghost. Dan kun je die image altijd nog terug zetten mocht je per ongeluk iets van de schijf verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 04-08-2009 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor je snelle reactie!!

Het is inderdaad een NTFS partitie. Ik heb zelfs niets geencrypt.

Misschien dat het er aan ligt dat deze pc waar de HD nu aan hangt een andere gebruikersnaam heeft als mijn PC die niet meer opstart.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Welke foutmelding krijg je?

Overigens is "Take ownership" waarschijnlijk de oplossing voor je probleem, maar met iets meer informatie kunnen we daar pas iets zinnigs over zeggen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)

Het omzeilen van een beveiliging is niet iets waar we je mee gaan helpen. Maar als het inderdaad gewoon NTFS is zonder specifieke dingen dan is het gewoon een kwestie van rechten goed zetten, daarvoor kun je prima How to take ownership of a file or a folder in Windows XP doornemen die Nvidiot ook al aanhaalt.
In elk geval gaat dit topic op slot, omdat ik niet zie wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 05-08-2009 11:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.