[PHP/JS] Dubbele query geeft error in js, enkele niet

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig wat javascript variabelen te vullen met een PHP query en uiteindelijk een while loop.

Een enkele query werkt prima en het javascript werkt dan ook prima. Echter als ik 2 queries fetch in dezelfde while loop dan crasht het javascript.

PHP:
1
while ($row = mysql_fetch_array($result2) && $row2 = mysql_fetch_array($result3)) {  <doe ding> }

Hoe kan dit gebeuren aangezien ik dit wel meer zie in scripts ?

Ik heb eerst een list gebruikt welke ik daarna even naar een simpelere versie heb geschreven om te kijken waar het anders mis ging. Ik verdenk zelf eigenlijk de && tekens hoewel deze geen probleem op mogen leveren schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

En wat is je php foutmelding als je het direct aanspreekt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Wilde gok, je array is op:
http://nl2.php.net/mysql_fetch_array
Returns an array that corresponds to the fetched row and moves the internal data pointer ahead.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een enkele query werkt prima en het javascript werkt dan ook prima. Echter als ik 2 queries fetch in dezelfde while loop dan crasht het javascript.
[...]
Ik verdenk zelf eigenlijk de && tekens
Waarom "crasht" het javascript, en wat hebben de &&-tekens daarmee te maken?

En ik heb weer eens geen enkel idee wat je aan het doen bent. Je wilt twee verschillende resultaten verwerken en in één regel controleren of beide resultaten aanwezig zijn. Niks mis mee. Maar, zoals gewoonlijk:
  • debug de zooi nou eens
Wat gebeurt er bij de volgende code?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$row = true;
$row2 = true;
while ($row && $row2) {
  $row = mysql_fetch_array($result2);
  $row2 = mysql_fetch_array($result3))

// <doe ding>
}

Bedenk nou alsjeblieft eens zulke eenvoudige constructies voordat je alles onoverzichtelijk op één regel gaat lopen proppen. Er is niks mis met de code die je post. De variabelenaamgeving daarentegen is lachwekkend, waarom stop je bijvoorbeeld result2 niet in row2, maar juist result3? En wat doet result2 in row? Ik krijg eerder de indruk dat je verderop in je niet getoonde code een fout maakt met betrekking tot row2, 3, 4 of 5 en dat je error_reporting uit staat.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 04-08-2009 18:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"dan crasht het javascript"

Right. PHP code heeft 0,0 invloed op javascript dus waarschijnlijk schrijf je met je PHP code zelf wat javascriptcode weg in de pagina. Dan zal daar wel ergens de fout in zitten. En welke fout geeft javascript dan? En heb je de broncode van de door PHP gegenereerde PHP al eens bekeken?

Ga nu eerst eens zelf debuggen AUB. Je weet zelf ook wel dat je nu veel te weinig informatie geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 04-08-2009 18:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.