[Probleem] Targa 826T start niet / wel

Pagina: 1
Acties:

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste,

Ik heb al heel wat meegemaakt maar hier kom ik niet uit. Het betreft een Targa 826T laptop welke heel af en toe wil starten. Het is begonnen met dat de laptop uitviel tijdens de windows installatie, hierna wilde hij neit meer opstarten. Wanneer je de powerknop indrukt dan start de fan, de dvd-brander geeft een kik, het beeld flitst een heel klein beetje maar meer niet.. Alles draait maar je krijgt geen bootscreen.. [heel soms dus wel] Het scherm is niet kapot, hier ligt het niet aan want;
Ik heb de laptop uit elkaar gehaald, procesoor, geheugen, hardeschijf, dvd-brander, modem, wlan pci kaartje eruit. En weer erin, duurde ongeveer 10 minuten het uit elkaar halen, waarna hij wel weer starte en het volledig deed.. Heb m een dag kunnen laten draaien, maar gaf gister weer de geest.. Wilde weer niet opstarten, uit elkaar gehaald, weer een bepaalde tijd over heen gegaan, en toen deed ie het wel weer..
Vandaag weer willen starten maar werkt weer niet..
Aan het geheugen ligt het niet, dit werkt gewoon prima, getest in een andere laptop, en ook deze Targa getest met ander geheugen. Heb zelf idee dat het de processor is, zou dit kunnen?

Of heeft iemand anders nog andere tips?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Kortsluiting, geen stabiele spanning... Met het eruithalen ontlaadt je de boel wel in ieder geval. Mogelijk dat je adapter gaar is en niet voldoende vermogen levert? Gaar moederbord ivm voorgaande?

Hamvraag: Garantie: Ja/nee*
*doorhalen wat niet van toepassing is :+

• O_Tiby
Geen garantie, is een laptop op leeftijd.

Maar ik kan het mij niet voorstellen dat het de adapter is, met de accu [die nog wel oke is] heeft hij hetzelfde probleem..

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:04
(en wat gebeurt er als je er een linux live-cd'tje in doet?)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• O_Tiby
Zover komt ie dus nog niet..

Wanneer je nu de aan/uit -knop indrukt dan begint de fan te draaien, de cd-rom wordt aangestuurd [lampje knippert een keer], hardeschijf spint op, maar geen beeld..

Hij lijkt dan niet 'door te starten', en soms doet ie het dus wel helemaal normaal wanneer ik alles uit elkaar heb gehaald..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Doet de laptop ook niets als je de accu er uit laat en enkel op het net werkt?

• O_Tiby
Hij geeft bij alles dezelfde symptomen..

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een soortgelijk probleem bij mijn oude Acer, dus meteen even een bookmark. Ik kom overigens soms wel in het windows opstartscherm, maar meestal blijft het slechts bij draaiende fans voor 5 seconden en geen beeld.

• O_Tiby
Ben weer terug van vakantie.

Check, precies hetzelfde hier.. ik heb vandaag een sempron geprobeerd, alleen had ik er nog geen geheugen in.. Maar geen verschil.. nog steeds zwart beeld.. Binnenkort maar even geheugen erbij pakken..
Pagina: 1